Železniční rallye 2024

Železniční rallye 2024, 36. ročník, se koná v těchto termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2024:
   1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  94. ŽR   Plzeň (IDPK) 1813964321
95. ŽR?1813964321
96. ŽR?1813964321
97. ŽR?23171285321

Výsledky 94. ŽR (9. března 2024) IDPK

Start: Plzeň hl.n.  10:00 
Cíl:   Plzeň hl.n.  17:55

Prémiové stanice: 
Konstantinovy Lázně  200 bodů (3x)
Heřmanova Huť        150 bodů (5x)
Stupno               100 bodů (5x)
Plasy               -150 bodů (0x, Kaznějov 2x)
Klatovy             -200 bodů (3x)

Bodovaly se i autobusy od 5 km:
z tratě na trať      6 bodů/km
ostatní              3 body/km

 1. 1770 = 1620 +HH          Adam Fogl, Adam Polák, Jarmila Nýdrlová
 2. 1602 = 1602 +nic         Michal Bílek
 3. 1588 = 1788 -KT          Karel Bureš
 4. 1586 = 1486 +St (321 km) Karel Štípek, Pavel Frank
 5. 1586 = 1786 -KT (314 km) Petr, Adam a Natálie Chomistekovi
 6. 1574 = 1474 +St          Jan Frajer
 7. 1547 = 1097 +HH+KL+St    Ondřej Rozner, Tereza Melíšková, Pavel Ryšlavý
 8. 1532 = 1732 -KT          Martin Bednář, Pavel Píša
 9. 1482 = 1232 +St+HH       Jakub Oulický
10. 1464 = 1464 +nic         Radek Šulc
11. 1410 = 1260 +HH          Miloš a Marcela Šmídovi
12. 1364 =  914 +St+KL+HH    Matěj Kříž
13. 1166 =  966 +KL          Matěj Kučera

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Přáli jste si Plzeň, tak jsem vyhověl a naplánoval. Ale byl to oříšek. Jaké jsou tam možnosti? Kolečko přes Příkosice. Malé, střední a velké kolečko přes Domažlice a/nebo Klatovy. A několik možných odskoků z Plzně a hned zpátky do Plzně, které jsou až na Plasy nevýhodné, protože se jede kus cesty zpět bez bodů. V zásadě nic víc. Jak z toho ven? Po dlouhém přemýšlení jsem přidal autobusy. A abych je nemusel hledat sám, tak jsem rovnou bodoval všechny.

Dobrá, mám tedy vlaky a autobusy, u kterých pořádně nevím, co přinesou. První myšlenka byla bodově trestat Domažlice a Klatovy, které asi budou v plánech nejačastěji. Dále jsem chtěl přidat body za lokálkové cancourky, aby se vykompenzovala jejich pomalost i dvojí projíždění při cestě zpět. Měl jsem v plánu speciální prémii pro ty, kteří se vyhnou všem prémiovým stanicím. Po propočítání různých kombinací mi pak vyšly Domažlice za nula, Plasy za -50 (dal jsem -150, třeba někoho nenapadne zkrácení do Kaznějova), zbytek znáte. Bonus za "betla" jsem nakonec zrušil, abych to zbytečně nekomplikoval. Bohužel s jedním nemilým důsledkem, viz dále.

Tři lokálky jsem prémiemi dorovnal do obvyklých hodnot (200 bodů/h), ale tím jak jsem trestal Klatovy a Plasy, se ony tři lokálky vlastně staly bodově nejvýhodnějšími. Našel jsem trasu za 1666 bodů (doplněno do seznamu tras; z Plzně se vyjíždí až 10:44!) a přehršel dalších možností nad 1500 bodů. Čekal jsem, že minimálně k 1500 bodům se dostanete skoro všichni. Ale co s tím udělají autobusy, jsem netušil.

Přihlásilo se a zúčastnilo 22 osob (ve 13 týmech), což je rekord za posledních 7 let. O to větší nervy jsem měl, aby všechno dobře dopadlo. Nakonec dvě nepříjemnosti nastaly, za které se omlouvám. Jedna se týkala dat v aplikaci, kde se omylem dostaly všechny vlaky bez ohledu, jestli jedou v den soutěže. Mohl za to překlep při generování dat (rok 20234 místo 2024) s těmito překvapivými důsledky. Pro ty, co hledají trasy přímo v aplikaci, muselo být nepříjemné zjistit, že vlak na odjezdové tabuli chybí. Přestože aplikace slouží hlavně pro zadání trasy a výpočet bodů, tak se budu snažit, aby se to příště neopakovalo. Druhý problém byl s tím, jestli je potřeba projet aspoň jednu prémiovou stanici. Celou dobu přípravy jsem počítal s tím, že za vyhnutí se všem prémiím bude speciální bonus. Když jsem tento bonus nakonec nezavedl, tak mi nedošlo, že bych o možnosti neprojet nic měl informovat. Jediná informace tak byla ve fóru, kde jsem odpověděl na Michalův dotaz.

Udělali jste mi radost, že jste všichni dorazili na vyhlášení výsledků a nikdo nespěchal domů. Autobusy použilo 6 soutěžících, tj. necelá půlka. Kromě vítězů, kteří výrazně odskočili (168 bodů na druhé místo), ale nějak zásadně nepomáhaly. Po nepříliš pozitivních reakcích slibuji, že v budoucnu omezím bodované autobusy na minimum. Trasy těch, co jeli jenom vlakem, byly dostatečně pestré. Výsledky byly podle očekávání velmi vyrovnané, rozdíl mezi 2. a 8. místem byl 70 bodů. Gratuluji Adamovi a jeho skupině k vítězství i ostatním k výborným výsledkům a budu se těšit zase někdy příště.