1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | ||
94. ŽR | Plzeň (IDPK) | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
95. ŽR | ? | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
96. ŽR | ? | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
97. ŽR | ? | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
Výsledky 94. ŽR (9. března 2024) IDPK
Start: Plzeň hl.n. 10:00 Cíl: Plzeň hl.n. 17:55 Prémiové stanice: Konstantinovy Lázně 200 bodů (3x) Heřmanova Huť 150 bodů (5x) Stupno 100 bodů (5x) Plasy -150 bodů (0x, Kaznějov 2x) Klatovy -200 bodů (3x) Bodovaly se i autobusy od 5 km: z tratě na trať 6 bodů/km ostatní 3 body/km 1. 1770 = 1620 +HH Adam Fogl, Adam Polák, Jarmila Nýdrlová 2. 1602 = 1602 +nic Michal Bílek 3. 1588 = 1788 -KT Karel Bureš 4. 1586 = 1486 +St (321 km) Karel Štípek, Pavel Frank 5. 1586 = 1786 -KT (314 km) Petr, Adam a Natálie Chomistekovi 6. 1574 = 1474 +St Jan Frajer 7. 1547 = 1097 +HH+KL+St Ondřej Rozner, Tereza Melíšková, Pavel Ryšlavý 8. 1532 = 1732 -KT Martin Bednář, Pavel Píša 9. 1482 = 1232 +St+HH Jakub Oulický 10. 1464 = 1464 +nic Radek Šulc 11. 1410 = 1260 +HH Miloš a Marcela Šmídovi 12. 1364 = 914 +St+KL+HH Matěj Kříž 13. 1166 = 966 +KL Matěj Kučera Trasy ŽR v tabulkách Trasy ŽR graficky Zobraz/skryj komentáře
Přáli jste si Plzeň, tak jsem vyhověl a naplánoval. Ale byl to oříšek. Jaké jsou tam možnosti? Kolečko přes Příkosice. Malé, střední a velké kolečko přes Domažlice a/nebo Klatovy. A několik možných odskoků z Plzně a hned zpátky do Plzně, které jsou až na Plasy nevýhodné, protože se jede kus cesty zpět bez bodů. V zásadě nic víc. Jak z toho ven? Po dlouhém přemýšlení jsem přidal autobusy. A abych je nemusel hledat sám, tak jsem rovnou bodoval všechny.
Dobrá, mám tedy vlaky a autobusy, u kterých pořádně nevím, co přinesou. První myšlenka byla bodově trestat Domažlice a Klatovy, které asi budou v plánech nejačastěji. Dále jsem chtěl přidat body za lokálkové cancourky, aby se vykompenzovala jejich pomalost i dvojí projíždění při cestě zpět. Měl jsem v plánu speciální prémii pro ty, kteří se vyhnou všem prémiovým stanicím. Po propočítání různých kombinací mi pak vyšly Domažlice za nula, Plasy za -50 (dal jsem -150, třeba někoho nenapadne zkrácení do Kaznějova), zbytek znáte. Bonus za "betla" jsem nakonec zrušil, abych to zbytečně nekomplikoval. Bohužel s jedním nemilým důsledkem, viz dále.
Tři lokálky jsem prémiemi dorovnal do obvyklých hodnot (200 bodů/h), ale tím jak jsem trestal Klatovy a Plasy, se ony tři lokálky vlastně staly bodově nejvýhodnějšími. Našel jsem trasu za 1666 bodů (doplněno do seznamu tras; z Plzně se vyjíždí až 10:44!) a přehršel dalších možností nad 1500 bodů. Čekal jsem, že minimálně k 1500 bodům se dostanete skoro všichni. Ale co s tím udělají autobusy, jsem netušil.
Přihlásilo se a zúčastnilo 22 osob (ve 13 týmech), což je rekord za posledních 7 let. O to větší nervy jsem měl, aby všechno dobře dopadlo. Nakonec dvě nepříjemnosti nastaly, za které se omlouvám. Jedna se týkala dat v aplikaci, kde se omylem dostaly všechny vlaky bez ohledu, jestli jedou v den soutěže. Mohl za to překlep při generování dat (rok 20234 místo 2024) s těmito překvapivými důsledky. Pro ty, co hledají trasy přímo v aplikaci, muselo být nepříjemné zjistit, že vlak na odjezdové tabuli chybí. Přestože aplikace slouží hlavně pro zadání trasy a výpočet bodů, tak se budu snažit, aby se to příště neopakovalo. Druhý problém byl s tím, jestli je potřeba projet aspoň jednu prémiovou stanici. Celou dobu přípravy jsem počítal s tím, že za vyhnutí se všem prémiím bude speciální bonus. Když jsem tento bonus nakonec nezavedl, tak mi nedošlo, že bych o možnosti neprojet nic měl informovat. Jediná informace tak byla ve fóru, kde jsem odpověděl na Michalův dotaz.
Udělali jste mi radost, že jste všichni dorazili na vyhlášení výsledků a nikdo nespěchal domů. Autobusy použilo 6 soutěžících, tj. necelá půlka. Kromě vítězů, kteří výrazně odskočili (168 bodů na druhé místo), ale nějak zásadně nepomáhaly. Po nepříliš pozitivních reakcích slibuji, že v budoucnu omezím bodované autobusy na minimum. Trasy těch, co jeli jenom vlakem, byly dostatečně pestré. Výsledky byly podle očekávání velmi vyrovnané, rozdíl mezi 2. a 8. místem byl 70 bodů. Gratuluji Adamovi a jeho skupině k vítězství i ostatním k výborným výsledkům a budu se těšit zase někdy příště.