Železniční rallye - diskusní fórum

Uvítám jakékoliv připomínky, názory a nápady týkající se soutěže Železniční rallye. Děkuji.
Příspěvky nesmí obsahovat html příkazy (formátování textu není možné) a nesmí být extrémně dlouhé.
Nevhodné, neaktuální a starší příspěvky budu průběžně mazat.

Posláno: 25.02.2024 13:37
Používáte někdo v aplikaci pro KR nebo ŽR iPhone? A funguje to bez problémů?
Autor: Radek Šulc     Předmět: 94žr     Posláno: 02.03.2024 00:05
Přihláška na 94. žr.
Autor: Miloš     Předmět: Jak se budou bodovat trate 176 a 177     Posláno: 06.03.2024 15:00
Roberte, prosím, můžeš nám říct dopředu, jak se budou bodovat tratě 176 a 177? myslím tím u 176 do Radnice úsek Plzeň - Ejpovice a u 177 úsek Plzeň - Pňovany - na této trati je více zastávek než na 178 do Chebu, tak by mě přišlo logické, že by měla být jako koncová trať už z Plzně. Díky.
Posláno: 06.03.2024 15:23
Budou se bodovat standardně, tj. z Plzně do Ejpovic nebo Pňovan pouze jednou, dál na konečnou oběma směry. Viz též přiložená mapka v pokynech.
Premiove stanice: Konstantinovy Lazne (200 b.), Hermanova Hut (150 b.), Stupno (100 b.), Plasy (-150 b.), Klatovy (-200 b.). Pro zisk nebo ztratu bodu staci vlakem jen prijet nebo jen odjet. Posledni dve jsou opravdu zaporne.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Prémiové body     Posláno: 09.03.2024 09:22
Předpokládám, že dnes není podmínkou získat prémiové body.
Posláno: 09.03.2024 09:24
Není.
Posláno: 09.03.2024 15:54
Sejdeme se pod sochou Hutníka u eskalátorů.
Autor: David Nádhera     Předmět: ŽR 2024     Posláno: 11.03.2024 08:34
Tak koukám řešení pestrá, ale přijít na to, proč jsou některé autobusy za 6 a jiné za 3 mi docela trvalo. Původně jsem tu podmínku z trati na trať chápal tak, že se nesmí přestupovat mezi dvěma autobusy. Že je to myšleno tak, že obě koncové stanice nesmí ležet na trati se stejným číslem, mě fakt nenapadlo. :-)
Autor: AF     Předmět: Rallye     Posláno: 11.03.2024 20:48
Nás taky trochu zmátlo, když jsi v cíli mluvil o stržených bodech za použití autobusu z Domažlic do Klatov, chápal jsem to celou dobu stejně jako David. Máme tedy štěstí, že jsme použili autobus spojující různé tratě. I přesto, že nám pomohl k vítězství, se ale přimlouváme pro příště za rallye bez autobusů - stominutová jízda regionálním autobusem nebyla příliš pohodlná ani zábavná :) Navíc autobusy v Plzeňském kraji jezdí o víkendu formou náhodných výstřelů, takže to bylo dost o náhodě, obzvlášť pro nás, co jsme odjinud. Jinak děkujeme za rallye a těšíme se na příště!
Posláno: 04.04.2024 22:10
Svět odměn ČSOB (https://svetodmen.csob.cz) opět nabízí na dubnové víkendy slevu 50 % na celodenní jízdenky. Na květen tedy nejspíš sleva nebude a rallye tak bude PIDí.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět: rallye     Posláno: 24.04.2024 20:59
Tak už se to blíží, hlásím se na PID rallye
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 26.04.2024 21:02
Tak se omlouvám, i když jsem se těšil... v den soutěže budu akorát propuštěný z nemocnice bez žlučníku. To nedám :-D
Posláno: 02.05.2024 22:01
Pavle, držím palce, ať operace i život po ní dopadne co nejlépe.
Posláno: 02.05.2024 22:06
Svět odměn ČSOB (https://svetodmen.csob.cz) nabízí na květnové víkendy slevu 30 % na SONE+. Na PIDí rallye vám asi bude k ničemu, možná tak pro cestu z Havířova.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 02.05.2024 22:24
Roberte díky... už se to 2x odsunulo kvůli nachlazení. Tak snad teď už to vyjde a nic do té doby nechytnu. Tedy mě nějak ten žlučník nevadí, ale prý je tam kamenolom a ten by měl jít ven :-D.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Přihláška na žr     Posláno: 05.05.2024 20:52
Ahoj, hlásím se na rallye do Nymburka.
Autor: Pavel Píša     Předmět: Přihláška na ŽR     Posláno: 07.05.2024 14:14
Ahoj, hlásím sebe a Martina Bednáře na květnové rallye s překvapivým startem v Nymburce. Platbu provedu záhy, přes QR kód.
Autor: Pavel Píša     Předmět: QR platba za železniční rallye 05/24     Posláno: 07.05.2024 14:18
Postřeh - co se týče platby za ŽR pomocí QR kódu, tak variabilní symbol je nápodaně podobný datu předchozího železničního rallye...
Posláno: 07.05.2024 15:02
Ano, použil jsem QR z minula, protože na VS stejně nezáleží.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 95žr     Posláno: 12.05.2024 16:20
Přihláška na 95žr.
Premiove stanice po 250 bodech: Dolni Brezany-Jarov, Nebuzely, Nizbor, Rozdalovice, Uzice, Vizina, Zaluzi.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 18.05.2024 21:01
Tak se dívám na zadání... to je gól, že prémiová stanice byly Nebužely :-D. To je vedlejší vesnice u nás - použil to někdo Roberte?? :-D. Mě nakonec až dnes pustili, a hodně mě mrzí že jsem nemohl...
Autor: Miloš     Předmět: Z včerejší rallye     Posláno: 19.05.2024 08:57
Pavle, já s Pepou jsme jeli přes Nebužely. K zážitkům: pak se k nám cestou přidal Radek. Z Lochovic jsme jeli R Arrivou a vyskočili jsme si ve Zdicích na osobák do Berouna. Kde je Pepa. Nevšimli jsme si, že nám usnul a zapomněl vystoupit. Naštěstí se brzy probral a volal, mohlo se mu stát i to, že by jel až do Prahy.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 95žr     Posláno: 19.05.2024 18:52
Přelouč patří do PID? Taky jsem tam chtěl jet, nebyl jsem si jist, kolik km se počítá, ale i tak je Os z Kolína do Prahy o 8 bodů víc.
Autor: Martin Bednář     Předmět: Body     Posláno: 27.05.2024 17:28
Ahoj všem a zejména Robertovi, vypadá to, že jsi fandil tak usilovně Ondřejovi s Terezou, až jsi jim přiřknul bod za osmé místo, kde jsem skončil já s Pavlem. Jinak hra byla zábavná, jen mě fakt mrzel nepřípoj v Kralupech, ale co už. Že se jedná o stanice se "Ž" jsem odhalil celkem rychle, ale najít vhodnou variantu hned ráno bylo nějak nad moje (naše?) síly.
Posláno: 27.05.2024 18:27
Promiň(te), opravil jsem. Ty Kralupy jsou určitě k vzteku, stává se mi to i jinde. Tady to raději nebudu komentovat, škoda se rozčilovat.
Autor: David Nádhera     Předmět: railtour     Posláno: 05.06.2024 12:34
Ahoj. Jelikož se v soutěži začalo objevovat několik nových tváří, zkouším to i zde. Nechtěl by si někdo vyzkoušet railtour? Jedná se o pětidenní týmovou soutěž, ve které se narozdíl od rallye kromě ježdění vlakem chodí i pěšky (celkem se nachodí cca 150-180 km). Body se získávají na návštěvu různých předem vybraných zajímavých míst v ČR a plnění různých bonusových úkolů. Stránky soutěže: www.railtour.cz, termín: 22.7.-26.7. Pokud by vás to zaujalo, nebo znáte někoho, koho by to zaujmout mohlo, dejte mi prosím vědět. :-)
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 26.08.2024 21:47
Roberte již tušíš jak bude září rallye - zda ta IDOL, nebo celorepubliková? Přikláněl bych se pro IDOL...
Posláno: 27.08.2024 19:04
To záleží na tom, jestli bude sleva ČSOB, a to se bude vědět na začátku měsíce.
Posláno: 01.09.2024 09:18
Sleva ČSOB bude, zářijová rallye bude tedy celostátní. https://svetodmen.csob.cz/akcni-nabidky/sleva-50-procent-celodenni-jizdenka-Ceskedrahy-2409
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 06.09.2024 19:52
Hlásím se na rallye
Autor: Miloš     Předmět: Doba potřebná na přesun mezi stanicemi      Posláno: 07.09.2024 19:08
Ahoj, teprve teď když jsem nějak na druhé pokusy spáchal narychlo poslední KR mě Radke upozornil na pravidla - tabulka C Doba potřebná na přesun mezi stanicemi. Nerozumím. To jako že se počítá s Davidovým sprinterským přeběhem (to je poklona) např. mezi Křižanovem a Tišnovem? Vlakem 31 km, 29 minut, pěšky podle Mapy.cz nwejlepší varianta 38,4, 11:35 hod. Nerozumím, takový přeběh to je pro dobré maratonisty, možná je to tím horkem ... Díky za objasnění.
Posláno: 07.09.2024 21:26
Tam, kde je v části roku vyloučený provoz, jsem povolil přesuny odpovídající náhradní autobusové dopravě (ale bez bodů). Píšu o tom v druhém odstavci na stránce KR.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Přihláška na žr     Posláno: 09.09.2024 07:09
Ahoj, hlásím se na rallye do Prahy.
Autor: David Nádhera      Předmět: Doplňující pravidla     Posláno: 12.09.2024 07:37
Takže pro jistotu, jestli vše dobře chápu. Když přijedu na Masarykovo nádraží vlakem od Nymburka v 19:04, tak dostanu 120 trestných bodů (+30 za každou minutu zpoždění dle Grappu) bez ohledu na to, jestli stihnu na hlavák doběhnout před 19:10. Ale pokud ten vlak stihne dojet -4, tak žádné trestné body nedostanu. Pokud dojedu v 19:00 od Českého Brodu, tak je úplně jedno, kdy vlak přijede a jak rychle/pomalu půjdu na hlavák, ale pokud bude mít +16 a více, tak je to diskvalifikace opět bez ohledu na to, jestli to na hlavák stihnu do 19:25. Ptám se pro kamaráda :-D.
Posláno: 12.09.2024 09:10
Ano, je to jak píšeš. Ještě doplním, že pokud osobák od Nymburka dojede na Masaryčku se 2 minutami náskoku (přijede 19:02), dostane kamarád 60 trestných bodů.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Využívání Grappu při rallye     Posláno: 12.09.2024 12:29
Ahoj, nevím jestli je dobrý nápad zanášet Grapp jakkoliv do pravidel, když veřejný Grapp plánuje Správa železnic vypnout. Mělo k tomu dojít již na počátku září, zatím to bylo odloženo, ale asi k tomu dojde co nevidět. Takže nevíme, zda příští sobotu ještě bude fungovat. Jinak teda pravidla pro dojezd do cíle a trestné body jsou za mě až překombinovaná, neškodilo by trochu více volnosti a jednoduchosti, i třeba s ohledem na přilákání nových účastníků. Na tohle aby měl člověk dvě vysoké školy...
Posláno: 12.09.2024 13:03
Pravidelný příjezd do 19:10 bez trestného bodu, u pravidelného příjezdu po 19:10 rozhoduje skutečný příjezd. V 19:25 definitivní konec. Přesun Masaryčka-hlavní se počítá 10 minut. To je překombinované? Jak by to mělo vypadat volněji a jednodušeji? Má být za pozdní příjezd rovnou diskvalifikace?
Posláno: 12.09.2024 13:09
Doplnil jsem, že pokud vypnou Grapp, rozhodne interaktivní mapa SŽ na https://mapy.spravazeleznic.cz/
Autor: David Nádhera     Předmět: dojezd     Posláno: 12.09.2024 13:11
Já bych buď dal cíl tak, aby pokryl všechny rozumné vlaky, kterými jde dojet, nebo prostě dojezd těmito vlaky úplně zakázal. Takhle to bude spíš o náhodě, kolik zrovna minut ten daný vlak bude mít. Zrovna ten railjet má kolikrát i -7, ale s výlukou Pardubice-Přelouč to bude loterie.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Pravidla pro dojezd do cíle     Posláno: 12.09.2024 13:21
Naprostý souhlas s Davidem. Pravidla jako taková jsou ještě ok, ale abychom řešili i případné náskoky, jak se vyhnout trestným bodům, což vyplynulo tady z diskuze, to už je opravdu spíš Sportka než soutěž s jasnými a srozumitelnými pravidly. Takže přikláním se k tomu co psal David. Pokrýt rozumné vlaky a ty nerozumné ideálně předem zakázat.
Posláno: 12.09.2024 13:35
O.k., pravidla změním, prav. příjezd po 19:10 rovnou diskvalifikace. Nebude pak třeba ani řešit, odkud brát data. A co dobíhači, třeba z Veleslavína nebo Smíchova? Taky rovnou diskvalifikace, když nedoběhnou do 19:10?
Autor: Michal Bílek     Předmět: Pravidla pro dojezd do cíle     Posláno: 12.09.2024 13:56
Za mě by to bylo nejlepší. Pravidelný příjezd do 19:00 na Masaryčku bez diskvalifikace. Pravidelný příjezd na hlavní do 19:10 bez diskvalifikace. Pravidelný příjezd po 19:10 na hl.n. a po 19:00 na Masaryčku včetně prichodu odkudkoliv jinud (Veleslavín, Smíchov) po 19:10 na hl.n. rovnou diskvalifikace. Uzavření cíle v 19:25. A přesně, jak Roberte píšeš, v tu chvíli nepotřebujeme Grapp ani jeho případnou náhradu. Aspoň se sníží taktizování v závěru, byť to občas sám dělám, abych byl spravedlivý, a vyhraje tak spíš lepší nápad něž náhoda na konci. A díky tomu, že je celorepubliková rallye, tak roztrhat se a nejezdit spolu asi nebude problém. To spíš hrozí u krajských soutěží. Samozřejmě bude fajn, když se vyjádří i někdo jiný k problematice cíle. Neříkám, že můj názor, je jediný správný, a v případě že by většina byla pro jiná pravidla ohledně cíle, nemám sebemenší problém se přizpůsobit.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 15.09.2024 21:43
Roberte - neuvažoval jsi - vzhledem k situaci - o posunutí akce o týden??
Posláno: 15.09.2024 21:59
Na stránku akce jsem před chvílí připsal, že není vyloučeno zrušení akce. V takovém případě by byl náhradní termín na konci listopadu (23.11.). Posun o týden takhle narychlo nemusí každému vyhovovat.
Posláno: 15.09.2024 22:55
Ještě by se dalo uvažovat o změně na PID, kde by zásadní problémy nemusely být. Když už jste si na rallye vyhradili sobotní termín.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 15.09.2024 23:09
Za mne by PID nebyl problém... Přeci jen by se asi stejně jezdilo pak po ČR. I když teď jsem týden v Polsku, tak vůbec nevím co a jak jezdí/nejezdí. Jen co zahlédnu titulky
Autor: David Nádhera      Předmět: povodně      Posláno: 15.09.2024 23:56
Posunutí o týden moc smysl nedává. Tam, kde je průšvih, se nebude jezdit aspoň měsíc, v Jeseníkách asi mnoho měsíců a takové Vrbno nebo Zlaté Hory to už možná nerozchodí vůbec. Ale vesměs je to všechno na Moravě - to by při jedenáctihodinové z Prahy vadit nemuselo. Záleží, co má Robert připraveno. U toho, co mám vymyšleno na příští virtuální, by to asi problém byl. A také záleží, jak se to bude vyvíjet dále, protože dolni tok Moravy bude kulminovat až zítra. Hlavně doufám, že jsou všichni v pořádku, protože to je nejdůležitější.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Termín rallye     Posláno: 16.09.2024 14:58
Ahoj všem. Já osobně bych byl pro přesun rallye na ten listopad. Ale je to jen můj osobní názor. Jednak mám teda nakonec s následující sobotou 21.9. dost problém, protože jsem slíbil účast na jedné akci, která měla být 14.9., ale s ohledem na počasí byla přesunuta o týden na 21.9. Takže mám teď veliké dilema, zda se odhlásit, nebo si to ještě nějak zařídím, a v sobotu dorazím. Listopadový termín by byl za mě super v tom, že tou dobou už obvykle žádné moc akce nejsou, což by se mohlo pozitivně odrazit i na celkové účasti. Samozřejmě vnímám problém celorepublikové rallye, že bez slevy od ČSOB, je to pro řadu účastníků finančně nákladné a odrazující. Nicméně pořád by případně mohla být jedna podzimní rallye PID a jedna IDOL. Ostatně takový byl původně i plán. Jinak s ohledem na situaci České dráhy ruší 21.9. i Národní den železnice v České Třebové, to teď čerstvě vyšlo. Budu tedy pozorně sledovat situaci tady, mě osobně by vyhovoval přesun. Pokud zůstane původní termín, rozhodnu se, zda dorazím asi až na poslední chvíli v pátek. Jinak, jak psal David, snad jste všichni v pořádku, to je teď asi to nejdůležitější...
Autor: Chomistek     Předmět: Sobotní rallye     Posláno: 16.09.2024 15:43
Dobrý den, mrzí nás to, ale my se nemáme vzhledem k zaplavenému koridoru jak dostat, takže nepřijedeme.
Posláno: 16.09.2024 21:45
Řeky by už neměly nikde zásadně stoupat, tak to vypadá, že zůstaneme u celostátní podle původního plánu. Jenom musím vymyslet, jak se dostanu do soboty přes Ostravu na druhou stranu. ;-)
Autor: Miloš     Předmět: Ksobotni rallye     Posláno: 17.09.2024 07:50
Myslím, že si v sobotu na rallye užijeme dost zpoždění a improvizací. Já bych navrhoval buď jen PID a nebo jen v rámci Čech, východní Čechy a Frýdlantsko budou taky dost nedostupný. Ještě že se nejela ta Liberecká. Roberte, zvaž podle situace a vybraných bonusovek i odložení kola, zlobit se snaed nmikdo nebude, bylo by to určitě objektivnější.
Posláno: 17.09.2024 10:18
80 % vlaků jezdí bez větších komplikací, takže prostoru pro ježdění bude dost. Krnov apod. vám pochopitelně do prémií nedám.
Posláno: 17.09.2024 18:33
Kdo toho nebude mít dost v sobotu, může jezdit zdarma tuto neděli (Den bez aut) po Ústeckém kraji. Stačí si do pátku stáhnout aplikaci DÚKapka, kdo ji ještě nemá, a jízdenka se tam v sobotu objeví.
Autor: Jakub Oulický      Předmět: Přihláška     Posláno: 17.09.2024 21:25
Ahoj, hlásím se na celostátní rallye v sobotu. Bude to výzva :
Autor: Michal Bílek     Předmět: Potvrzení účasti     Posláno: 19.09.2024 15:51
Ahoj, Roberte potvrzuji, že se tedy nakonec zúčastním sobotní rallye. Startovné jsem již uhradil.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 96žr     Posláno: 19.09.2024 18:03
Dal bych 10b/km u NADky v povodňových oblastech.
Autor: Martin Bednář     Předmět: Neúčast     Posláno: 19.09.2024 20:02
Ahoj všem, bohužel se tentorkrát nezúčastníme... já pracuju na baráku a budu rád, pokud to do neděle stihneme a Pavel bude buď na cestě z jihu Evropy přes Rakousko (ostatně, mě to potkalo taky a noc v Grazu kvůli zrušeným rj); nebo pojede domů až v neděli. O přesun na listopad nežádám, ne vždycky nám všem vyhovují všechny 4 termíny za rok.
Posláno: 20.09.2024 16:22
Spustil jsem testovací verzi aplikace. Vyzkoušejte si, jestli si pamatujete přihlašovací heslo.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Zapomenuté lomené vlaky     Posláno: 20.09.2024 18:50
Mám dotaz. Ještě se zapomnělo na to, že stejně jako vlaky Pardubice - Hradec - Jaroměř mění druh kategorie vlaku třeba i vlak 9213 z Prahy do Zruče. Ten jede do Čerčan jako Sp a pak jako Os. Když si ho dám do aplikace v celé trase, počítá to pouze 5 bodů za kilometr. Budou tam stejná pravidla jako u hradeckých vlaků nebo ne?
Autor: Michal Bílek     Předmět: Doplnění dotazu     Posláno: 20.09.2024 18:55
Dokonce i když ho chci zadat jen pro úsek Čerčany- Zruč, pořád to ukazuje Sp, takže abych měl správně body, je nutné ruční zadání... Pak jsem taky postřehy, že to tam nabízí na začátku jakýsi vlak do České Třebové, ten měl jet asi na Den železnice, tak ten nepojede.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Prozrazení prémií     Posláno: 20.09.2024 19:19
Ahoj, obávám se DISKREDITACE zítřejší hry. Náhodou zkouším zadat trasu a přičetlo se mi 250 bodů za jistou prémiovou stanici. Obávám se, že zítřejší rallye bude totálně nefér.
Autor: David Nádhera      Předmět: Bodování vlaků      Posláno: 20.09.2024 19:37
Další problém je u vlaků povinně mistenkovych pouze v části trasy, např. pendolina do Františkových Lázní.
Posláno: 20.09.2024 20:04
Prémie jsem zatím nikam nezadával, prozrazení nehrozí. Omylem tam zůstaly prémie z minulé rallye. Už jsem to smazal.
Posláno: 20.09.2024 20:15
Bodování SpOs jako Os je jenom na trati Pardubice-Jaroměř, všude jinde to musíte zadat ručně. Na to, že z důvodu povodní jezdí některé vlaky jinak (tj. např. jinam nebo vůbec) upozorňuji v rámečku u vstupní brány. Připomínám, že aplikace slouží primárně k zadání projeté trasy, ne k jejímu vymýšlení.
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět: Bodování     Posláno: 20.09.2024 21:16
Roberte, taky jsem jako David narazil, že z Plzně do Chebu nejsou vlaky Ex6 /Ostravan/ povinně místenkové. Mohou být též tedy bodovány? Bude to nějak případně opraveno?
Posláno: 20.09.2024 21:54
V datech aplikace je hromada chyb (kromě již vámi zmíněných třeba často chybí NAD), které jsou způsobené tím, že neumím rozumně dostat potřebné informace z dostupných aktuálních dat. Pro bodování platí to, co je v tabulce na stránce akce. Pokud je v datech špatná kategorie vlaku, je potřeba zadat příslušný úsek pomocí "přidej přesun".
Autor: Pavel Kuzebauch     Předmět:      Posláno: 20.09.2024 22:24
Takže chápu-li to správně, tak Plzeň - Cheb při použití IC Ostravan bych dal pěší přesun v celé trase a za 4 body/km?
Posláno: 20.09.2024 23:05
Přesně tak.
Premiove stanice ruzne bodovane: Tabor (150), Neratovice (300), Ostromer (300), Tyniste nad Orlici (300), Humpolec (450), Slatinany (450), Trebic (450).
Autor: Michal Bílek     Předmět: Relevantnost výsledků dnešní pražské rallye     Posláno: 21.09.2024 21:27
Ahoj všem, hezký večer. Dnešní rallye byla nakonec velmi zajímavá. Mohl jsem v pohodě dojet, ale v Pardubicích jsem vše vsadil na jednu kartu. Tušil jsem, že buď vyhraju nebo mě čeká diskvalifikace. Nakonec to bylo to druhé, ale tak to v životě chodí. Hořkost žádnou v tomto ohledu necítím, pravidla byla jasně daná, a o svém osudu jsem si rozhodl sám. Jinde ale hořkost cítím a velkou a nejen vůči aobě... Co mě mrzí je kreativní výklad pravidel pro týmy, které dojely do cíle vlakem R 706. V pravidlech se píše, cituji: "Cíl je v Praze na hlavním nádraží v 19:10 na 1. nástupišti u pána s kufrem, cíl se uzavírá v 19:25." Z toho za mě jasně vyplývá fakt, že kdo se nejpozději do 19:25:59 nedostaví k organizátorovi na první nástupiště k pánovi s kufrem, je bez milosti diskvalifikovaný, stejně jako já nebo kolega Jakub Oulický. Už když jsem viděl v Grappu, že vlak R 706 přijel v 19:25 někam až úplně dozadu, tuším že na šesté nástupiště, asi se ti kdo tímhle vlakem dojedou do cíle nevyhnou bohužel diskvalifikaci. Proto jsem byl po dojezdu do cíle překvapen, že se tak nestalo. Výsledky byly již vyhlášené, navíc jsem nechtěl nikoho předčasně osočovat, proto jsem v cíli na toto téma mlčel. Nyní jsem si však vše pečlivě prověřil. A z veřejně dostupných zdrojů vyplývá (veřejná kamera v Praze hl.n. s přesným časem se zpětným přehráváním na YouTubovém kanále), že vlak R 706 zastavil v Praze hl.n. přesně v 19:25:26. Nedovedu si představit, že někdo stihnul přeběhnout pochodem přes úroveň pěti nástupisť za 33 vteřin. Nechci podceňovat nikoho běžecké schopnosti, ale tohle se prostě nedalo stihnout. Tím spíš mě udivuje, že nedošlo k diskvalifikaci týmů, kteří tímto vlakem přijeli. Nezlobím se na nikoho z těch týmů, ale to je přesně ta chvíle kdy by o tom měl rozhodnout organizátor. Aby stejná pravidla platila jasně pro všechny. Jestli mě totiž něco štve, tak když se děje nespravedlnost. A tady se, jak jsem výše popsal, objektivně děje. A zdaleka nejen mě, ale i všem účastníkům, kteří tak měli skončit na vyšších příčkách, než dnes skončili. A co hůř, tenhle nevydařený zásah do výsledků ovlivní celý ročník letošního mistrovství. A opět nejen vůči mě, ale odhadem negativně tak u poloviny pravidelných účastníků rallye. Žádám proto minimálně o vysvětlení celé situace. A bylo by fajn, kdyby došlo i k nápravě. Ale zda k ní dojde, to je čistě v rukou organizátora... Hezký večer přátelé, a v říjnu, možná, naviděnou...
Autor: David Nádhera      Předmět: Dojezd do cíle      Posláno: 22.09.2024 06:58
Vždyť jsem se (tedy kamarád) přesně na tuto situaci ptal 12.9. a Robert potvrdil, že pokud vlak dojede s nejvýše +15 podle Grappu, tak to diskvalifikace nebude, bez ohledu na to, jak rychle/pomalu se přesunu do cíle.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Pravidla pro dojezd do cíle     Posláno: 22.09.2024 07:32
Ano Davide, jenomže pak se pak ještě pravidla pro cíl kompletně změnila a sám Robert tu v reakci na ta změněná pravidla poté pro cíl 12.9. ve 13:35 píše, že aspoň nebude řešit, odkud brát data. Tudíž díky té změně pravidel nerozhoduje Grapp, když sám organizátor píše, že se nebude využívat, ale čas kontaktu s organizátorem. A to jste nestihli. Takže za mě bohužel pro vás všechny, kdo jste R 706 jeli do cíle jasná diskvalifikace. To se pak ta pravidla jinak nemusela měnit, já bych použil RailJet, protože mi bylo už v Pardubicích jasné, že bude v Praze s náskokem (dojel v 19:07) a bylo by to za plný počet bodů. Nicméně jsem se, paradoxně sám sebou navrhované změně pravidel podřídil, nechtěl obětovat 450 bodů za vlak s pravidelným příjezdem po čase cíle a risknul tak ten Slovácký expres. Beru to, protože principiélně si zatím stojím, že náskok vlaku na příjezdu do cíle nemá rozhodovat, včera jsem za tuhle svojí hrdost zaplatil diskvalifikací, ale takový je život. Jen si prostě myslím a jsem o tom bytostně přesvědčen, že na vás diskvalifikace doléhá taky. A pokud se zásah do výsledků neudělá, tak lze vysledkově co do mistrovství republiky považovat toto za nejvíce nefér ročník, kdy ať to dopadne jakkoliv, a vyhraje kdokoliv, nerozhodly primárně nejlepší výsledky, ale kreativní výklad pravidel. Jinak je to vše o špatném přístupu posledních let. Kdysi byla tolerance u pravidelných vlaků při zpoždění na příjezdu do cíle až 30 minut. V tu chvíli by třeba včera diskvalifikován nikdo nebyl. Pravidla jsou pro všechny stejná, samozřejmě, ale začne se stávat, že diskvalifikace bude při některých soutěžích dopadat třeba i na půlku účastníků. Ono totiž zpoždění 15 minut zpoždění, zejména na koridorech, je čím dál častější jev. Jasně můžeme všichni dojíždět vlaky hodinu před cílem, ale to tu soutěž zabíjí taky. Budeme dojíždět všichni stejně a nebude tolik rozdílných tras. Já mám už několik let pocit, že je snaha, přijet, vyhlásit, rozejít se... Ideálně během pár minut. A proto je takto šibeničně nastaven i ten cíl. Uspěchané, jako vše v dnešní době...
Autor: AF     Předmět: Reakce     Posláno: 22.09.2024 21:24
Ty jo, Michale, už dlouho jsem neviděl někoho se tak vztekat kvůli prohře :D Vždyť je to jen hra, jezdíme snad pro zábavu, ne pro vítězství. A alespoň my jsme si tedy včerejší závod moc užili. Díky za něj a těšíme se na říjen!
Autor: Michal Bílek     Předmět: Hodnocení rallye     Posláno: 22.09.2024 22:39
Kvůli prohře, ale kde že... Mě už pravidla téhle rallye a zejména jejího cíle vadila 9 dní před jejím konáním, viz diskuze tady. A věšteckou kouli, abych věděl dopředu, jak dopadnu nemám. Nejdříve složitá pravidla cíle, kdy bylo přislíbeno zjednodušení, pak jeden den se rallye ruší, druhý den se plně obnovuje, to už jsem měl sto chutí se odhlásit a jít na úplně jinou akci. Přitom v době kdy se ohlasilo rušení, už většina toků kulminovala. Pak teda upravená pravidla pro cíl, do kterých jsme se včera pěkně zamotali, protože ne všechno je teda jasné, abych nevolil silná slova. No a zkušební aplikace měla být ve čtvrtek a nebyla. Byla až v pátek pozdě odpoledne. Se spoustou chyb a nedodělků, které se tu ladily až do pátečních cca 23 hodin. A stejně se vše vyladit za tak krátkou dobu nestihlo, protože nebylo kdy to testovat. V pátek mě ani ne tak ty chyby, ale to jak se vše dohání na poslední chvíli, odradilo na tolik, že jsem znovu uvažoval, zda se neodhlásit. No a přišla sobota a dopadlo to, jak to dopadlo... Rallye byla zajímavá, to ano, ale pravidlově (stran do cíle) a technicky nedotažená. Já bych tu hořkost cítil, i kdyby to dopadlo ten risk, a vyhrál bych. Mě podivná vítězství těší možná ještě míň než prohry. Prohrál už jsem tolikrát, byl jsem i diskvalifikovaný kdysi kvůli sebevrahovi, nikdy jsem žádnou hořkost necítil. Naopak mě třeba bylo velmi líto včera Jakuba, který skončil nešťastně ve Smiřicích. Já každému přeji jen to dobré. Ale vadí mi prostě obecně když něco nemá logiku a nebo se dokonce kreativně ohýbá. Já kdybych tou 706-kou jel, sám bych požádal v cíli o diskvalifikaci. Ano, možná bych se tím připravil o celkové dobré umístění, ale já to nejezdím pro pohár, pro medaile, ale jenom proto, že mě to baví. A prostě bych cítil, že se to do pravidel nevešlo a tak budu diskvalifikovaný. Ale já nejsem naštvaný na vás ani na nikoho, ale prostě jsem jaký jsem, vadí mi když něco není tak jak má být, a v takovém případě neumím být zticha. Jak se s tím organizátor vypořádá je teď na něm. Já na nesrovnalost upozornil, mám v hlavě i jak by to šlo možná vyřešit, ale nejsem organizátor, a nebudu nikomu radit. Ale opravdu mě mrzí, jestli si někdo myslí, že neunesu prohru. Unesu, a dokonce jsem si sám ze sebe dělal v tomhle ohledu srandu. Navíc mě možná víc mrzí poškození těch co dojeli, a jsou výsledkově za vámi. Těm bych přál, aby se posunuli vysledkove výš, protože oni opravdu vyhráli v mezích pravidel. Já ať to dopadne jakkoliv budu diskvalifikovanej, protože jsem nedojel včas do cíle. A tak je to správné a tak to má být. Proto mě to víc mrzí kvůli těm ostatním.
Autor: Honza Frajer     Předmět: Uzávěra cíle     Posláno: 23.09.2024 07:07
Ahoj všem. Vzhledem k tomu co se tu píše a jak se tu píše mám v tuhle chvíli potřebu se taky vyjádřit. V cíli jsem se podivil jak Robert přistupuje k pravidlu s uzávěrou cíle. Nechtěl jsem tento postup rozporovat ze dvou důvodů. Za prvé jsem nechtěl způsobit roztržku a za druhé jsem nechtěl být obviňován z toho, že se cpu na čelní pozice (viz výše AF vůči Michalovi). Toho, že se David v diskuzi před soutěží na tuto situaci ptal v diskuzi jsem si vědom nebyl a není to ani podstatné. Soutěž se jezdí podle pravidel a nikoliv podle diskuze. Pravidlo zní jasně: Cíl je u pána z kufrem (naštěstí pořád stojí na stejném místě) a uzávěra cíle je v 19:25 (logicky v místě cíle, tedy u pána z kufrem). Týmům na prvních třech místech umístění přeji, měli jste lepší okruh, ale ten dovětek, že Vám bylo toto umístění přiznáno v rozporu z pravidly tu prostě je. Aby nedošlo k omylu, nepožaduji ani přehodnocení výsledků ani anulování soutěže, jen vyslovuji názor k tématu.
Autor: Miloš     Předmět: Jak si to pamatuju z cíle já     Posláno: 23.09.2024 07:39
Když doběhli z táborského rychlíku, bylo konstatováno, že doběhli v limitu - těsně 15 sekund před uzavřením cíle. Nikdo neprotestoval. Ještě před tím se Robert znovu díval do pravidel. Slováckým expresem přijel jen Michal? To už bylo po uzavření cíle.
Posláno: 23.09.2024 07:46
Je tady hromada čtení, určitě se k ním co nejdřív vyjádřím. Jenom bych chtěl opravit Miloše - ti z táborského rychlíku dojeli v limitu, nikoliv doběhli.
Autor: AF     Předmět: Reakce     Posláno: 23.09.2024 07:59
Celá debata je o tom, jestli rozhoduje příjezd vlaku do cílové stanice, nebo kontakt s organizátorem. Možné jsou evidentně oba výklady (i proto jsme do cíle raději běželi) a bylo by dobré to do příště vyjasnit. Za nás nemáme problém ani s diskvalifikací, pokud převáží druhý výklad. Přijdou mi jen vtipné Michalovy sáhodlouhé příspěvky včetně detektivního pátrání s kamerovými záznamy. Názor se dá napsat i věcně, viz Honza.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 96žr výsledky     Posláno: 23.09.2024 10:28
1) ad Michal: tolerance zpoždění je stále 15 minut (takto to chápu já), dříve bylo to penále 30bodů za minutu. U této žr vlak s příjezdem k 19:10 hlavák a 19:00 Masaryčka. Vykládám si to právě tak, že přijedu-li os na Masaryčku v 19:15 (s pravidelným 19:00), tak stihnu přeběh do 19:25. 2) čas u pořadatele Měl by platit čas příjezdu vlaku, ne kdy se dobelhám k pořadateli. 3) diskvalifikace Měla by být jen u vlaku s pravidelným přijezdem po deadline (19:10). Ne u vlaku s pravidelným přijezdem včas, byť s velkým zpožděním, třeba zde to penále -450bodů. Např. moje diskvalifikace v 91žr (květen 23) byla v pořádku. V Čerčanech mi ujel vlak s pravidelným příjezdem před koncem. Řešení: gps lokátor za ucho?!
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce     Posláno: 23.09.2024 11:32
Neumím se vyjadřovat stručně, to je pravda. Na tu kameru jsem se díval proto, že je přesná. Na rozdíl třeba od Grappu, kde se může příjezd o minutu třeba lišit od reality. A nechtěl jsem nikoho obvinit neprávem. A pak je tu prostě ta věta o pánovi s kufrem a uzavření cíle, jejíž znění je jasné, a v tuto chvíli znamená vůči dojezdu vlaku R 706 diskvalifikaci. Protože doběhnout v limitu se to nedalo. Nic víc, nic míň. Proto jsem rozjel tu diskuzi, i když mi bylo jasné, že budu nejspíš obviněn z případného vlastního prospěchu. I když mi o něj vůbec nejde.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Rekace na Miloše     Posláno: 23.09.2024 11:36
Slováckým jsem dojel já a Jakub Oulický. Možná ještě i někdo další, ale ve vlaku jsem se potkal jen s Kubou.
Posláno: 23.09.2024 14:02
Zatím jenom stručně, abych uzavřel výsledky, podrobnější elaborát napíšu časem. Původní verze pravidel pro cíl na stránkách "Nejbližší akce" byl jenom výcuc nejdůležitějších bodů z obecných pravidel (mimochodem, ta taky úplně jednoznačně neřeší, jak zacházet s časem uzavření). Pak jsem některé věci změnil, snažil jsem to zapsat co nejjednodušeji v pár bodech a vznikla nešťastná formulace "cíl je u pána s kufrem", což spolu s "cíl se uzavírá" a vyhozením Grappu navodilo oprávněný dojem, že ve všech případech rozhoduje čas u pána s kufrem. Protože nechci, aby o výsledcích rozhodovaly sprinterské schopnosti v cíli (viz nešťastný listopad 2015, kde šlo možná i o zdraví a kde Michal zrovna nebyl), tak ponechám jako platný výklad, že rozhoduje čas příjezdu vlaku, a do příště pravidla zpřesním. Jinak je naprosto v pořádku, že do toho rejpete, díky tomu se pravidla mohou zpřesnit. (Mimochodem, Michalův nápad "všechno nebo nic" se mi obecně líbil a dává smysl, ale tady šance, že to vyjde, byla až příliš malá - za posledních 28 dní by to vyšlo 2x.)
Autor: Radek Šulc     Předmět: 96žr penále     Posláno: 23.09.2024 15:45
Proč je penále po každé jinak. Když už zjednodušit, tak bych dal 300 bodů za každou začatou čtvrthodinu. Určitě bych nediskvalifikoval právě ty, co jeli vlakem s pravidelným příjezdem včas. Bylo tolerováno právě těch 15minut=zde do 19:25. Teprve pak bych penalizoval. Penále je přece proto, aby nedošlo ke zneužití příjezdu pozdějšího spoje, ale s více body.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 96žr penále     Posláno: 23.09.2024 15:48
Modelová situace: jsem v Brně, 4hodiny do cíle (Praha). Než bych jel Vysočinou přes HavlBrod s příjezdem včas (klidně i os do Žďáru), přijedu naschvál přes Břeclav a Přerov 10 minut po termínu. Příjdu sice o 300 bodů ale více získám. Dejme tomu, že v úseku Brno Třebová je problém.
Autor: Radek Šulc     Předmět: 96žr výsledky     Posláno: 23.09.2024 15:51
Ještě dotazy: proč nebyl čas příjezdu 19:20, přijíždí tak os z Boleslavi; v kolik přijel R z Tábora?
Autor: Michal Bílek     Předmět: Nevyjasněná pravidla     Posláno: 23.09.2024 15:54
Jenom doufám, že si Roberte uvědomuješ závažnost svého dnešního rozhodnutí. O výsledky sobotního závodu totiž až tak nejde. Ale toto, za mě velmi nešťastné, rozhodnutí zcela zásadně zamíchalo kartami celého letošního ročníku, pozitivně ve prospěch jedné skupiny v čele s Adamem. A negativně ve prospěch druhé části v čele se mnou a připravilo o zasloužené vítězství Honzu v posledním závodě. Zatímco druhá varianta by sice znamenala diskvalifikaci čela sobotního závodu, což je také nešťastné, ale nijak by negativně neovlivnila průběh mistrovství. Tím pádem by férově rozhodla až lepší trasa posledního závodu. Ale co už, život není spravedlivý, a některé soutěže ještě míň. Ale jestli mě něco nejvíc dostalo tak argumentace rokem 2015. Skoro bych se vsadil, že ta pravidla se od té doby v tomhle ohledu vlastně neměnila, ale protože tenkrát to nedopadlo dobře, tak za 9 let ta samá pravidla vyložíme jinak. Na to nemám slušné slovo, takže radši končím, abych nebyl dlouhý... V říjnu asi přijedu, abych dokončil letošní ročník. Ale jestli budu po téhle pravidlové blamáži pokračovat i v příštích letech, o tom budu ještě hodně přemýšlet. Možná ty čtyři soboty v roce využiju jinak. Zajímavé také je, že jsem se začal účastnit PID rallye, tam jsou pravidla pro cíl jednoduchá, a není o čem diskutovat. To jen kdybyste se chtěli někde inspirovat, jak se to dá udělat jednoduše s jedinou úpravou pro železniční rallye v zohlednění vlaků s pravidelným příjezdem do času cíle bez penalizace v rozumné toleranci, která je za mě max 30 minut. 15 minut se ukazuje jako málo. Tolik opravdu vše, už jsem se vyčerpal. A Robert stejně rozhodl, jak rozhodl. Ámen!
Autor: Michal Bílek     Předmět: Nespravedlivá tabulka mistrovství     Posláno: 23.09.2024 16:53
Dívám se na to ještě jednou a omlouvám se Honzovi, že jsem podcenil význam jeho sobotního vítězství v předchozích příspěvcích. Honzu to totiž vyřadilo z boje o pohár, jak ukázala aktualizovaná tabulka. Takže nejen, že ho to stálo vítězství v jednom závodě, jak jsem dosud psal. Kdyby totiž sobotní rallye byla vyhodnocena férově a né účelově měl by teď Honza Frajer v šampionátu 25 bodů. Čímž by se stal průběžným vítězem. To je pro mě nová informace a moje naštvanost tím ještě stoupá, protože silně poškozených nám přibývá. Druhý by byl Adam Fogl s 24 body. A třetí bych byl já s 22 body. A o vítězi by férově rozhodla říjnová rallye. Takto je letošní vítěz skoro jistý. Nemusí v posledním závodě nutně ani vyhrát. Adamovi stačí zajet ne úplně špatný výsledek v říjnu. Adamovi titul přeju, obzvlášť poté, co mu tuším vloni tak smolně utekl, to mi bylo líto snad víc než jemu samotnému. Adam zajíždí velmi solidní výsledky a titul mu bude po právu patřit. Ale že Roberte připustíš, aby se tak stalo za porušení pravidel, v důsledku čehož vyřadíš z boje o pohár nejen mě, jak jsem si myslel, ještě v posledním příspěvku, ale jak jsem nově zjistil, i Honzu Frajera, nevím jak chceš obhajovat regulérnost letošního ročníku. Opět budu radši končit, protože teď už bych musel být zase sprostý, a k tomu se tady nesnížím. Jen by mě zajímal názor účastníků, co pravidelně jezdí rallye třeba i desítky let. Já ho jezdím od roku 2011 a takovouhle blamáž jsem nezažil...
Posláno: 23.09.2024 17:02
Právě, že od roku 2016 jsou ta pravidla, že v případě příjezdu do cíle vlakem rozhoduje příjezd vlaku (ať už pravidelný nebo skutečný) a ne sprint soutěžících, stále stejná. Chyba nastala předloni, kdy jsem do obecných pravidel přidal možnost příjezdu do cíle jinak než vlakem a to, jak se měří čas uzavření cíle, z pravidel vypadlo. Druhá chyba byla, že jsem se teď nechal ukecat k tomu, abych ta pravidla narychlo změnil a místo pořádného textu napsal pár bodů. A nic z toho by se neprojevilo, kdyby zrovna náhodou nepřijel vlak přesně v poslední možné minutě. A proč nejsou pravidla v cíli tak jednoduchá jako v rallye PID? Právě kvůli tomu, jak to dopadlo v roce 2015.
Autor: Radek Šulc     Předmět: co bylo v roce 2015     Posláno: 23.09.2024 18:16
Já jsem se podíval do výsledků, a nic problematického jsem nenašel.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce     Posláno: 23.09.2024 18:28
Takže kvůli chybám v pravidlech bude část účastníků poškozená? A druhá zvýhodněná? "Super" sdělení organizátora… Pravidla můžeme změnit do budoucna, nikoliv je měnit retroaktivně vůči uplynulé rallye. Platilo, platí, a doufám, že i bude platit, že co je psáno, to je dáno. A psána pravidla byla tak, že ti kdo dojeli R 706, mají být bohužel diskvalifikováni. Tím, že diskvalifikováni nebyli, došlo k enormnímu zásahu do průběhu Mistrovství české republiky v cestování vlakem pro rok 2024. Myslím,jen těžko budeme hledat neférovější okamžik v novodobé historii železničního rallye.
Autor: Miloš     Předmět: R 706 dojel do limitu cile (bez dobihani do cile)     Posláno: 23.09.2024 18:59
A v kolik přesně dojel R 706? Já se díval na hodinky, ale šli mi mám pocit o +1 minutu dopředu a na hodnkách jsem měl 19:25, takže si myslím, že to bylo v 18:24. O dobíhá bylo v pravidlech jen v soubislosti s tím, když někdo přijede nebo přijde jinak, než vlakem. (Kdyby byl cíl později, asi by nemuselo být, že můžete dojet čímkoli, daly by se udělalat Neratovice i nakonec, ale to byla záludnost a není stížnost.) Michale, já jsem si všiml, že jsi přijel Slováckým expresem, ale nepochopil jsem v diskusi na začátku, že ti vlastně šlo o diskvalifikaci těch, co přijeli R 706. Já myslel, že ses sám bránil své diskvalifikaci. Dobíhání do cíle od vlaku, který přijede v toleranci, kteou bych taky zvýšil na 30 minut (kdo tam ale v cíli tak dlouho vydrží, budeme tak dlouho čekat na vyhlášení - leckdo spěchá na vlak, např. Pavel, společné foto?) bych také do pravidel nedával. A já bych tomu, když vlak přijede až po uzavření cíle neříkal diskvalifikace - to je takové, jako že se soutěžící něčím provinil, říkal bych tomu třeba anulování výsledku.
Autor: David Nádhera      Předmět: chyba v pravidlech?     Posláno: 23.09.2024 19:08
Tedy koukám, jaká je MČRCV prestižní soutěž. :-) Já už to po těch letech zas tolik neprožívám. Celé je to o tom, že jste si špatně vyložili slovo cíl. Dosažením cíle se myslí dojezd na cílové nádraží. Nebo má vážně o pořadí rozhodovat, na jaké nástupiště vlak dojede a jak rychle kdo běhá? Jediná výjimka je při dojezdu jinak než vlakem na hlavák nebo masaryčku, jen v tomto případě rozhoduje čas doběhu. Porovnávat to s PID rallye moc nedává smysl - tam z každého směru něco jede každou chvíli, takže není problém dát si dostatečnou rezervu. Na železnici by to znamenalo jedině přijet pro jistotu o hodinu dříve. Tady by to chtělo opravdu zvednout limit aspoň na těch 30 minut. Btw ještě pořád se účastní hlavně kinderšotouši? Že bych se třeba po letech zase zúčastnil. Ale s Idosem v mobilu to bude úplně jiná soutěž, než pamatuji. Jo a děkuji Robertovi za upozornění na ústeckou síťovku zdarma - dal jsem oba Zschirnsteiny, Zirkelstein a Kaiserkronu a paráda, doporučuji. Nádherné daleké výhledy a když se člověk vyveze ráno autobusem do Maxiček, tak i minimální převýšení.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Miloše     Posláno: 23.09.2024 20:17
Psal jsem to tu výše, R 706 zastavil u nástupiště v 19:25 a 26 vteřin. Takže na přeběh měli 33 sekund a nedal to ani objektivně nejlepší běžec David. V tu chvíli je to prostě jasná diskvalifikace za současných pravidel. To že jsou hloupá, je věc druhá, ale je třeba je respektovat, a měnit případně do budoucna, a nevytvářet retroaktivitu. Jde mi možná víc o druhé než o sebe a hlavně o princip. Je to divné v dnešní době, ale ještě existují lidé jako já, kteří ctí něco jako "vyšší princip mravní" a budou se za něj být do roztrhání těla...
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Davida     Posláno: 23.09.2024 20:22
Celospolečenský význam této soutěže je čistá nula. Ale pro nás co to jezdíme a věnujeme tomu svůj drahocený čas, to asi smysl má. Pokud ne, tak pak by konání soutěže ztratilo význam. My jsme si slovo cíl vyložili v souladu s pravidly. Hloupými pravidly, ale pořád pravidly. Zatímco váš výklad je sice možná selskému rozumu bližší, ale pravidlům, jaká v sobotu platila, zcela odporuje. A pravidla je třeba ctít, a i když jsou hloupá, nelíbí se nám nebo dokonce nevyhovují... Proto opět vyzývám k diskvalifikaci těch, kdo dojeli do cíle R 706, bez ohledu na to o koho se jedná, a jimž organizátor uznal výsledek v rozporu s pravidly, která sám publikoval, jak absurdní, že...
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Davida - PID rallye     Posláno: 23.09.2024 20:23
Pořád spíš kinderšotouši. Já to jezdím v týmu s kamarádem, který to jezdí roky, je v tom dobrý, a vzhledem k přístupu ostatním v soutěži tím pádem bylo celkem snadné vyhrát...
Autor: AF     Předmět: Reakce     Posláno: 23.09.2024 21:04
Michale, a odevzdáváš v cíli hrací kartu organizátorovi, když ctíš ten vyšší princip mravní, nebo to je něco jiného a zde již "co je psáno, to je dáno" a "pravidla je třeba ctít, i když jsou hloupá" neplatí? Myslím, že tvé vystupování zejména vůči Robertovi je zde v posledních dnech velmi nevhodné a měl by ses zamyslet nad tím, jak a čemu zde svůj (cituji) "drahocenný čas" věnuješ. My po poradě týmu jsme klidně připraveni se prvního místa vzdát, protože pro nás skutečně není titul tak důležitý, jako pro tebe. Tím to snad bude vyřešené a přestaneš kopat kolem sebe a hlavně do Roberta, který pro nás mimochodem ve svém drahocenném čase celou hru připravuje.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Adama     Posláno: 23.09.2024 21:50
V pravidlech je od letošního ročníku zaneseno, že v případě letmých startů se hrací karta neodevzdává. A navíc nechápu jak to souvisí s proběhlou debatou... Roberta si vážím, ale tentokrát už před hrou zasel mnoho prostoru pro chaos v pravidlech pro cíl. A nakonec bohužel přišla sklizeň. Já jsem doufal, že ten zmatek tu hru neovlivní, ale nakonec jí bohužel ovlivnil fatálně. Jinak o co se naopak snažím je na nikoho osobně neútočit, ale věcně aregumentovat. Robert to jakožto jediný organizátor asi možná dost schytává, ale snažím se držet to opravdu věcně, a na nikoho neútočit. Jestli to vyznívá jinak, pak se omlouvám, ale opravdu k osobním útokům se snížit nesmíme. Ani já ani nikdo jiný tady. Zda se rozhodnete dobrovolně rezignovat, jako to tuším udělal jednou David při sporném odskoku myslím do Vojtanova, je na vás. Pro mě je titul to poslední, co mě zajímá. Dokonce jsem tuhle se vší vážností pronesl, že možná budu radši druhý, než první, protože druhé místo je solidní výkon, je za něj taky medaile, a odpadá roční starost a nervy o to nerozbít putovní pohár. To že ty body pořád sčítám a odčítám a mám přehled kdo a za jakých okolností může vyhrát titul, není proto, že mi jde o vítězství, ale baví mě matematika a statistika atd. Pokud se rozhodnete vzdát se vítězství, nedělejte to prosím kvůli mě. To opravdu nechci. Pokud to tak cítíte, udělejte to jako férové gesto, které po vás nikdo nežádá. Správně vás měl totiž diskvalifkovat organizátor, na druhou stranu je pravda, že být to opačně, já bych na to vítězství rezignoval, i když by mě organizátor nevyzval. Jediné co se přiznám, že nevím jak to bude, když se výsledku vzdáte s ostatními, co dojeli. Jestli se Honza Frajer posune výsledkově výše a umožní mu to zabojovat v říjnu spolu s námi o pohár. Honzovi bych to moc přál.
Autor: David Nádhera      Předmět: Slučování týmů      Posláno: 23.09.2024 23:00
Ještě když tu tak řešíme různá temná zákoutí pravidel, tak správně neměl být připuštěn k závodu tým Radka Šulce s Milošem Šmídem, protože oba se už účastnili jiné soutěže v ročníku buď samostatně, nebo v jiném týmu a oba dokonce bodovali. Tak teď už zbývá jen vymyslet, jak diskvalifikovat zbylé tři :-D
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Davida     Posláno: 23.09.2024 23:15
V tomto případě plně souhlasím s tebou Davide, to mi úplně uniklo. Pokud došlo k porušení pravidel v rámci "slučování týmů", pak musí dojít taktéž k diskvalifikaci. Doufám, že Robert případně sjedná nápravu. A že by dojeli jen tři soutěžící? Předpokládám že by tedy dojel jen Honza Frajer, Pavel Kuzebauch a nováček Vít Houška, tedy první, druhé a třetí místo by si rozdělili v tomto pořadí, zbytek diskvalifikace, no a co. Občas je prostě štěstina krutá a dopustí i takto nízký počet bodovaných účastníků. Ale jestli tě Davide napadá, za co diskvalifikovat i zbylé tři, sem s tím :D (pro ty co se chytají každého slova, poslední věta je nadsázka).
Autor: Miloš     Předmět: Mala tolerance byla i minule a pro Davi     Posláno: 24.09.2024 07:48
Při minulé PID rallye k nám byl Robert taky tolerantní - dobíhali a dojížděli jsme z Veleslavína: já, Radek Šulc, Pepa Zeman, Martin Bednář a Pavel Píša. Bylo to podle mě asi o 2 minuty později - dalším metrem, než se to mohlo velmi teoreticky stihnout a to jsem běželi. (s atrozou kyčle se mimochodem dost špatně běží - občas vás to znehybní :) ) Davidovi se omlouvám, že měním spolusoutěžící v rámci ročníku - Pepa tentokrát nemohl a nepojede asi ani příště. Jednou jsem vzal manželku, ale víceméně jsme jeli dohromady s Radkem (plzeňská rallye). Přiznám se, že sám bych rallye nedal - přece jen zrak, na papírový JŘ už vůbec nevidím, ani s optikou, pomalejší hledání i v mobilu, potřeba rychlé orientace na nádražích. Většinou se umístíme někde za polovinou, takže nejlepší neozhrožujeme, ale rádi jedeme a jsem rádi, že nás mezi sebe berete. V bodování jsem to nechal na Robertovi nebo jsem se klonil k tomu, aby body Robert počítal za poslední soutěž připočetl Radkovi.
Autor: Miloš     Předmět: Musim se ucastnit celorocni souteze?     Posláno: 24.09.2024 08:32
A kde je napsané, že musím jezdit celý rok s jedním a tímtéž spolusoutěžícím - a když se to jednomu z družstva nehodí, tak diskvalifikuješ i toho druhého a dalších kol se nebude moci zúčastnit? A když někdo vynechá třeba i jednotlivec, že se mu datum nehodí, toho bys, Michale, taky chtěl diskvalifikovat? Totéž ke korespondenční rallye - většinou se na KR těším a účastním se prvních kol, pak mě to někdy v létě opouští a nebo mě to nevychází luštit, nemohu tomu věnovat tolik času - měl bych být kvůli tomu diskvalifikován. Kdo chce, ať si soutěží celoroční, ale mohla by tady být i možnost si prostě zasoutěžit, zajezdit v každém kole soutěže zvlášť. Protože nikde není psáno, že to možné není, tak toho vyuižává, když potřebuji - svobodná volba. A to, že nedostanu body do celoroční soutěže mě nebude bolet, protože jich stejně nikdy moc nemám. Musel bych s tím počítat. Michale, neseš těžce diskvalifikaci (to slovo mi taky není příjemné - nulování výsledků), v jistém smyslu tě chápu máš asi prav du - čas dojezdu R 706 kontroloval Robert a rozhodl. Pod hladinu chceš přitom stáhnout další a další. To jednoznačně vyplývá z toho Tvého posledního příspěvku, i když vždycky dodáš, že to vlastně nechceš. Je to složitý. Doufám, že do diskuse brzy vstoupí Robert a rozhodne. I v hokeji platí, že hlavní slovo má rozhodčí a to je Robert. A ten také bude určovat a psát pravidla a na nás bude - chceš nebo nechceš je přijmout.
Autor: David Nádhera     Předmět: vysvětlení pro Miloše     Posláno: 24.09.2024 08:57
Pravidla řeší dvě věci - jednak když se dva soutěžící, kteří se dosud účastnili samostatně, chtějí spojit, a jednak když se tým, který se dosud účastnil dohromady, chce rozdělit a každý chce jet za sebe. První možnost zcela zakazují, druhou povolují, ale musí se dopředu určit, komu se budou počítat body získané společně. Čili určitě se nemusíš účastnit všech soutěží, nemusíš se účastnit ani ve stejném složení, ale podle aktuálních pravidel se nesmíš účastnit spolu s někým, kdo už se účastnil samostatně nebo v jiném týmu, pokud jsi se rovněž již účastnil samostatně nebo v jiném týmu. Teď to Robert vyřešil tak, že vám připočetl horší z výsledků z 95.ŽR (v 94.ŽR nikdo z vás nebodoval), ale čisté to úplně není, protože ty 3 body z 95.ŽR se z výsledků úplně vypařily. Lepší by bylo buď počítat vás v té poslední rallye samostatně se stejnou trasou, čímž byste oba získali 2,5 bodu, ale na to by doplatil Vít Houška, který by o bod přišel. A nebo váš tým počítat úplně samostatně a nesčítat jeho body s žádným z předchozích výsledků.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Slučování týmů      Posláno: 24.09.2024 10:38
Účast vám nikdo nezakazuje, ale jak píše David, porušení pravidel to je, bodově pak na to doplácí jiní, tentokrát kolega Vít Houška. A obviňování kdo háji čí zájmy, k tomu se nebudu vyjadřovat. O co mi jde, že to je v první řadě princip a férovost hry, než vlastní prospěch, to už jsem tu psal asi stokrát a opakovat po sto první je zbytečné... Navíc pak leckomu vadí, že píšu moc dlouhé příspěvky...
Autor: Michal Bílek     Předmět: Porušení pravidel v minulosti     Posláno: 24.09.2024 10:42
A pokud se porušovala pravidla někdy v minulosti, já o tom nevím, mělo se to řešit. Pokud k tomu opravdu došlo a neřešilo se to, je to špatně, ale taky je to už promlčené. Asi je na čase začít mít víc oči na šťopkách. Ale na druhou stranu opravdu nastavit pravidla tak, aby běhání do cíle nebylo vůbec potřeba. Zakázat jinou dopravu do cíle než vlakem atd.
Posláno: 24.09.2024 19:46
Kdybych si uvědomil, že je tým Miloš a Radek v rozporu s pravidly, tak bych se jich zeptal, kdo pojede oficiálně a kdo neoficiálně. Takhle jsem se jich zeptal až v Praze po příjezdu. Vysvětlil jsem jim situaci a zeptal se, komu mám přičíst body. Oba svorně odpověděli. že tomu druhému a že je jim to vlastně jedno. Protože to vypadalo na osmé místo, tak jsem navrhl, že jim to budu počítat, jako by jeli každý sám (tj. za půl bodu). Nakonec dopadli líp, tak jsem z nich udělal tým (zejména proto, že plánují jet spolu i příště) a použil dosavadní horší (Radkovo) skóre, čímž jsem snad nikoho nepoškodil. Jenom je ve výsledcích v jejich skupině jedno jméno navíc.
Posláno: 24.09.2024 19:54
Teď toho mám hodně (práce, nové úlohy pro KR včetně naprogramování volné úlohy, zpracovat výsledky a sepsat něco k poslední akci dokud je to čerstvé, pomalu začít připravovat příští akci za 25 dnů), ale navrhuji, že bych někdy během listopadu připravil nějakou diskusi (či dokonce setkání?), kde bychom mohli společně probrat jednotlivá pravidla, u kterých máte pocit, že jsou nejasná nebo moc složitá.
Posláno: 24.09.2024 20:01
Zákaz pěšího příchodu do cíle je jistě možný, ale třeba u rallye v rámci PIDu mi přijde zbytečně omezující. Tím se vyloučí všechny trasy končící ve Veleslavíně, Braníku, Smíchově, apod.
Autor: Radek Šulc     Předmět: nčlenné výpravy     Posláno: 24.09.2024 22:22
Moje první žr byla v roce 2008. A už tam jel Honzové Frajer a Satoranský spolu jen jendu, první a další jel JF sám. Tak on je vítěz celého ročníku. U šachových úloh máme takto: zveřejněná úloha v albu FIDE je za bod, je-li více autorů, má každý svůj podíl, u trojautorství tedy třetinu. Řešil bych to tady stejně. Netrhne-li se nikdo ze skupiny, čili odjedou spolu 1 až 4 jízdy, bude ve výsledcích skupina. Trhne-li se, rozděl body a ve výsledcích budou jednotlivci. Myslím (a doufám), že jsem takhle nezkazil Jirkovi Sedláčkovi nějaké celkové prvenství. V žádném roce jsem s nim nejel všechny.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Slučování týmů      Posláno: 25.09.2024 10:29
Davide, asi si celé vysvětlení musíš zopakovat ještě jednou. :D Radek to zjevně nepochopil a argumentuje zcela rozdílnou situací, která je pokud vím pravidlově v pořádku.
Autor: Honza Frajer     Předmět: Diskuze k pravidlům     Posláno: 25.09.2024 10:33
Návrh na diskuzi ve smyslu vyjasnění pravidel vítám i když je neshledávám nijak nejasná. Z mého pohledu je zejména nutné jednoznačně určit co vlastně vyjadřuje text psaný organizátorem před každou jednotlivou ŽR. Vždy jsem to bral tak, že tento text je specifikací pravidel pro nejbližší akci a nikoliv výcuc obecných pravidel jak je psáno v modrém příspěvku z 23. 09. ve 14:02.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Honzu     Posláno: 25.09.2024 11:17
Naprosto souhlasím s Honzou, také jsem to bral jako specifikaci, či úpravu, vybraných pravidel pro nejbližší akci. Proto jsem nabyl, a možná ne jako jediný, legitimního očekávání, že kdo nebude nejpozději v 19:25:59 u pána s kufrem na 1. nástupišti v Praze na hl.n., bude diskvalifikovaný. Proto se teď všechny týmy, včetně mě, které dojely do cíle jiným vlakem než R 706, mohou cítit oprávněně poškozené, zejména v rámci bodování v Mistrovství ČR v cestování vlakem, a dožadovat se nápravy. Což činím od sobotního večera, ale asi marně. A případné odstoupení týmů z jejich strany, jak zde padlo, není řešením. A nic takového po nich ani nechci. Řešením je, že by měl konat organizátor, který se toho zdráhá. A stále nechápu proč. Na druhou stranu, ano, ve fotbale, taky ne vždy rozhodčí píská zápas fér, tak to budeme muset, v mém případě tedy velmi nerad, začít respektovat. Schůzka k pravidlům za mě také nic neřeší. Pravidla jsou jasná, stačí je beze zbytku dodržovat.
Posláno: 25.09.2024 21:04
Mrzí mě, že dělám chyby a smůla je, že jedna drobná nejasnost v pravidlech má tak zásadní důsledky. Ano, bohužel jsem jediný organizátor a tedy i jediný rozhodčí. Ale nebojte, už brzy s tím skončím. Začínám dělat chyb čím dál víc, stresuji se z toho, co zase kde zvorám, a po 35 letech a skoro stovce akcí je čas to předat někomu mladšímu. (Michale, neber si to prosím osobně, ač to tak možná teď vypadá. Rozhodnutí skončit už mi vrtá hlavou delší dobu.)
Posláno: 25.09.2024 21:26
Pravidla jsou jasná? Co tedy konkrétně podle tebe znamená "doběhnout k organizátorovi do 19:10"? Vzhledem k tomu, že vteřina mohla znamenat rozdíl 450 bodů a pád na konec pořadí, tak by to tam mělo být napsáno úplně přesně, ne? Ne, opravdu nejde dát do pravidel všechno naprosto přesně a pokrýt všechny teoretické situace, které by mohly nastat. A holt se stane, že nějaká situace není pravidly ošetřena nebo umožní dvojí výklad. A myslím, že tím bych to mohl ze své strany uzavřít.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Závěrečné shrnutí - část první     Posláno: 25.09.2024 23:02
Roberte, ani ty si neber osobně, co já zde píšu. A zkusím to nějak shrnout. Dokonce ti i lidsky velmi rozumím. Já jsem děsný perfekcionista, což je ale také děsně svazující. A také mě možnost udělat chybu stresuje. V práci i v životě a dost to často vyčerpává. Já rozhodně nechci, aby si končil, a už vůbec ne kvůli tomu, co tu v posledních dnech píšu. A hlavně by byla veliká škoda, pokud by si skončil bez předání celé soutěže nástupci. Mě jediný případný jiný schopný organizátor připadá do budoucna David, který už si to párkrát zkusil. Občas mám jiný názor než David, často se s ním shodnu, ale musím uznat, že je precizní, a zvládnul by to. Ale tvoje letité zkušenosti Roberte by minimálně na začátku chyběly. A jsem rád, že na rozdíl od Adama ty moje řeči tady bereš sportovně. Stejně jako David, který si ze mě taky nedělá těžkou hlavu.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Závěrečné shrnutí - část druhá     Posláno: 25.09.2024 23:20
Prvně začnu tím co věta "doběhnout k organizátorovi do 19:10" znamená podle našich platných pravidel. Doběhnout do 19:10:59, protože v naší soutěži se dle pravidel zaokrouhlují vteřiny dolů. Ale nikde jinde jsem se s tím nesetkal, měli bychom upravit pravidla, a vteřiny zaokrouhlovat směrem nahoru, tak jak je to všude běžné. Tedy doběhnout do 19:09:59 v tomto případě. Co však považuji za nejvíc špatné, je jiná věc. To, že má některé pravidlo dva výklady, nemělo by se to stát, ale občas se to prostě stane. To je život. Jsme jenom lidi. Ale pravidla v drtivé většině čehokoliv jsou vždy nastavená tak, že v případě dvojího výkladu, se zvolí vždy restriktivnější výklad. A to je ta jediná věc, kterou ti vyčítám. Ne tu pravidlovou nejasnost, ale to, že nepřistoupíš dle obecných zásad v takovém případě k restriktivní variantě. Protože platí nepsané pravidlo, že restriktivnější výklad je menší zlo než opak. Takto je nastavená řada zákonů, vyhlášek, ale i soutěžních pravidel jiných soutěží... A když si vezmeš ty dopady, v celkovém měřítku by i tady restriktivnější výklad pravidel, bylo menší zlo. Protože ten pozitivnější výklad pravidel "umetl" týmu Adama Fogla cestu k poháru, mě jeho získání velmi zkomplikoval, a přivedl do teoretické roviny, a Honzu Frajera úplně odstřihl. Zatímco ten restriktivnější výklad by tým Adama Fogla poškodil výsledkově v sobotním závodě, ale dal by stejnou šanci na zisk poháru v posledním závodě Adamovi, mě i Honzovi. A rozhodl by nejlepší výsledek v posledním závodě. Po tvém rozhodnutí dost možná o letošním mistrovi rozhodl pozitivní výklad nedojasněných pravidel. Což asi není nešťastnější způsob volby vítěze celého ročníku. A byť asi nelze očekávat přehnané emoce v cíli říjnové rallye, minimálně z mé strany určitě ne, tak tu hořkost za letošním ročníkem to prostě zanechá.
Autor: Honza Frajer     Předmět: Závěrečné shrnutí     Posláno: 26.09.2024 07:03
Tohle jsem přesně nechtěl a proto jsem v cíli nic nerozporoval. Nechtěl jsem, aby se někdo cítil poškozený a třeba přestal jezdit (už teď nás jezdí málo) a už vůbec jsem nechtěl, aby to Roberta natolik znechutilo, aby se na to vykašlal. Věnuje tomu spoustu času a nic z toho nemá, vytvořil aplikaci ve které se možná občas objeví nějaká chyba, ale přesto je pro naše potřeby evidence trasy vynikající. Rovněž to vidím tak, že když si případný nový zájemce přečte tuhle debatu, tak ho to od účasti spolehlivě odradí. Tak už toho prosím nechme, do pravidel dopišme větu, která uzávěru cíle určí jednoznačně a nic víc neřešme. I po třiceti letech mě tahle soutěž baví a opravdu nechci, aby zanikla. Všechny zdravím a hlásím se na říjnovou rallye.
Autor: Miloš     Předmět: zajimala by me odkaz na kameru - diky     Posláno: 26.09.2024 07:42
Michale, mohl bys nám napsat, na které kameře jsi viděl čas příjezdu R 706? Zajímalo by mě to i z šotoušského zájmu. Koukám na Slowly TV na YT, tam to má být live, ale teď ráno tam je 10:30, jindy to ukazuje live? Jestli po téhle události dát něco do pravidel, tak co bude rozhodovat o příjezdu vlaku? Info tabule, kamara ... Roberte, na Babitronu máš průměry zpoždění, ale nedá se v Tvém Babitronu vyšťourat zpětně přesný příjezd R 706 21. 9.? Čekal jsem, že se odvoláš právě na to. A Robert by mohl napsat, podle čeho zase on určil, že R 706 přijel do 19:25:59 - dobíhání se nepočítalo. Pokud se ukáže, že jsi na místě to špatně určil, stál jsem vedle tebe, tuším, že ses díval na hodinky nebo nějaké nádražní hodiny na 1. nástupišti? tak případně jen přehodnotíš výsledky ... Roberte, jen kvůli tomuhle toho nenechávej - přece nebudeš, jak uraženej Ivan Bartoš ..., ale chápu, že z toho musíš být už unavený. Bude fajn, když se rallye zachová ... Blbý i to, že kdo bude organizovat, nemůže zároveň jet ... a i to jsi za ta léta obětoval, resp. našel sis jinou formu - ve vymýšlení tras. Díky a budu věřit, že to všechno dobře dopadne a že se pojede rallye i v příštím roce.
Posláno: 26.09.2024 09:11
Opakuji, že na můj konec má Michalův výstup minimální vliv. Tím, že jsem to vyslovil nahlas právě teď, jsem chtěl Michalovi sdělit, že už ho nebudu dlouho trápit. Chtěl jsem skončit už dřív, ale to vás jezdilo tak 8, tak jsem vám nechtěl ještě jednoho dalšího (ano, Davida - doufám, že stále souhlasí s převzetím) ubírat. Teď už ten čas opravdu dozrál. Čtyři soboty plus hromada času na přípravu je už na mě opravdu moc. Vám, když se termín nehodí, tak prostě nepřijedete. Já musím.
Posláno: 26.09.2024 09:36
Ad "restriktivnější výklad": v tom bude ten zakopaný pes rozdílnosti našich pohledů. Na soutěžích, kterých se účastním, platí pravidlo VEPŘ = ve prospěch řešitele. Tj. v případě nejasností platí varianta, kdy dotyčný získává víc bodů. A toho se budu držet i tady. Ad "doběhnout k organizátorovi": šlo mi o slovo doběhnout, nikoliv o čas 19:10:00 vs 19:10:59 (proč zaokrouhluji dolů? protože dráha zaokrouhluje dolů). Který okamžik je doběhnutí? Navíc ani čas v mobilu není úplně přesný - mám si pořídit rádiem řízené hodiny, abych měl opravdu přesný čas? Rovnou říkám, že tuto sobotu vzhledem k přístupu VEPŘ a potenciálnímu rozdílu 450 bodů by mi stačilo, kdybych dotyčného zahlídl, jak vyjíždí z podchodu.
Posláno: 26.09.2024 09:53
Koukal jsem na vlak s hodinkami v ruce, k zastavení vlaku u nástupiště došlo cca 19:25:45. Pak jsem koukl na Grapp, tam to ještě nebylo. Při psaní diplomů jsem koukl ještě jednou a bylo tam +15'. Teď se to dá dohledat např. v IDOSu, dáš si vyhledat příslušné spojení a když klikneš na "Odjezd bývá včas", tak to ukáže konkrétní hodnoty zpoždění v konkrétních dnech.
Autor: David Nádhera     Předmět: Ad Miloš     Posláno: 26.09.2024 09:59
Tady je kdyžtak možná zjistit dojezd libovolného vlaku několik let zpět. https://rt.jrutil.konarici.cz/Trip/-CZTRAINT-R-706/2024-09-21
Autor: Michal Bílek     Předmět: Shrnutí     Posláno: 26.09.2024 10:26
Roberte, jestli něco oceňuji, tak to, že sis svůj postoj obhájil. A teď už nemám skoro žádný problém ty sobotní výsledky přijmout. Pravda je, že vlak R 706 zastavil na hl.n. před 19:26:00. To jsem nikdy ani nezpochybňoval. A zbytek si tu nějak průběžně vysvětlil, a jak se říká moudřejší ustoupí, a nebudu do toho dále tedy jakkoliv šťourat. S tím koncem si to opravdu promysli, protože ten si v tuhle chvíli nepřeje asi nikdo. A pokud to David případně nepřevezme, tak na to ani nemysli. :D Mě by spíš zajímal i názor Davida tady, jak moc s tím případně počítá, a jestli je ochoten vzdát se soutěžení. To taky není úplně jednoduché. A jenom ještě k tomu vyhlášení, já vlastně neměl ani tu možnost se v cíli vyjádřit, tím, že se spěchá. Vždyť jsme s Jakubem dojeli nějakých 12 minut po vítězných týmech, takže určitě šlo počkat. Minimálně část z té dikuze by zazněla ještě v cíli. To prostě třeba od Pavla Kuzebaucha není hezké, že na tebe tlačí s rychlým vyhlášením. Když někdo spěchá na vlak, musí počítat s tím, že třeba diplom dostane až příště. Pak není taky úplně šťastné, že ta diskuze tady je zcela veřejná a může sem opravdu kdokoliv. Protože pak může být ten odrazující efekt třeba nových účastníků. Vzhledem k aktuálnímu politickému dění to tu opravdu vypadalo jak celostátní fórum Pirátské strany. No a ke změně pravidel. Drtivá většina se jich za mě nijak měnit nemusí. Jediné co se tedy musí vyjasnit je, co znamená doprovodný text k nejbližší akci. Jestli úpravu pravidel nebo jen jakési nezávazné povídání. A pak teda změnit pravidla cíle. Za mě vždy jen dojezd vlakem. I u rallye PID. Sníží se možnosti, ale předejde se podobným nejasnostem. Vlaků do Prahy jezdí dost a věřím, že se vždy nějak roztrháme, a hlavně to bude opravdu železniční rallye a běžecká rallye nám takřka vypadne. Vzhledem k čím dál častějším zpožděním zejména na koridorech uzavírat cíl až po 30 minutách a zpoždění do 30 minut včetně u vlaků s pravidelným příjezdem do cíle tolerovat bez penalizace. Vlaky mezi časem cíle a uzavřením cíle (pozdní dojezd v té půlhodině) větší penalizace nebo diskvalifikace. Od 31 minut po cíli vždy diskvalifkace. V případě, že vlak dojede v poslední minutě, rozhodně čas příjezdu, nikoliv čas kontaktu s organizátorem. Samozřejmě soutěžící nesmí úmyslně zdržovat uzavření cíle například nákupem svačiny cestou v podchodu. Zavést vše jasnou formou do pravidel a máme vyřešeno. A pokud možno nedělat jednorázové úpravy cíle například pro jednu soutěž v roce a odstartovat nějaký prostor pro dvojí výklad pravidel. Závěrem chci poděkovat všem, kdo se do diskuze od soboty hodnotnější zapojily, na pravidla by to do budoucna mohlo mít pozitivní efekt. A pokud někoho mé příspěvky naštvaly, tak se ještě jednou omlouvám. A Roberte klidně to dělej dalších 35 let, myslím, že můžu říct takřka za všechny, že budeme jedině rádi.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Přihláška na žr     Posláno: 26.09.2024 10:26
Jinak se taktéž hlásím na říjnové rallye.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na Miloše     Posláno: 26.09.2024 10:33
Odkaz ti nedám, už to jde totiž jen přes YouTube. Napiš do vyhledávání něco jako "kamera vlaky praha hl.n. live" a ono ti to najde. A jde to právě přehrát i několik hodin zpětně. Dole vlevo je přesný čas. Každopádně vidět jsou tam vlaky jen od Smíchova a od Vršovic.
Autor: Radek Šulc     Předmět: tak vydrž ještě aspoń rok     Posláno: 27.09.2024 10:38
V příštím roce se pojede 100 jubilejní žr.
Posláno: 27.09.2024 11:14
Do stovky to chci dotáhnout sám. S Davidem jsme se dohodli na nějaké formě spolupráce, takže nejspíš nezmizím úplně ani potom.
Posláno: 28.09.2024 11:39
Ještě k požadavku, abych v cíli čekal déle než 15 minut. Když budete mít zpoždění nad +15' během hry, tak vám nejspíš ujede přípoj, bude vás to stát hromadu bodů a možná nestihnete cíl. Proč by to mělo být v cíli jinak? Ony se tady bijou některé požadavky. Chci, aby byla hra co nejdelší, protože delší hra znamená víc možností. Na druhou stranu chci, aby se neprotahovalo čekání v cíli a abyste všichni rozumně dojeli domů (zde jsem chtěl, aby Havířované stíhali pendolino 19:32). V délce čekání zohledňuji obvyklá zpoždění v posledních dnech a volím je tak, aby to minimálně v 95 % vycházelo. To, že vlak, který jezdí běžně včas, za posledních několik týdnů měl maximum +13 a zrovna během soutěže měl víc, prostě patří k těm 5 %. Takže shrnuto - nějaké automatické prodloužení čekání nad 15' nečekejte.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Reakce na vývoj zde     Posláno: 28.09.2024 19:59
1) Roberte, svojí dnešní odpovědí si mě nepotěšil. Návrh na tolerování zpoždění až do 30 minut po uzavření cíle u vlaků s pravidelným příjezdem do času cíle tu zazněl ze strany více účastníků. Nezbývá tedy než respektovat tvé rozhodnutí. Ale realita cíle se smrskne do tří rovin: a) dojíždět s dostatečným předstihem a volit méně výhodnější trasy, b) riskovat a ono to třeba náhodou dopadne, c) riskovat a nedopadne to. Varianta c) asi bude tím pádem častější jev a diakvalifikací týmů za vysoké zpoždění posledního vlaku bude přibývat. Přípoje v průběhu cesty jsou risk, nicméně v posledním vlaku do cíle už tak nějak měl člověk trochu klidu a jistoty, ta se teď úplně vytrácí a bude to drama až do cíle. 2) Koukal jsem na nově zveřejněné trasy a Vít Houška by měl mít více bodů za úsek s ND mezi Náměští a Brnem. Výsledkově ho to nikam neposune, ale body navíc by si zasloužil. Úpravu výsledků v podobném duchu si u PID rallye dělal u Jakuba Oulického, tak si říkám, že by si to pro formu zasloužilo i tady. 3) Koukal jsem, že už si mě zapsal zatím jako jediného účastníka říjnové rallye, ale kromě mě se tady v diskuzi hlásil ještě přede mnou Honza Frajer, ale asi to tu zapadlo, a nevšiml diskuzi toho... Hezký sváteční večer všem.
Autor: David Nádhera      Předmět: Pravidla dojezdu     Posláno: 29.09.2024 22:04
Za sebe můžu říct, že mě Robertovy argumenty přesvědčily, takže návrh na prodloužení dojezdové tolerance stahuji. A také se hlásím na říjnovou rallye.
Autor: Pepa     Předmět: Rallye     Posláno: 30.09.2024 12:17
Znamená to, že od příštího roku bude pořadatelem David Nádhera??
Autor: Pepa     Předmět: Korespondenční rallye     Posláno: 30.09.2024 13:21
Není v úloze číslo 11 chyba?? Jsou tam dvakrát Štipoklasy.
Posláno: 30.09.2024 13:30
Ano, byla tam chyba, opraveno na Štítina. Díky za postřeh.
Autor: Pavel Píša     Předmět: Říjnová rallye + diskuze k pravidlům     Posláno: 15.10.2024 21:09
Zvažoval jsem, jestli se přihlásit na říjnové rallye s tím, že kolega (Martin Bednář) se z nějakého důvodu toho rallye nebude účastnit. Nicméně jak jsem se postupně probíral tučnou diskuzí výše, tak v konečném důsledku a) nevím, co by se z pohledu pravidel stalo, pokud bych "roztrhl tým" a z týmu jel jenom já sám, jestli bych tím vytvořil nový tým (ambice na body a umístění opravdu nemám, jezdím pro radost a suprovou záminku "vypadnout" a projet si nejen pro mě nové tratě) + b) chtěl jsem to pojmout jako relaxační "společenskou událost", ale pročtení oné diskuze mi tak trochu ubralo na náladě. Samozřejmě nemám nic proti nikomu, takhle to neberte. :)
Autor: Pavel Píša     Předmět: Diskuze k pravidlům     Posláno: 15.10.2024 21:11
Jinak taky jsem čas uzavření cíle, uvedený na stránce u jednotlivé konkrétní soutěže, chápal jako určující pro danou soutěž, a jako rozhodující jsem bral kontakt s pořadatelem, nikoliv reálný příjezd (zastavení u nástupiště) zpožděného vlaku. Očividně jsem to jen chápal blbě, no jo no.
Autor: Pavel Píša     Předmět: "Poučení z krizového vývoje"     Posláno: 15.10.2024 21:14
No a poučení z toho pro mě plyne takové, že jsem tu diskuzi neměl číst, a bylo by. :)
Autor: Miloš     Předmět: Souhlasím s Tebou Pavle     Posláno: 16.10.2024 16:48
Pavle, souhlasím s Tebou a měl jsem to a mám to podobně, však víš z diskuse, nenech se tou diskusí odradit a určitě na rallye přijeď, pokud buzdeš mít čas a chuť. Už se to sklidmnilo. Jen bych nesouhlasil s tím, že nechceš, aby se počítal čas příjezdu vlaku, ale doběhnutí k Robertovi nebo Davidovi. S tím ale ani oni doufám do budoucna nepočítají, alespoň tak mi to z té diskuse vyplynulo.
Autor: Michal Bílek     Předmět: Týmy při rallye     Posláno: 16.10.2024 22:59
Pavle, to je ale naprosto legitimní postup. Sám jet můžeš a Martin se "jakoby" zříká bodů ve prospěch tebe. Problém by byl kdyby si utvořil tým s někým kdo už letos jel sám nebo v nějakém jiném týmu. Ale tohle je úplně v pořádku.
Autor: Pavel Píša     Předmět: Reakce na Miloše     Posláno: 16.10.2024 23:47
Miloši, to jsi z mé zprávy vyvodil úplně něco jiného, než bylo jejím záměrem. :) Pokud jde si ohlídat alespoň na minutu přesně čas příjezdu vlaku k nástupišti, tak souhlasím s tím, aby rozhodl tento čas, nikoliv běžecké dispozice soutěžícího, značně ovlivněné tím, jestli vlak přijede na první, nebo sedmé nástupiště. Čas kontaktu s organizátorem bych nechal pro povolené případy doražení do cíle jinak, nežli vlakem.
Autor: Pavel Píša     Předmět: Reakce na Michala     Posláno: 16.10.2024 23:49
Však jo, já si to taky tak myslel, a párkrát už to takhle v minulosti proběhlo. (Následující věta je myšlena čistě z legrace.) Jen jsem si to nechtěl rozházet s nejmenovaným perfekcionalistou. :)
Autor: Pavel Píša     Předmět: Přihláška na říjnová rallye     Posláno: 16.10.2024 23:51
Těsně před plánovaným půlnočním zvednutím startovného se hlásím na říjnové rallye, bez parťáka Martina. Zaplatím za moment převodem.
Autor: Jakub Oulický      Předmět: Přihláška      Posláno: 17.10.2024 10:18
Taky se ještě hlásím na sobotní rallye.
Autor: David Nádhera      Předmět: testovací aplikace     Posláno: 18.10.2024 05:09
Zatím jsem našel jenom IC/EC směrem na Plzeň, které jsou mezi hl.n. a Smíchovem v PIDu, ale v appce jsou za 1 bod. Mimochodem kdo by se někdy chtěl svézt pendolinem na lítačku, tak tady má možnost, teda dokud most ještě stojí. Ještě dotaz, jak bude bodovaná dálniční NAD Smíchov-Příbram? Kolem vody, nebo přes Rudnou?
Autor: Michal Bílek     Předmět: Navázání na Davida     Posláno: 18.10.2024 09:21
Jak je to vlastně s expresama mezi hlavním a Smíchovem? Oficiálně dle pravidel ČD v PIDu nejsou, ale tiše se legalizovalo uznávání jízdenek PID kvůli problémům s mostem.
Posláno: 18.10.2024 09:28
Díky za dotaz, těch autobusů jsem si nevšiml. Budu je počítat přes Rudnou (stejně jako jezdí souběžné vlaky) a v úseku Smíchov-Příbram budou za 4 body/km (nechci vám dát 500 bodů/hodinu).
Posláno: 18.10.2024 09:54
Máš pravdu, ani na stránkách PID ani ČD jsem nenašel, že v expresech mezi hlavním a Smíchovem platí PID. Ale v IDOSu to je.
Autor: Miloš     Předmět: NAD přes Rudnou     Posláno: 18.10.2024 10:53
Ale neměly by se počíat body NAD podle toho, za jaký vlak je NAD, kudy ten vlak má správně jet, tedy přes Karlštejn. Ani v sobotu nebudou jezdit ani osobáky přes Karlštejn? NAD za osobáky bude ale asi jezdit přes Karlštejn, ne? NAD za 172 jezdila ještě minulý týden z Řevnic. Arrivy jezdí přes Rudnou. NAD čas celkem dodržuje. Lítačka - to je jeden velkej bordel: nám neuznávají na ZTP-P síťovku po Praze v pásmech P, 0 a B. Když jsem jel minulý týdebn z Roztok u Křivoklátu, tak mě průvodčí přemluvil, abych si koupil PID jízdenku až na Smíchov, i když vlastně by mě měla platit jen do Radotína - stejně jedete NAD z Berouna a tam průvodčí nechodí. PID je pro ně výhosdnější prodat, než jízdenku ČDm stejně jako v jiných krajích jízdenky z integrovaných doprav. Myslím si, že ČD na todocela doplácí.
Autor: David Nádhera      Předmět: Platnost PID po Praze     Posláno: 18.10.2024 11:17
To uznávání PID proběhlo určitě i oficiálně. Je to právě kvůli tomu, že spousta vlaku teď končí na Smíchově. Už jsem to i osobně vyzkoušel. Jo a naopak PID neplatí v Krušnohorech mezi hl.n. a Holešovicemi.
Posláno: 18.10.2024 11:29
Miloši, on ten vlak jezdí podle KJŘ z Prahy přes Karlštejn a do Prahy přes Rudnou. Teď je ale výluka a vlaky Arrivy jezdí v obou směrech přes Rudnou. Aby nebyly dohady, tak jsem stanovil, že autobusy Arrivy Smíchov-Příbram budu v obou směrech počítat přes Rudnou. Jsem rád, že se David zeptal předem a nemusím to řešit po hře. Ještě to musím dopsat na stránku hry, protože číst diskusi není povinné.
Autor: David Nádhera     Předmět: Virtuální rallye     Posláno: 25.12.2024 12:00
I v příštím roce se chystám pro zájemce uspořádat virtuální rallye. Termín jsem dal 22.2.2025, protože se to dobře pamatuje a je to přesně měsíc před první ŽR. Přihlašovat se můžete zde: https://d-n.tode.cz/rallye/seznamzadani/1/2025. Půjde o dvanáctihodinovku s prémiovými stanicemi se startem v Poděbradech. Nový jízdní řád jsem už nahodil, můžete vyzkoušet v konceptech. Změn tentokrát moc nebylo. O kilometr se zkrátil úsek Bubny-Dejvice a přibyla nová zastávka Výstaviště. Triangl u mošnovského letiště se nyní boduje tak, jakoby všechny vlaky jely přes letiště. Obnovením zastavování některých vlaků v Holubicích se změnily bodované úseky v této oblasti. Obnovil se provoz Dolní Bousov-Kopidlno. Kdybyste si všimli něčeho dalšího (hlavně v kilometráži), tak dejte vědět.
Posláno: 10.01.2025 20:11
Já jsem ještě objevil posun Rozdělova o kilometr.
Autor:
Předmět:
Otázka:  Za kolik bodů bývají osobáky?
Příspěvek:
          0 / 8000           
Nepoužívejte znaky & a <
Pokud máte zájem dostávat zdejší příspěvky na mail, napište mi. Připište, jestli chcete všechny nebo jenom ty modré.