1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | ||
72. ŽR | Ústí n.L. | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
73. ŽR | Hr.Králové | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
74. ŽR | Břeclav | 26 | 19 | 13 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
75. ŽR | Praha | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
Ústí | Hr.Kr. | Břeclav | Praha | |||
1. | Michal Bílek | 18 | 13,33 | (3) | 17,33 | 48,66 |
2. | Jan Frajer | (7,50) | 13,33 | 26 | 8 | 47,33 |
3. | David Nádhera | 13 | - | 13 | 17,33 | 43,33 |
4. | Jakub Oulický | (7,50) | 13,33 | 8 | 17,33 | 38,66 |
5. | Tomáš Plaček, Zdeněk Vávra | 2 | - | 19 | 2 | 23 |
6. | Karel Bureš | - | 3 | 5 | 1 | 9 |
7. | Martin Bednář, Pavel Píša | - | 6 | 1 | - | 7 |
8. | Tomáš Kravec | 3 | - | - | 4 | 7 |
9. | Radek Šulc | - | 1 | - | 4 | 5 |
10. | Václav Zdráhal | 4 | - | - | - | 4 |
11. | Fratišek Štufka, Petr Juřica | - | 4 | - | - | 4 |
12. | Jan Fátor | - | - | 2 | - | 2 |
13. | Jiří Sedláček, Petr Kopřiva | - | 2 | - | - | 2 |
14. | Vít Malý, Martin Šudoma, Petr Šmejkal | 1 | - | - | - | 1 |
Výsledky 75. ŽR (6. října 2018)
Start: Praha hl.n./Mas.n. 8:01 Cíl: Praha hl.n. 20:07 nebo Praha Mas.n. 20:02 Prémiové stanice: 7x Bílina 500 6x Česká Lípa hl.n. 500 5x Ostroměř 250 -- Chotěboř 350 -- Boskovice 500 2x Otrokovice 150 2x Valašské Meziříčí 500 1.-3. Michal Bílek 4196 bodů, Bílina, Č.Lípa, Ostrom David Nádhera -''- Jakub Oulický -''- 4. Jan Frajer 4162 bodů, Bílina, Č.Lípa, Ostrom 5.-6. Tomáš Kravec 3904 bodů, Otroko, ValMez Radek Šulc -''- 7. Tomáš Plaček, Zd. Vávra 3892 bodů, Bílina, Č.Lípa, Ostrom 8. Karel Bureš 3620 bodů, Bílina, Č.Lípa 9. Václav Zdráhal 3125 bodů, Bílina Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 3904 bodů Trasy ŽR textově Trasy ŽR graficky
Nejdříve začnu tím, že jste mě trochu děsili svým nepřihlašováním - 10 dnů před soutěží jsem měl jenom dvě přihlášky. Pak se to naštěstí začalo zlepšovat a dostali jsme se těsně za hranici, kdy se body do MČR nepřidělují za pouhou účast. Při přípravě stanic jsem se tentokrát docela snažil, protože ve hře byl vyrovnaný boj o mistra ČR. Prvotní inspirací mi byla mapa výluk a snažil jsem se jim vyhýbat. První nástřel pro prémiové stanice byly Česká Lípa, Hradec Králové a Písek. Jak jsem si s tím hrál, tak postupně z toho vylezly stanice roztahané přes celou republiku. Moc se mi ale nedařilo nastavit jednu nebo dvě bodové úrovně, nakonec jsem to nechal poměrně pestré, od 150 po 500. Měl jsem nalezených několik tras s různými kombinacemi prémiových stanic s body kolem 3850-4000. Cítil jsem, že bodově výživný severozápad bude lákat, ale bál jsem se tam ubrat body, aby nevyhrála nějaká jednoduchá varianta po hlavních tratích s pěti přestupy.
V reálu jste mě překvapili tím, že výživný severozápad opravdu lákal - šest z devíti vyrazilo přes Kralupy a Most, což byl začátek, o kterém jsem nevěděl. Vypadalo to na poněkud nudnou společnou jízdu vedoucí pětice průběžného pořadí. Naštěstí Honza (a možná taky Tomáš se Zdeňkem?) objevili o něco lepší trasu než zbylá trojice, a tak se v Děčíně oddělili. Oni jeli přímo do České Lípy, zbytek přes Jedlovou. Bohužel pro Honzu, osobák do Mladé Boleslavi měl zpoždění, přípoj na Prahu ujel a z bodové výhody se stala bodová ztráta. (Z přiloženého grafu je vidět, že šance na úspěšný přestup bývají u tohoto vlaku tak půl na půl.) Důsledkem pak byly změny v pořadí MČR, Honza přišel o první místo, které naopak získal Michal a pořadí na medailových místech tak bylo stejné jako loni. Nejsem úplně nadšený z toho, že o dnešních výsledcích na čelních místech rozhodl jeden moment, ale pořád lepší jeden než žádný.
Děkuji všem účastníkům za hru, gratuluji medailistům i všem spokojeným se svým výsledkem a budu se těšit na všechny zase příští rok a doufat, že bude podobně vyrovnaný. Ohledně diskutované turistické vložky jsme dospěli k závěru, že by naší hře nepomohla, spíš naopak, takže vše zůstane při starém. V příštím roce plánuji pdoobné akce jako letos. Někdy kolem dubna Ústí, tentokrát víc zaměřenou na turistické linky, v červnu Hradec, koncem srpna 24hodinová se startem na Moravě a v říjnu finálová Praha. Po dvou letech zase nejspíš přehodím jednodenní celostátní do Hradce a Praha by pak byla středočeská. Taky uvidíme, jestli se nebude něco dít s jízdenkami, pro dopravce začínají být zajímaví hlavně studenti a důchodci a po zrušení včasných jízdenek může být daší vývoj nevyzpytatelný.
Výsledky 74. ŽR (24.-25. srpnaa 2018)
Start: Břeclav pátek 12:05 Cíl: Olomouc hl.n. sobota 12:55 Prémiové stanice po 300 bodech: 8x Častolovice -- Hostomice pod Brdy 4x Moravská Chrastová 3x Postoloprty 5x Postoupky 5x Pustověty 6x Staré Místo u Jičína 1. Jan Frajer 6968 bodů, Chrasto, Často, Místo, Postou, v noci EN do Ostravy 2. Tomáš Plaček, Zdeněk Vávra 6903 bodů, Chrasto, Často, Místo, Postou, v noci EN do Ostravy 3. David Nádhera 6634 bodů, Postol, Pusto, Často, v noci okolí Prahy 4. Jakub Oulický 6524 bodů, Místo, Pusto, Chrasto, v noci okolí Prahy 5. Karel Bureš 6431 bodů, Chrasto, Často, Místo, Pusto, v noci okolí Prahy 6. Michal Bílek 6429 bodů, Pusto, Postol, Často, v noci okolí Prahy 7. Jan Fátor 6337 bodů, Často, Místo, v noci Chomutov 8. Matrtin Bednář, Pavel Píša 6208 bodů, Postou, Pusto, Často, v noci okolí Prahy 9. Pavel Kuzebauch 6046 bodů, Postol, Postou, v noci EN do Ostravy 10. Petr Mišun 5976 bodů, Často, Místo, Postou, v noci EN do Ostravy -- Radek Šulc --- nedojel Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 6507 bodů, Postou, v noci Chomutov 2. Alois Hrbáček 6073 bodů, Chrasto, Často, Místo, Pusto, v noci okolí Prahy Trasy ŽR+Kunc textově Trasy ŽR+Kunc graficky
Pár krátkých netříděných postřehů ze hry:
Výsledky 73. ŽR (9. června 2018)
Start: Hradec Králové hl.n. 10:00 Cíl: Hradec Králové hl.n. 19:00 Prémiové byly koncové tratě mimo koridory (Praha-Olomouc/Brno), které se bodovaly 15 bodů/km oběma směry bez ohledu na druh vlaku. 1-3. Michal Bílek \ Jan Frajer 2698 bodů, 116 prém.km Jakub Oulický / 4. Martin Bednář, Pavel Píša 2535 bodů, 110 prém.km 5. Frant.Štufka, Petr Juřica 2481 bodů, 100 prém.km 6. Karel Bureš 2430 bodů, 103 prém.km 7. Jiří Sedláček, Petr Kopřiva 2170 bodů, 78 prém.km 8. Radek Šulc 1790 bodů, 52 prém.km Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 2441, 100 prém.km 2. Alois Hrbáček 2145, 56 prém.km 3. Miloš Šmíd 1549, 0 prém.km Trasy ŽR textově Trasy ŽR graficky
Při přípravě hradecké soutěže jsem zjistil, že nápady na zajímavé obzvláštnění pravidel mi už pomalu docházejí a uvažoval jsem i o tom, že bych klasicky dal nějaké prémiové stanice. Inspirací mi letos bylo rušení či výrazné omezení některých tratí na Pardubicku den po soutěži. Dát přímo prémiové stanice moc nešlo, protože Prachovice se daly rozumně projet jen jedním vlakem, Holice bez hodinové přestávky nejdou projet vůbec a Štíty už jsou v Olomouckém kraji mimo IREDO. Nakonec jsem tedy vymyslel způsob, jak umožnit jejich projetí a současně nabídnout i jiné bodově podobné možnosti, a to bodovat všechny koncové tratě (s výjimkou koridorů). Navíc koncovým tratím se v soutěži většinou vyhýbáte, tak máte možnost se podívat i tam, kam běžně nejezdíte.
Na startu se objevilo 11 soutěžících v 8 posádkách, což už je na hranici rozumného minima, kdy se dávají zadarmo body do celoročního mistrovství. Klíčem k dobrému výsledku bylo maximálně využít štědře bodovaných koncových tratí. Nejčastěji jste využívali Mlýnický Dvůr (38 km), nejlépe dopadla kombinace s Moravskou Třebovou (20 km), kterou našli tři soutěžící. Při podrobnějším zkoumání výsledků jsem zjistil, že prémiové body byly svým způsobem zbytečné - kromě výměny na čtvrtém a pátém místě by se bez nich pořadí vůbec nezménilo. Taky mě těší, že někteří zvládli projet Prachovice nebo Štíty.
V příštím roce si možná dáme od Hradce pauzu. Máme tři použitelné kraje pro regionální soutěž (Středočeský, Ústecký, IREDO), tak uvažuji o tom, že bych střídavě každý rok jednu vynechal. Nyní se budu na vás v hojném počtu těšit na srpnovou soutěž a jsem zvědavý, jestli se vám povede využít nočbí osobáky v okolí Prahy.
Výsledky 72. ŽR (21. dubna 2018)
Start: Ústí n.L. hl.n. 8:55 Cíl: Ústí n.L. hl.n. 19:00 Bez prémiových stanic. 1. Michal Bílek 2039 2. David Nádhera 2038 3.-4. Jan Frajer 1961 Jakub Oulický 1961 5. Václav Zdráhal 1953 6. Tomáš Kravec 1906 7. Tomáš Plaček, Zdeněk Vávra 1901 8. V.Malý, M.Šudoma, P.Šmejkal 1715 9. Frant.Štufka + Petr Juřica 1695 -- Radek Šulc nedojel (měl by 1908) Výsledky KŽR: 1. Alois Hrbáček 1991 2. Karel Bureš 1938 3. Antonín Kunc 1919 Trasy ŽR a KŽR textově Trasy ŽR graficky
Někdy loni mě napadlo, že Ústecký kraj je dostatečně zajímavý provázaností své sítě, a když se použije "letmý start" z Prahy, tak bude i dost času na ježdění. Tak jsem ho letos zařadil do programu.
Protože jsem v posledních měsících zahlcený jinými činnostmi a měl jsem na přípravu málo času, tak jsem využil nápad, který nosím v hlavě už mnoho let, a to nechat soutěž úplně volnou bez povinných stanic. Takže tentokrát jsem neměl vůbec žádnou představu o tom, kudy pojedete, ani kolik získáte bodů. Čekal jsem, že bude výhodné si odskočit do Štětí a že se asi nevyhnete kolečku přes Rumburk.
Na startu se ukázalo 14 soutěžících v 10 posádkách, z nichž 9 dojelo do cíle. Začátek byl ovlivněn poruchou na trati do Děčína. Jednak byly vlaky od Děčína hodně zpožděné, jednak to možná některé odradilo vyrazit ze startu tím směrem. Drobné zpoždění mělo v podstatě všechno celý cen, ale přípoje skoro vždy počkaly. Většina se dostala do rozmezí 1900-2000 bodů, dva se dokonce dotali přes 2000. O vítězi rozhodl jediný bod. Michal získal na začátku na Davidovi náskok 12 bodů, když vyrazil do Roudnice proti zpožděnému rychlíku. Na konci pak ztratil 11 bodů, když jel z Benešova rychlíkem (proč vlastně?). Celkově tedy vyhrál o jeden bod. Gratuluji.
Ukázalo se, že "letmý start" v Ústí i omezení na Ústecký kraj jsou použitelné, takže si to možná za rok zopakujeme (místo IREDA, kde mi docházejí nápady). Stále zůstává nevyužitá možnost prémiových stanic na turistických tratích, na které jste se určitě těšili. Dalo by se uvažovat i o tom, že k Ústeckému kraji přidáme Českou Lípu, která by vytvořila spoustu dalších kombinací. Uvidíme. Momentálně se těším, že přijedete do Hradce.