Železniční rallye 2022

Železniční rallye 2022, 34. ročník, se konala v těchto termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2022:
   1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  86. ŽR   Hradec (IREDO) 1813964321
87. ŽRPraha (PID)1813964321
88. ŽRBrno (ČR)26191385321
89. ŽRPraha (ČR)23171285321

medailisté
medailisté MČR 2022

Konečný stav Mistrovství ČR 2022:
   Hradec  Praha  Brno  Praha        
1.Jan Frajer18181912,3355
2.David Nádhera49132345
3.Adam Fogl6426-36
4.Jakub Oulický132312,3328,33
5.Tomáš Kravec 2,5138-23,5
6.Martin Bednář, Pavel Píša 2,53112,3317,83
7.Karel Bureš9-5216
8.Michal Bílek162-9
9.Matěj Kříž---55
10.Václav Zdráhal---33
11.Pavel Kuzebauch---11
Do celkového součtu se počítají tři nejlepší výsledky.

Výsledky 89. ŽR (8. října 2022)
aneb Jihočeská

Start: Praha hl.n.    7:59 
Cíl:   Praha hl.n.   20:00

Prémiové stanice po 320 bodech:
    České Velenice  (10x)
    Kardašova Řečice (4x)
    Milevsko         (6x)
    Mirovice         (6x)
    Slapy            (4x)
    Strakonice       (8x)
    Vodňany          (3x)

 1.  David Nádhera       4326 = 2726 + Mir, Vod, Str, Mil, ČeV
2-4. M.Bednář + P.Píša  \  
     Jan Frajer          4070 = 2790 + Str, Mil, Sla, ČeV
     Jakub Oulický      /
 5.  Matěj Kříž          4042 = 2442 + Mir, Str, Vod, ČeV, KaŘ
 6.  Václav Zdráhal      4024 = 2744 + Mir, Mil, Sla, ČeV
 7.  Karel Bureš         3970 = 2370 + ČeV, KaŘ, Str, Vod, Mir
 8.  Pavel Kuzebauch     3966 = 2686 + Str, ČeV, Mil, Mir
 9.  Tomáš Kravec        3918 = 2958 + KaŘ, ČeV, Str
10.  Adam Fogl           3794 = 3794 + KaŘ, ČeV, Mir

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Po srpnové rallye přišla otázka, co bych vám měl nachystat na podzim. V létě byla rallye moravská, Hradecko a Ústecko projíždíte pravidelně na lokálních soutěžích, a tak jsem se rozhodl, že letošek uzavřu jižním směrem. Po prvním zkouknutí možností jsem vynechal Plzeňsko a hodlal ponechat pouze Jihočeský kraj. Přemýšlel jsem nad nápadem bodovat nějakým způsobem všechny tratě v kraji, třeba dvojnásobným počtem bodů, ale nakonec mi stejně jako nejlepší přišly prémiové stanice, kde jednak nemusím nic nového programovat a jednak mám nejvíc prostoru to vyladit tak, aby bylo co nejvíce možností.

Časy startu a cíle byly jasně dané odjezdy a příjezdy vlaků směrem na Plzeň a Budějovice. Poměrně brzy jsem našel vhodnou sedmici, Bechyni a Jindřichův Hradec jsem pak ještě posunul, abyste v případě zpoždění o ně nepřišli. (Proč vlastně nikdo nedojel z Kardašovy Řečice až do Hradce? Je tam nějaký problém s přestupem do protisměru?) Neměl jsem z toho úplně nejlepší pocit, protože to nedávalo moc dobrých možností, ale přípravu jsem považoval za hotovou a už jenom zbývalo těsně před hrou vytisknout soutěžní materiály.

Všechny trasy, co vypadly z počítače, začínaly vlaky na Beroun a na Tábor. Večer před akcí jsem ještě dostal nápad vyzkoušet, jak to vypadá, když se ze startu vyrazí na Jihlavu a dosud prémiovou Obrataň. A s překvapením jsem zjistil, že dosavadní nejlepší okruh se dá se stejným bodovým výsledkem projet i opačným směrem. To se mi nelíbilo, tak jsem ještě narychlo Obrataň zrušil a místo ní dal Vodňany, o kterých jsem si myslel, že nebudou moc použitelné a budou tam jen do počtu. Počítačové pokusy ale říkaly přesný opak – Vodňany tomu daly ten správný šmrnc a spolu s ostatními prémiemi nabízely hromady dobrých možností. Sice tím padl třetí rozumný start do Havlíčkova Brodu, ale i tak jsem byl s výsledkem spokojený.

Na startu se vás sešlo 10, kromě umístění ve hře se bojovalo v celoroční soutěži o medaile a putovní pohár. Tentokrát jsem nevyrazil na žádný výlet, ale vrátil jsem se domů, zejména abych doplnil na pohár jména vítězů z posledních několika let. A jako bonus jsem mohl online sledovat vaše počínání. Už na startu mě překvapil David poznámkou "to asi dneska pojedeme všichni spolu". Neměl jsem pocit, že nejlepší mně známá trasa je až tak přímočará (pro zajímavost: směr Tábor 4216 bodů, směr Beroun 4170 bodů).

Odhadoval jsem, že ze startu pojede jedna část na Beroun a druhá na Tábor. Ranní komplikace v Táboře (ještě před startem) to dost změnily, takže tím směrem se vydal jenom Karel. Zbytek vyrazil na Beroun, kromě Tomáše a Adama, kteří zahájili své trasy překvapivě na Kolín. O letošním poháru tak bylo víceméně jasno 10 minut po startu, neboť Adam potřeboval dneska vyhrát a tímto směrem to bylo velmi nepravděpodobné. Ze zkoušených tras v aplikaci mě pobavil Pavel svou minimalistickou variantou třemi vlaky Praha-Plzeň-Brno-Praha. Trochu to kazila NAD z Jihlavy do Třebíče, takže by to bylo se čtyřmi přestupy, a to za 3658 bodů. Po startu probíhalo všechno v pohodě, pouze jsem byl zvědavý, jak dopadne Karel s Táborem. Nakonec bez velkých ztrát – zpožděné IC mimořádně zastavilo ve Veselí, odkud navazoval ještě více zpožděný R do Velenic a tam se v pohodě chytal osobák do Budějic. Pak se až do večera nic zvláštního nedělo.

Dobře to vypadalo s Matějem, který měl našlápnuto na druhé místo, dva body před další skupinou. Jenže půlhodinové zpoždění R 706 do Prahy mu to zhatilo. S náhradním řešením sice ztratil jen 30 bodů, ale to znamenalo pokles o 3 místa dolů. Jiné zpoždění mohlo naopak katapultovat Pavla z předposledního na druhé místo. Stačilo mu dojet zpožděný Sp 1597 Cyklo Brdy, který se nějak zasekl v Lochovicích. Nakonec mu chyběly pouhé 2 minuty. Spolu s Pavlem jeli i Adam a Karel, ale jim by to k posunu nahoru nepomohlo. I tak si Pavel v posledních minutách neplánovaně polepšil aspoň o jedno místo, kdy předběhl Tomáše díky odklonům přes Krč.

Výsledky byly velmi vyrovnané, mezi druhým a předposledním místem bylo pouhých 152 bodů. Nejjednodušší trasu s osmi přestupy a čtyřmi prémiemi projeli Martin+Pavel, Honza a Jakub, stačilo to na 2.-4. místo. S výsledkem tak trochu z jiného světa, s pěti prémiemi a se ziskem o 110 bodů vyšším než našel počítač, se vítězem stal David Nádhera. Letos vyhrál jen jednou a stačilo mu to na stříbro v celoroční soutěži. Adam Fogl, který měl po vítězství v Brně teoretickou šanci na zlato, si odváží bronz. Po 14 letech se mistrem republiky opět stává Honza Frajer, letos po dvou prvních a po dvou druhých místech.

Děkuji všem za účast. Doufám, že se vám dnešní hra i celý rok líbily a že se v příštím roce budeme scházet aspoň v podobném počtu. Rallye IDOLu zřejmě nebude, Liberecký kraj nenabízí víc než kolečko a z něho dva nebo tři odskoky. Třeba se IDOL časem rozšíří aspoň do Rybniště přes Žitavu. Také se mi nepovedlo vymyslet rozumný start nebo cíl tak, abychom se všichni sešli. Které soutěže a kdy nakonec budou, se rozhodnu v prosinci, mimo jiné i podle toho, kdo jak zvedne ceny.

Přeji všem hezký zbytek roku a v příštím roce na shledanou.

Výsledky 88. ŽR (28.-29. srpna 2022)
aneb Moravskoslezská

Start: Brno hl.n./dol.n.   12:15 
Cíl:   Brno hl.n.          12:50 

Prémiové stanice po 350 bodech:
    Branky na Moravě      (4x)
    Hlinsko v Čechách     (1x)
    Hrádek (Gródek)       (7x)
    Jindřichov ve Slezsku (1x)
    Kobylí na Moravě      (5x)
    Kravaře ve Slezsku    (3x)
    Moravské Budějovice   (8x)
    Moravský Beroun       (7x)
    Nové Město na Moravě  (1x)

 1. Adam Fogl                  7381 = 6331 + Bud, Hrá, Bra
 2. Jan Frajer                 7372 = 6322 + Bud, Hrá, Ber
 3. David Nádhera              7317 = 6267 + Bud, Hrá, Ber
 4. Tomáš Kravec ............  7120 = 5720 + Kob, Bud, Hrá, Ber
 5. Karel Bureš                7030 = 5630 + Kob, Bud, Hrá, Ber
 6. Jakub Oulický              6661 = 4911 + Kob, Bud, Hli, Kra, Ber
 7. Michal Bílek               6406 = 5006 + Kob, Bud, Kra, Bra
 8. Martin Bednář + Pavel Píša 6380 = 5330 + Kob, Hrá, Ber
 9. Matěj Kříž                 5667 = 4267 + Nov, Bud, Hrá, Bra
10. Radek Šulc                 5297 = 3897 + Bra, Kra, Jin, Ber

Trasy ŽR v tabulkách   Trasy ŽR graficky

Zobraz/skryj komentáře

Výsledky 87. ŽR (7. května 2022) PID

Start: Praha Mas.n./hl.n.   8:40 
Cíl:   Praha Mas.n.        19:21 

Prémiové stanice po 300 bodech:
    Cerhenice (5x)
    Kořenice  (4x)
    Loděnice  (2x)
    Luštěnice (3x)
    Měchenice (1x)
    Noutonice (6x)
    Olovnice  (6x)

 1. Jan Frajer                 3120 = 1920 + Olo, Nou, Lod, Cer
 2. Tomáš Kravec               3096 = 1596 + Nou, Olo, Cer, Koř, Luš
 3. David Nádhera ............ 3030 = 1830 + Koř, Cer, Olo, Nou
 4. Michal Bílek               3012 = 1812 + Cer, Koř, Měc, Lod
 5. Adam Fogl                  2877 = 1977 + Luš, Olo, Nou
 6. Martin Bednář + Pavel Píša 2856 = 1656 + Cer, Koř, Olo, Nou
 7. Jakub Oulický              2829 = 1929 + Luš, Olo, Nou
 -- Radek Šulc                nedojel

Trasy ŽR v tabulkách

Zobraz/skryj komentáře

Výsledky 86. ŽR (12. března 2022) IREDO
aneb Teče voda, teče

Start: Hradec Králové hl.n.  10:00 
Cíl:   Hradec Králové hl.n.  19:00 

Prémiové stanice po 250 bodech, každá řeka jen jednou:
  10x nad Bystřicí       6x nad Metují
  11x nad Cidlinou      11x nad Orlicí
  --- nad Doubravou      3x nad Popelkou
   7x nad Kněžnou        1x nad Svitavou
  10x nad Labem          4x nad Úpou
  --- nad Loučnou        2x nad Zdobnicí

 1.  Jan Frajer                 3293 = 1543 + 7 řek
 2.  Jakub Oulický              3222 = 1472 + 7 řek
 3.  Karel Bureš                3131 = 1631 + 6 řek
 4.  Adam Fogl                  3108 = 1608 + 6 řek
 5.  David Nádhera ............ 3046 = 1796 + 5 řek (393 km = max.)
6-7. Tomáš Kravec               3036 = 1536 + 6 řek
6-7. Pavel Píša                 3036 = 1536 + 6 řek
 8.  Michal Bílek               3004 = 1504 + 6 řek
 9.  Matěj Kříž                 3000 = 1750 + 5 řek
10.  Anežka Pokorná + Jan Fátor 2984 = 1734 + 5 řek
11.  Roman Slavíček             2873 = 1373 + 6 řek

Trasy ŽR v tabulkách

Zobraz/skryj komentáře