Korespondenční rallye 2024

Letošní ročník soutěže proběhne na těchto stránkách. Pravidla jsou stejná jako loni, pouze se změnily možnosti pěších přesunů. Hraje se podle knižního jízdního řádu, případně traťových tabulek Správy železnic vydaných na začátku platnosti jízdního řádu (na stránkách SŽ jsou jen aktuální tabulky, ty původní jsou ke stažení v rámečku níže). V reálu budu používat digitální data ze systému CIS JŘ, která mají oproti KJŘ časy příjezdů a odjezdů ve všech stanicích a zastávkách.

Oproti loňsku dochází k technické změně u pěších přesunů, kdy mezi vlakem a přesunem musí být aspoň 1 minuta stejně jako mezi vlaky. Ale fakticky se nic nemění, protože jsem časy na přesun zkrátil o 2 minuty. U úseků, kde je v části roku vyloučený provoz, jsem doplnil "pěší" přesuny, na konkrétní možnosti koukněte do pravidel (týká se to úseků Mas.n.-Dejvice, Kladno-Brandýsek, Křižanov-Vlkov a od 2. kola Brno-Zastávka). Tyto přesuny nejsou bodované a můžete je použít kdykoliv bez ohledu na to, jestli zrovna ten den a tu minutu nějaká NAD jede. Kromě Dejvic, kde je výluka celoroční, nemají tyto výluky vliv na koncovost úseků. Od 9.6. začnou vlaky jezdit na novou zastávku Pardubice centrum, trať budu považovat za koncovou.

V noční dopravě nezůstal kámen na kameni, tak jsem zvědavý, co všechno se vám podaří vymyslet. Volná úloha tak bude moci být zase úplně volná. :-) Lehce jsem upravil možnosti aplikace ohledně konceptů. Nově jich můžete mít až 12 a libovolně je duplikovat, tj. zkopírovat celou trasu z jednoho konceptu do druhého. Slibované kopírování části trasy bude někdy příště. Připomínám, že se hodnotí hlavní žlutá trasa, mezi loňskými koncepty jsem našel jedno nezkopírované lepší řešení. Starty všech tří úloh v Plzni není chyba, hodilo se mi to k povinným stanicím. Nemám v plánu to často opakovat. Na řešení budete mít ve všech kolech minimálně obvyklých 8 týdnů. Přeji hodně zdaru.

S druhým kolem začala výluka Střelice-Rapotice. Vzhledem k tomu, že organizace výluky je jiná, než odpovídá původně vydanému JŘ, tak jsem do hry doplnil tři různé nebodované přesuny: Brno-Náměšť (58 minut), Brno-Zastávka (42 minut) a Střelice-Zastávka (22 minut). Nové výlukové vlaky Brno-Střelice v původním JŘ (a tedy ani v datech) nejsou, nemůžete je tedy použít.

Máme za sebou druhé kolo. Tentokrát jsem si v zadání trochu pohrál s daty startů. V páté úloze jsem použil datum, kdy se zásadně mění jízdní řád na trati 238, takže kdo chtěl vyjet ze staru v HavlBrodu do Pardubic, použil jinou tabulku než, kdyby se chtěl do HavlBrodu vracet druhý den. Ve zbylých úlohách jsem použil datum, kdy jezdí hokejové vlaky mezi Prahou a Ostravou. Nečekal jsem, že v šesté úloze sehrají dost zásadní roli a že odskok z Prahy do Ostravy a zpět bude nejlepší variantou. V tomto kole ukázal David svou dominanci, vyhrál ve všech úlohách a v prvních dvou dokonce s náskokem kolem 300 bodů na druhé místo. Ale boj o další pořadí je docela vyrovnaný a jsem zvědav, jak se vyvine.

Ve třetím kole vás čekají tradičně 3 úlohy a 8 týdnů na řešení. Tentokrát žádná další uzavřená trať, ani změny v aplikaci. Hodně štěstí.

Vstupní brána do aplikace:
Úlohy, výsledky, komentáře

KJŘ 2024 ve verzi z 10.12.2023
Na stránkách SŽ již původní verze není, proto ji dávám sem.

1. kolo

1. Plzeň hl.n. (Kozolupy, Rohatec), čtvrtek 29.2., 16:00
2. Plzeň hl.n. (Vodná, Vodňany), čtvrtek 28.3., start 4:20, cíl 22:45
3. Plzeň hl.n. (Rybník, Rybniště), neděle 7.4., 14:00

2. kolo

4. Beroun (Malý Beranov, Ovčáry), středa 15.5., start 5:10, cíl 23:40
5. Havlíčkův Brod (Bykáň, Skotnice), sobota 8.6., 12:00
6. Praha hl.n. (Blíževedly, Blížejov), pátek 17.5., 15:15

3. kolo – uzávěrka v pondělí 9.9.

7. Bříza obec (Račice nad Berounkou, Rakovník), sobota 20.7., 12:46
8. Nymburk hl.n. (Levínská Olešnice, Lvová), úterý 23.7., start 3:50, cíl 23:30
9. Brno hl.n. (Dívčice, Holkov), pátek 23.8., 14:00

Výsledky:

(1)(2)(3)
  6684 David Nádhera
  6542 Radek Kolář
  6530 Dušan Šlachta
  6500 Radovan Šulc
  6271 Karel Bureš
  6259 Josef Zeman
  6181 Antonín Kunc
  5820 Ondřej Pěnička
  5286 Miloš Šmíd
  5078 Petr Mišun
  4782 Adam Tywoniak
  4726 Jakub Černý
  4482 Antonín Kunc
  4398 Radek Kolář
  4394 Karel Bureš
  4366 David Nádhera
  4354 Dušan Šlachta
  4296 Radovan Šulc
  4046 Petr Mišun
  4028 Ondřej Pěnička
  4018 Jakub Černý
  3814 Josef Zeman
  2976 Miloš Šmíd

  6084 Dušan Šlachta
  6046 David Nádhera
  6016 Ondřej Pěnička
  5982 Karel Bureš
  5949 Radek Kolář
  5811 Petr Mišun
  5683 Radovan Šulc
  5680 Antonín Kunc
  5500 Josef Zeman
  5298 Miloš Šmíd
  4208 Jakub Černý

Trasy v tabulkách Trasy v tabulkách Trasy v tabulkách
Trasy na mapě Trasy na mapě Trasy na mapě

(4)(5)(6)
  4949 David Nádhera
  4636 Ondřej Pěnička
  4517 Radek Kolář
  4503 Karel Bureš
  4431 Dušan Šlachta
  4393 Radovan Šulc
  4381 Josef Zeman
  4216 Antonín Kunc
  3469 Miloš Šmíd

  5849 David Nádhera
  5568 Ondřej Pěnička
  5530 Karel Bureš
  5434 Dušan Šlachta
  5380 Radovan Šulc
  5338 Antonín Kunc
  5298 Radek Kolář
  5274 Josef Zeman
  5250 Petr Mišun
  4831 Miloš Šmíd
  5774 David Nádhera
  5738 Radek Kolář
  5608 Ondřej Pěnička
  5594 Dušan Šlachta
  5575 Josef Zeman
  5544 Radovan Šulc
  5425 Karel Bureš
  5396 Petr Mišun
  5304 Antonín Kunc
  4522 Miloš Šmíd
Trasy v tabulkách Trasy v tabulkách Trasy v tabulkách
Trasy na mapě Trasy na mapě Trasy na mapě

  (1)(2)(3)1-3(4)(5)(6)4-6(7)(8)(9)7-9(l0)(l1)(l2)(l3)l0-l3celkem
 1. David Nádhera937199992746
 2. Radek Kolář772165-71228
 3. Ondřej Pěnička--557751924
 4. Dušan Šlachta52916233824
 5. Karel Bureš2531035-818
 6. Antonín Kunc-9-9-1-110
 7. Radovan Šulc31-412148
 8. Josef Zeman1--1--223
 9. Petr Mišun--11---1
 10= Miloš Šmíd---------
 10= Jakub Černý-----
 10= Adam Tywoniak---

Pomlčka v tabulce znamená, že soutěžící odevzdal korektní řešení, ale nedosáhl na body. Prázdné místo, že řešení neodevzdal nebo nebylo kompletní.