Železniční rallye 2023

Železniční rallye 2023, 35. ročník, se konala v těchto termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2023:
   1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  90. ŽR   Hradec (IREDO) 1813964321
91. ŽRPraha (PID)1813964321
92. ŽRLovosice (DÚK)1813964321
93. ŽRPraha (ČR)23171285321

medailisté
medailisté MČR 2023

Konečný stav Mistrovství ČR 2023:
   Hradec  Praha  Lovosice  Praha          
1.David Nádhera139(9)2345
2.Adam Fogl, Adam Polák, Jarmila Nýdrlová-1341734
3.Jan Frajer 1,5 (1,5)131226,5
4.Karel Bureš 1,5-18524,5
5.Matěj Kříž18 1,5-322,5
6.Tomáš Kravec418--22
7.Michal Bílek6-6820
8.Václav Zdráhal9---9
9.Martin Bednář, Pavel Píša-6-28
10.Jakub Oulický3-2-5
11.Pavel Kuzebauch-41-5
12.Denny Hozman--3-3
13.Petr, Adam a Natálie Chomistekovi-3--3
14.Karel Štípek, Pavel Frank---11
Do celkového součtu se počítají tři nejlepší výsledky. V případě rovnosti bodů rozhoduje poslední plánovaná hra, dále hra hradecká (13 startujících), pak lovosická (10 na startu, 10 v cíli), nakonec pražská (10 na startu, 9 v cíli).

Výsledky 93. ŽR (21. října 2023) celostátní

Start: Praha hl.n.   8:00 
Cíl:   Praha hl.n.  19:55

Prémiové kategorie po 250 bodech: Os, Sp, R, IC, EC, railjet, NAD
Prémie byly za vlaky ČD, stačil libovolně krátký úsek s výjimkou cest po Praze. 

 1. David Nádhera               4883 (7 kat.)
 2. Adam Fogl                   4874 (7 kat.)
 3. Jan Frajer                  4739 (7 kat.)
 4. Michal Bílek .............  4412 (7 kat.)
 5. Karel Bureš                 4368 (4 kat.)
 6. Matěj Kříž                  4266 (6 kat.)
 7. Pavel Píša                  4238 (5 kat.)
 8. Karel Štípek, Pavel Frank   4208 (6 kat.)
 9. Pavel Kuzebauch             4106 (7 kat.)
10. Jakub Oulický               4030 (7 kat.)
11. Radek Šulc, Miloš Šmíd      3924 (6 kat.)

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Tak máme za sebou první ročník bez letní 24hodinovky. Sleva od ČSOB umožnila uspořádat aspoň celostátní jednodenní soutěž. Bylo to za cenu změny plánovaného termínu, což některým udělalo problémy. Jsem rád, že i přesto přijeli.

Dostal jsem nápad dávat prémiové body za kategorie vlaků – on to byl původně nápad pro 24hodinovku, ty ale zmizely dřív, než jsem to stihl zrealizovat. Když jsem si to pak zkoušel, tak pro jednodenní hru je to možná i zajímavější – dát dohromady rozumně všech 7 kategorií není úplně jednoduché, na druhou stranu je hromada možností, jak to udělat. Hráči si nevystačí s obvyklými bodově hodnotnými spojeními, je třeba popřemýšlet, jak do trasy nacpat EC či Sp. Tam, kde se obvykle jezdí přímým vlakem, je dobré přeskakovat z vlaku na vlak. Příjemným bonusem bylo, že nastavená pravidla přirozeně tlačila hráče do vlaků ČD, takže si nemuseli doplácet za vlaky jiných dopravců.

Na startu se sešlo pěkných 11 soutěžících (= 13 osob), přibyli nováčci z Plzně. Při hledání tras možná trochu dělala problém nutnost rozlišovat IC/EC, což v běžném provozu nedělají ani cestující, ani zaměstnanci SŽ. Pro mě to znamenalo pečlivě projít v datech vlak po vlaku a zkontrolovat, jestli to tam mám správně. (K čemu je vlastně rozlišování EC/IC dobré?)

Ze startu jste se rozprchli pěti vlaky. Někomu jelo všechno bez problému, jiným zase sem tam něco ujelo. Největším průšvihem byl ujetý (ne)přípoj v Plzni (mezi vlaky bylo 5 minut, v Plzni jsou přípoje od 6 minut), které stály Pavla K. a Jakuba minimálně 500 bodů. Líbil se mi minimalistický plán Pavla K. s pěti vlaky Praha - Beroun - Plzeň - Brno - Č.Třebová - Praha a šesti různými kategoriemi (protože v části rychlíku do Brna byla NAD), který by stačil na 4. místo, ale kvůli právě zmíněné Plzni nevyšel. Překvapila mě Karlova trasa, který se "vykašlal" na sběr kategorií a se čtyřmi to stačilo na 5. místo. (Anebo to byl důsledek ujetí v Plzni a spočítal si, že je to lepší než návrat do Prahy?) Pochlubte se sami, jak jste plánovali, které kategorie dělaly největší problémy a jestli vám všechno vyšlo.

Já jsem v závěru sledoval zejména počínání Adama, který váhal, jestli risknout tříminutový přestup v Plzni. Zkusil a vyšlo mu to. Pak jsem ještě naživo smutně koukal, jak na Smíchově vystoupil ze spěšňáku (náhodou jsem tam byl taky) a nešel na vlak do Chuchle. Myslel si, že cíl je už 19:50 a že to nevychází. Škoda. Přišel tím nejenom o dnešní vítězství, ale i o vítězství celoroční. Nicméně, být druhý těsně za Davidem je skvělý výsledek a třeba to vyjde příští rok lépe. Davidova trasa kromě toho, že byla nakonec nejlepší, byla i neskutečně spolehlivá, což u vítězných tras nebývá pravidlem. Na třetím místě dojel s nevelkým odstupem Honza s nulaminutovým (ne)přípojem v Kolíně. Stejným pořadím skončil i celoroční boj o medaile a putovní pohár.

Snad se letošní ročník líbil a budu se těšit na Vás zase příští rok. Pokud se nestane něco nepředvídaného, tak si určitě zkusíme nějaký nový kraj, nabízí se liberecký nebo plzeňský.

Výsledky 92. ŽR (23. září 2023) DÚK

Start: Lovosice         9:59 
Cíl:   Ústí n.L. hl.n. 19:00 

Prémiové stanice po -120 bodech:
Nelahozeves (0x), Proboštov (3x), Štětí (3x)

 1. Karel Bureš                1928
 2. Jan Frajer                 1808
 3. David Nádhera              1785
 4. Michal Bílek               1743
 5. Adam Fogl  ..............  1695
 6. Denny Hozman               1681
 7. Jakub Oulický              1653
 8. Pavel Kuzebauch            1624
 9. Matěj Kříž                 1560
10. Martin Bednář, Pavel Píša  1549

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Výsledky 91. ŽR (20. května 2023) PID

Start: Praha Mas.n.  8:40 (hl.n. 8:50) 
Cíl:   Praha Mas.n. 19:20 

Prémiové stanice po 300 bodech:
Cítov(6x)  Jíkev(7x)  Kácov(2x)  Krupá(3x)  Liteň(2x)  Louny(6x)  Radim(1x)

 1.  Tomáš Kravec                            3317 = 2117 + 1200 (421 km = max)
 2.  Adam Fogl, Adam Polák, Jarmila Nýdrlová 3263 = 2063 + 1200
 3.  David Nádhera                           3211 = 2011 + 1200
 4.  Martin Bednář, Pavel Píša               2978 = 2078 +  900
 5.  Pavel Kuzebauch                         2850 = 1950 +  900
 6.  Petr, Adam a Natálie Chomistekovi       2530 = 1930 +  600
7-8. Jan Frajer                              2350 = 1750 +  600
7-8. Matěj Kříž                              2350 = 1750 +  600
 9.  Anežka Pokorná, Jan Fátor               2022 = 1722 +  300
 --  Radek Šulc - nedojel v limitu          (2310 = 1710 +  600)

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Výsledky 90. ŽR (11. března 2023) IREDO
aneb Jeďte minimálně 30

Start: Hradec Králové hl.n.  10:00 
Cíl:   Hradec Králové hl.n.  19:00 

Prémiové body jsou za každý vlak,
kterým ujedete souvisle aspoň 30 km.
Prémie je 120/100/80 bodů za Os/Sp/R.

 1.  Matěj Kříž                 2604 = 1904 + 700 (7x >30)
 2.  David Nádhera              2553 = 1753 + 800 (7x >30)
 3.  Václav Zdráhal             2542 = 1962 + 580 (6x >30) 8 vlaků
 4.  Michal Bílek               2522 = 1842 + 680 (7x >30)
 5.  Tomáš Kravec ............. 2471 = 1711 + 760 (7x >30)
 6.  Jakub Oulický              2432 = 1772 + 660 (7x >30)
7-8. Karel Bureš                2382 = 1662 + 720 (8x >30)
7-8. Jan Frajer                 2382 = 1662 + 720 (8x >30)
 9.  Milan Ducko                2380 = 1680 + 700 (7x >30)
10.  Martin Bednář + Pavel Píša 2258 = 1618 + 640 (7x >30)
11.  Adam Fogl                  2197 = 1637 + 560 (6x >30) 445 km (max)
12.  Anežka Pokorná + Jan Fátor 2080 = 1580 + 500 (5x >30) 8 vlaků
13.  Radovan Šulc               1973 = 1393 + 580 (6x >30)

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře