1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | ||
60. ŽR | H.Brod | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
61. ŽR | H.Král. | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
62. ŽR | Ostrava | 26 | 19 | 13 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
63. ŽR | Praha | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
H.Brod | H.Král. | Ostrava | Praha | |||
1. | David Nádhera | 20 | - | 26 | - | 46 |
2. | Jan Frajer | - | 13 | 19 | 13 | 45 |
3. | Jan Satranský | 20 | - | 8 | 1 | 29 |
4. | Michal a Luboš Bílkovi | 1 | 18 | 5 | - | 24 |
5. | Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra | - | 6 | - | 18 | 24 |
6. | Adam Fogl | - | 9 | 1 | 9 | 19 |
7. | Václav Zdráhal | - | - | 13 | 2 | 15 |
8. | Pavel Kuzebauch + Jiří Kozel | 12 | 1 | - | - | 13 |
9. | Alois Hrbáček | (2) | 3 | 3 | 6 | 12 |
10. | Jiří Sedláček + Petr Kopřiva | 8 | - | - | - | 8 |
11. | Jaroslav Černý | - | - | 2 | 3 | 5 |
12. | Radovan Šulc | 5 | - | - | - | 5 |
13. | Jakub Oulický | - | - | - | 4 | 4 |
14. | Milan Ducko | - | 4 | - | - | 4 |
15. | Miloš Šmíd + Josef Zeman | 3 | - | - | - | 3 |
16. | Jindřich Svoboda | - | 2 | - | - | 2 |
Výsledky 63. ŽR (14. listopadu 2015)
Start: Praha hl.n./Mas.n. 7:55 Cíl: Praha hl.n. 19:55 (zpoždění se neignorovalo) Prémiové stanice: Chvatěruby(300) 8x Ledečko(300) 10x Lochovice(300) 1x Mšeno(300) -- Slaný(300) 12x Žatec(450) 11x 1. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra 3310 b. {3310/1.} ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050] 2. Jan Frajer 3185 b. {3209/4.-7.} LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050] 3. Adam Fogl 3170 b. [-90] {3260/2.} ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050] 4. Alois Hrbáček 3153 b. [-90] {3243/3.} ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050] 5. Jakub Oulický 3149 b. [-60] {3209/4.-7.} LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050] 6. Jaroslav Černý 3141 b. [-60] {3201-8.} LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050] 7. Václav Zdráhal 3130 b. [-60] {3190-9.} LEDEČ, SLANÝ, CHVAT [900] 8. Jan Satranský 3127 b. [-60] {3187-10.} CHVAT, SLANÝ, ŽATEC [1050] 9. Rodovan Šulc 3119 b. [-90] {3209/4.-7.} LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050] Petr Kopřiva + Jiří Sedláček 3119 b. [-90] {3209/4.-7.} LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050] 11. Petr Juřica + Frant. Štufka 3088 b. [-150] {3088} ŽATEC, SLANÝ, LEDEČ [1050] 12. Miloš Šmíd + Josef Zeman 3046 b. {3046} LEDEČ, LOCHO, CHVAT [900] 13. Jan Čurda 2984 b. {2984} ŽATEC, SLANÝ [750] 14. Jiří Fišer 2714 b. [-120] {2714} CHVAT, LEDEČ [600] 15. Jindřich Svoboda 2456 b. {2456} LEDEČ, CHVAT [600] 16. Pavel Kuzebauch cca 2100 b. (končil o 3 hodiny dřív) V hranatých závorkách jsou body, které se odečítaly za pozdní příchod. Ve složených pak body a pořadí v případě, kdyby se netrestalo zpoždění vlaku, který má pravidelný příjezd v termínu. Výsledky KŽR: 1. Karel Bureš 3310 (podobně jako vítězové, místo odskoku do Milovic provedl odskok z Vysočan do Prahy hl.n. a přesun na Mas.n.) 2. Antonín Kunc 3171 (podobně jako A.H., o něco horší konec) Trasy závodníků
Poté, co se východočeská regionální rallye po několika letech už poněkud "ojezdila", rozhodl jsem se ji přesunout do Prahy. O tom, že se zvýšila atraktivita takové akce, svědčí vyšší počet soutěžících než obvykle. U konceptu středočeské rallye bych tedy rád pár let vydržel, než se zase "ojezdí".
Chtěl jsem zůstat u tradičního modelu prémiových stanic, tak jsem začal vymýšlet, kam je dát. Po nějaké době zkoušení jsem dospěl k tradiční sedmičce. Pak jsem se snažil přiřadit počty bodů tak, aby moje nalezené trasy byly podobně hodnocené, odtud vylezlo 450 bodů pro Žatec a 0 bodů pro Strančice. Strančice jsem tedy vyhodil a jinou sedmou už jsem nehledal s tím, že šest na území jednoho kraje taky stačí. S každou stanicí jsem se uměl dostat do velice úzkého rozmezí 3150-3170 bodů. Je otázkou, jestli je to takto dobře.
Při přípravě došlo ke značným zmatkům ohledně mapy platnosti středočeského Regionetu. Začal jsem tím, že jsem zveřejnil sice přehlednou, ale několik let starou mapku. Jiří Fišer, a poté i Antonín Kunc mě na to upozornili, každý z nich přidal odkaz na aktuální mapu. Bohužel jsem si nevšiml (přestože jsem to kontroloval), že ani tyto dvě mapky z aktuálních stránek ČD nejsou stejné (pravda, u druhé se ČD kryjí hláškou "Aktualizace: 01.08.2013"). Sice to nemělo na průběh soutěže vliv, ale příště si na to dám daleko větší pozor. Dalším problémem se ukázalo stanovení času cíle bez ohledu na zpoždění. Nechtěl jsem pravidla komplikovat rozlišením, jestli do cíle na hl.n. přijedu vlakem, přijdu z Masaryčky, nebo dorazím odjinud. Z důvodu zpoždění bylo výsledkem, že 11 z 15 posádek do cíle běželo "přes mrtvoly". Příště tedy raději v tomto komplikovanější pravidla.
Soutěž probíhala hladce, žádné zásadní komplikace jste mi nehlásili. V čase cíle jsem byl překvapený, že tam zatím mám všehovšudy 4 posádky. Jako první doběhl Honza Frajer z metra 40 sekund po limitu (tj. ještě bez trestných bodů) a pak se to začalo řítit a za chvilku jste byli komplet. Dopočítal jsem body těch, co neposlali SMS a těch, u kterých mi to nesedělo. Teprve, když jsem začal sepisovat pořadí, jsem si všiml, jak je to vyrovnané. Od 2. do 10. místa rozdíl pouhých 66 bodů! Závěrečný běh to docela rozházel, nejvíc to odnesly posádky na 9-.10. místě (o minutu delší běh je posunul o 4 místa dolů), nicméně vítěz zůstal stejný a na druhé místo se prodral Honza Frajer, kterého jako jediného (z šesti, kterých se to týkalo) napadlo jet z Vysočan metrem. Ohledně mistrovství republiky to mělo vliv až od 7. místa dále.
Vzhledem k vyrovnanosti pražské soutěže jsem pořadí mistrovství republiky spočítal raději až doma. Vítězem se stal David Nádhera, kterému letos stačily dvě účasti (neboli dvě výhry), Honza Frajer na něho z druhé místa dotíral, ale potřeboval v Praze vyhrát, což se nestalo, třetí pozici si pohodlně udržel Honza Satranský. Zvláštní uznání zaslouží Lojza Hrbáček, který už druhý rok po sobě bodoval ve všech čtyřech soutěžích. Medaile, diplomy a malý pohár pro Davida (za další trojici titulů) předám během roku.
Výsledky 62. ŽR (23.-24. srpna 2015)
Start: Ostrava-Svinov neděle 12:15 Cíl: Olomouc hl.n. pondělí 13:05 Prémiové stanice (po 220 bodech): Bolehošť Bylnice Chomutov Kroměříž Milevsko Mšeno Nové Město na Moravě 1. David Nádera 6555 b. (Krom, Chom) 2. Jan Frajer 6531 3. Václav Zdráhal 6503 4. Jan Satranský 6391 nebo 6399 (?) 5. M. a L. Bílkovi 6390 6. Alois Hrbáček 6259 7. Jaroslav Černý 6194 8. Adam Fogl 6115 9. Jiří Sedláček 5302 (?) Radek Šulc 5302 (?) 11. M.Šmíd+J.Zeman 4617 (?) -- Petr Mišun ---- nedojel, ujel poslední přípoj Výsledky KŽR: 1. Josef Ott 5974 (?) 2. Antonín Kunc 5869 (?)
Výsledky označené otazníkem potřebuji ještě přepočítat a ověřit. K dopsání dalších podrobností se dostanu až během příštího týdne.
Výsledky 61. ŽR (13. června 2015)
Start: Hradec Králové hl.n. 10:00 Cíl: Pardubice hl.n. 19:01 Bodované přejezdy krajských hranic: a) HK-LI (600 b.) 7x b) HK-StČ (400 b.) 8x c) Pa-StČ (200 b.) 8x d) Pa-Vys (400 b.) -- e) Pa-JM (200 b.) 3x f) Pa-Ol (200 b.) 3x 1. Michal a Luboš Bílkovi 3352 b.=2352+1000 (bcfe) 2. Jan Frajer 3240 b.=2240+1000 (bcef) 3. Adam Fogl 3068 b.=1868+1200 (abc) 4. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra 2924 b.=1724+1200 (cba) 5. Milan Ducko 2904 b.=2104+ 800 (bef) 6. Alois Hrbáček 2856 b.=1656+1200 (abc) 7. Jindřich Svoboda 2788 b.=1588+1200 (abc) 8. Pavel Kuzebauch + Jiří Kozel 2672 b.=1872+ 800 (ac) 9. Jiří Sedláček 2548 b.=1548+1000 (ba) Radovan Šulc -''- 11. Petr Mišun 2306 b.=1506+ 800 (ac) Výsledky KŽR: 1. David Nádhera 3498 b.=2298+1200 (edbc) - nereálná varianta s minutovým přestupem v Brně 3454 b.=2254+1200 (cba) - reálná varianta, která by nevyšla 2. Jakub Oulický 3302 b.=1902+1400 (fcba) - reálná varianta s nejvyšším počtem bodů za přejezdy hranic 3. Antonín Kunc 3046 b.=1846+1200 (abc) - zajímavá varianta přes Trutnov a pražské letiště (AE) Trasy závodníků
Rozšířením červnové soutěže na celou republiku jsem si trochu zavařil. Při výběru cíle jsem řešil především, jak to napasovat na častá zpoždění na koridorech, nakonec jsem asi z osmi zkoumaných míst zvolil Pardubice, zejména kvůli co nejspolehlivějšímu návratu domů. Horší bylo vymyslet, jak pojmout vlastní soutěž. Chtěl jsem nějaké speciální bodování jako obvykle. Nápady, co mi zbyly z minula, se pro celorepublikovou soutěž nehodily, a žádné jiné se nedostavovaly. Nakonec ve středu přišel nápad s přejezdy krajských hranic. Zbýval tedy jeden večer na doladění přesného bodování, což se nakonce úspěšně povedlo.
Na startu se sešlo pěkných 11 soutěžících, konečně se povedlo najít vhodný červnový termín. Následovalo poněkud delší vysvětlování pravidel, něco jste si naplánovali a vyrazili. Ne všem se povedlo projet, co si naplánovali, ať už kvůli bouřce nebo jiným nepříjemnostem, ale do cíle dorazili v limitu všichni. Někteří vyrazili na koridor pro body za rychlou jízdu, někteří do Libereckého kraje pro 600 bodů za přejezd hranice. Překvapivě spolehlivější byl dneska koridor a nejlepší trasy severním směrem zhavarovaly na hodinovém zpoždění R 1269. Trochu mě zaskočil konec pomalých jízd u Převýšova, čímž vznikly nějaké možnosti, se kterými jsem nepočítal. Využili toho zejména první dva k zisku 100 bodů navíc za přestup v Nymburce do osobáku. Gratuluji Bílkovým k jejich prvnímu vítězství a Tomáši Plačkovi se Zdeňkem Vávrou k jejich vítězství mezi nerežisty.
Rozšíření na celou republiku nemělo na účast žádný zásadní vliv. Koukal jsem, že když jsme s jednodenními soutěžemi v roce 2005 začínali, tak se jezdilo 12 hodin. Možná by nebylo na škodu najít vhodnější místo startu a hodinu či dvě taky přidat. Nyní se budu na vás těšit za dva měsíce na zatím neznámém místě, zřejmě někde na Moravě. Dám včas vědět.
Výsledky 60. ŽR (25.-26. dubna 2015)
Start: Havlíčkův Brod 11:55 Cíl: Nymburk hl.n. 13:00 Prémiové stanice: Bylnice (500 b.) 2x Frýdek-Místek (250 b.) 3x Písek (250 b.) 1x Postoloprty (500 b.) 6x Starkoč (500 b.) 1x Zruč nad Sázavou (500 b.) 5x Znojmo (250 b.) 3x 1. David Nádera 7094 b. (Pos, Zrč) Jan Satranský 7094 b. (Pos, Zrč) 3. Pavel Kuzebauch 7076 b. (Pos, Zrč) 4. Jiří Sedláček + Petr Kopřiva 6804 b. (Pís, F-M) 5. Radovan Šulc 6586 b. (Byl, F-M, Zrč) 6. Miloš Šmíd + Josef Zeman 6505 b. (Byl) 7. Alois Hrbáček 6481 b. (Zno, Sta) 8. Michal a Luboš Bílkovi 6464 b. (Zrč) 9. Marek Gajdács + Marek Peterek 6358 b. (Pos, F-M) 10. Jaroslav Černý 6331 b. (Zno, Pos) Jindřich Svoboda 6631 b. (Zno, Pos) -- Zdeněk Vávra + Tomáš Plaček ---- nedojeli Výsledky KŽR: 1. Jan Frajer 7026 b. (Pos, Zrč) - totéž co vítězové, jen nemohl použít Os 10255 2. Pavel Kůrka 6784 b. (Byl) - noc v Chomutově 3. Antonín Kunc 6649 b. (Byl, F-M) - noc v Brně 4. Karel Bureš 6432 b. (Pís, Sta) - začal Humpolcem a pak směr ČB Trasy závodníků
Když jsem vymýšlel, kde by mohl být start, zakreslil jsem si do mapy posledních pár ročníků a viděl dvě díry - Tábor a Havlíčkův Brod. V jižních Čechách jsem žádnou vhodnou stanici nenašel, tak jsem dal Havlíčkův Brod, i když jsem si byl vědom blbých příjezdů na start. Po zveřejnění místa startu napsal Radek Šulc do fóra "Třeba budou prémiová místa jako v roce '93.", tak jsem se toho chytil. Cíl jsem dal bez většího zaváhání stejně jako v roce 93 do Nymburka. Zbývalo prozkoumat původních 5 prémiových stanic a rozšířit jejich počet na 7. Nakonec jsem udělal jeden malý posun (z Protivína do Písku), jeden velký posun (z Krnova do Frýdku-Místku) a přidal další dvě tak, aby byly co nejdál od zbylých pěti - do Zruče a Bylnice.
Na startu se sešel slušný počet 12 účastníků nebo týmů (v dnešní době musím považovat 12 za slušný počet), z toho jeden nováček. Do cíle pak dojelo 11 z nich. Nejvíc jsem byl zvědav na to, co udělá zrušení Excelsiora. Přijde mi, že se počet možností, jak strávit noc, spíše rozšířil - kromě Slovakie či Bohemie se dostávají do hry i některé noční pobyty na nádraží (využili jste Chomutov a Brno) - nicméně počet požností, jak se dostat z/do Excelsiora to nenahradí. Nehledě na to, že trávit noc na nádraží musí být docela zážitek. Uvidíme, kam se to vyvine.
Prémiové stanice byly daleko od sebe a neumožňovaly snadný přejezd od jedné k druhé. Typicky jste projeli dvě, jednu v sobotu a druhou v neděli. Každou ze sedmi stanic někdo navštívil, což mě potěšilo, dokonce každá z nich byla do sedmého místa. Nejvíce zabodovala kombinace Postoloprty a Zruč, kam se vydali tři z vás a obsadili první tři místa. Všem úspěšným gratuluji a budu se těšit za necelé dva měsíce ve východních Čechách. Start bude zřejmě tradičně v Hradci, cíl ještě nevím (ale dám vědět předem) a bude, jak jste si přáli, celorepubliková.