Autor:Robert Babilon e-mail: menumenu

Železniční rallye 2015

Železniční rallye 2015 se koná v termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2015:

   1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  60. ŽR   H.Brod 23171285321
61. ŽRH.Král.1813964321
62. ŽROstrava26191385321
63. ŽRPraha1813964321

Konečný stav Mistrovství ČR 2015:

  H.BrodH.Král.OstravaPraha       
1.David Nádhera20-26-46
2.Jan Frajer-13191345
3.Jan Satranský20-8129
4.Michal a Luboš Bílkovi1185-24
5.Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra-6-1824
6.Adam Fogl-91919
7.Václav Zdráhal--13215
8.Pavel Kuzebauch + Jiří Kozel121--13
9.Alois Hrbáček(2)33612
10.Jiří Sedláček + Petr Kopřiva8---8
11.Jaroslav Černý--235
12.Radovan Šulc5---5
13.Jakub Oulický---44
14.Milan Ducko-4--4
15.Miloš Šmíd + Josef Zeman3---3
16.Jindřich Svoboda-2--2
Do MČR se počítají tři nejlepší výsledky, případný čtvrtý je v závorce.

Výsledky 63. ŽR (14. listopadu 2015)

Start: Praha hl.n./Mas.n.  7:55
Cíl:   Praha hl.n.        19:55 (zpoždění se neignorovalo)

Prémiové stanice:
   Chvatěruby(300) 8x
   Ledečko(300)   10x
   Lochovice(300)  1x
   Mšeno(300)      --
   Slaný(300)     12x
   Žatec(450)     11x

 1. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra  3310 b.        {3310/1.}     ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050]
 2. Jan Frajer                   3185 b.        {3209/4.-7.}  LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050]
 3. Adam Fogl                    3170 b. [-90]  {3260/2.}     ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050]
 4. Alois Hrbáček                3153 b. [-90]  {3243/3.}     ŽATEC, SLANÝ, CHVAT [1050]
 5. Jakub Oulický                3149 b. [-60]  {3209/4.-7.}  LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050]
 6. Jaroslav Černý               3141 b. [-60]  {3201-8.}     LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050]
 7. Václav Zdráhal               3130 b. [-60]  {3190-9.}     LEDEČ, SLANÝ, CHVAT [900]
 8. Jan Satranský                3127 b. [-60]  {3187-10.}    CHVAT, SLANÝ, ŽATEC [1050]
 9. Rodovan Šulc                 3119 b. [-90]  {3209/4.-7.}  LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050]
    Petr Kopřiva + Jiří Sedláček 3119 b. [-90]  {3209/4.-7.}  LEDEČ, ŽATEC, SLANÝ [1050]
11. Petr Juřica + Frant. Štufka  3088 b. [-150] {3088}        ŽATEC, SLANÝ, LEDEČ [1050]
12. Miloš Šmíd + Josef Zeman     3046 b.        {3046}        LEDEČ, LOCHO, CHVAT [900]
13. Jan Čurda                    2984 b.        {2984}        ŽATEC, SLANÝ        [750]
14. Jiří Fišer                   2714 b. [-120] {2714}        CHVAT, LEDEČ        [600]
15. Jindřich Svoboda             2456 b.        {2456}        LEDEČ, CHVAT        [600]
16. Pavel Kuzebauch          cca 2100 b. (končil o 3 hodiny dřív)

V hranatých závorkách jsou body, které se odečítaly za pozdní příchod.
Ve složených pak body a pořadí v případě, kdyby se netrestalo zpoždění vlaku, který má pravidelný příjezd v termínu.

Výsledky KŽR:
 1. Karel Bureš        3310 (podobně jako vítězové, místo odskoku do Milovic provedl odskok z Vysočan do Prahy hl.n. a přesun na Mas.n.)
 2. Antonín Kunc       3171 (podobně jako A.H., o něco horší konec)

Trasy závodníků

Poté, co se východočeská regionální rallye po několika letech už poněkud "ojezdila", rozhodl jsem se ji přesunout do Prahy. O tom, že se zvýšila atraktivita takové akce, svědčí vyšší počet soutěžících než obvykle. U konceptu středočeské rallye bych tedy rád pár let vydržel, než se zase "ojezdí".

Chtěl jsem zůstat u tradičního modelu prémiových stanic, tak jsem začal vymýšlet, kam je dát. Po nějaké době zkoušení jsem dospěl k tradiční sedmičce. Pak jsem se snažil přiřadit počty bodů tak, aby moje nalezené trasy byly podobně hodnocené, odtud vylezlo 450 bodů pro Žatec a 0 bodů pro Strančice. Strančice jsem tedy vyhodil a jinou sedmou už jsem nehledal s tím, že šest na území jednoho kraje taky stačí. S každou stanicí jsem se uměl dostat do velice úzkého rozmezí 3150-3170 bodů. Je otázkou, jestli je to takto dobře.

Při přípravě došlo ke značným zmatkům ohledně mapy platnosti středočeského Regionetu. Začal jsem tím, že jsem zveřejnil sice přehlednou, ale několik let starou mapku. Jiří Fišer, a poté i Antonín Kunc mě na to upozornili, každý z nich přidal odkaz na aktuální mapu. Bohužel jsem si nevšiml (přestože jsem to kontroloval), že ani tyto dvě mapky z aktuálních stránek ČD nejsou stejné (pravda, u druhé se ČD kryjí hláškou "Aktualizace: 01.08.2013"). Sice to nemělo na průběh soutěže vliv, ale příště si na to dám daleko větší pozor. Dalším problémem se ukázalo stanovení času cíle bez ohledu na zpoždění. Nechtěl jsem pravidla komplikovat rozlišením, jestli do cíle na hl.n. přijedu vlakem, přijdu z Masaryčky, nebo dorazím odjinud. Z důvodu zpoždění bylo výsledkem, že 11 z 15 posádek do cíle běželo "přes mrtvoly". Příště tedy raději v tomto komplikovanější pravidla.

Soutěž probíhala hladce, žádné zásadní komplikace jste mi nehlásili. V čase cíle jsem byl překvapený, že tam zatím mám všehovšudy 4 posádky. Jako první doběhl Honza Frajer z metra 40 sekund po limitu (tj. ještě bez trestných bodů) a pak se to začalo řítit a za chvilku jste byli komplet. Dopočítal jsem body těch, co neposlali SMS a těch, u kterých mi to nesedělo. Teprve, když jsem začal sepisovat pořadí, jsem si všiml, jak je to vyrovnané. Od 2. do 10. místa rozdíl pouhých 66 bodů! Závěrečný běh to docela rozházel, nejvíc to odnesly posádky na 9-.10. místě (o minutu delší běh je posunul o 4 místa dolů), nicméně vítěz zůstal stejný a na druhé místo se prodral Honza Frajer, kterého jako jediného (z šesti, kterých se to týkalo) napadlo jet z Vysočan metrem. Ohledně mistrovství republiky to mělo vliv až od 7. místa dále.

Vzhledem k vyrovnanosti pražské soutěže jsem pořadí mistrovství republiky spočítal raději až doma. Vítězem se stal David Nádhera, kterému letos stačily dvě účasti (neboli dvě výhry), Honza Frajer na něho z druhé místa dotíral, ale potřeboval v Praze vyhrát, což se nestalo, třetí pozici si pohodlně udržel Honza Satranský. Zvláštní uznání zaslouží Lojza Hrbáček, který už druhý rok po sobě bodoval ve všech čtyřech soutěžích. Medaile, diplomy a malý pohár pro Davida (za další trojici titulů) předám během roku.

Výsledky 62. ŽR (23.-24. srpna 2015)

Start: Ostrava-Svinov   neděle  12:15
Cíl:   Olomouc hl.n.    pondělí 13:05

Prémiové stanice (po 220 bodech):
     Bolehošť
     Bylnice
     Chomutov
     Kroměříž
     Milevsko
     Mšeno
     Nové Město na Moravě

 1. David Nádera       6555 b. (Krom, Chom)
 2. Jan Frajer         6531
 3. Václav Zdráhal     6503
 4. Jan Satranský      6391 nebo 6399 (?)
 5. M. a L. Bílkovi    6390
 6. Alois Hrbáček      6259
 7. Jaroslav Černý     6194
 8. Adam Fogl          6115
 9. Jiří Sedláček      5302 (?)
    Radek Šulc         5302 (?)
11. M.Šmíd+J.Zeman     4617 (?)
--  Petr Mišun         ---- nedojel, ujel poslední přípoj

Výsledky KŽR:
 1. Josef Ott          5974 (?)
 2. Antonín Kunc       5869 (?)

Výsledky označené otazníkem potřebuji ještě přepočítat a ověřit. K dopsání dalších podrobností se dostanu až během příštího týdne.

Výsledky 61. ŽR (13. června 2015)

Start: Hradec Králové hl.n. 10:00
Cíl:   Pardubice hl.n.      19:01

Bodované přejezdy krajských hranic:
     a) HK-LI  (600 b.)  7x
     b) HK-StČ (400 b.)  8x
     c) Pa-StČ (200 b.)  8x
     d) Pa-Vys (400 b.)  --
     e) Pa-JM  (200 b.)  3x
     f) Pa-Ol  (200 b.)  3x

 1. Michal a Luboš Bílkovi       3352 b.=2352+1000 (bcfe)
 2. Jan Frajer                   3240 b.=2240+1000 (bcef)
 3. Adam Fogl                    3068 b.=1868+1200 (abc)
 4. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra  2924 b.=1724+1200 (cba)
 5. Milan Ducko                  2904 b.=2104+ 800 (bef)
 6. Alois Hrbáček                2856 b.=1656+1200 (abc)
 7. Jindřich Svoboda             2788 b.=1588+1200 (abc)
 8. Pavel Kuzebauch + Jiří Kozel 2672 b.=1872+ 800 (ac)
 9. Jiří Sedláček                2548 b.=1548+1000 (ba)
    Radovan Šulc                  -''-
11. Petr Mišun                   2306 b.=1506+ 800 (ac)

Výsledky KŽR:
 1. David Nádhera                3498 b.=2298+1200 (edbc) - nereálná varianta s minutovým přestupem v Brně
                                 3454 b.=2254+1200 (cba) - reálná varianta, která by nevyšla
 2. Jakub Oulický                3302 b.=1902+1400 (fcba) - reálná varianta s nejvyšším počtem bodů za přejezdy hranic
 3. Antonín Kunc                 3046 b.=1846+1200 (abc) - zajímavá varianta přes Trutnov a pražské letiště (AE)

Trasy závodníků

Rozšířením červnové soutěže na celou republiku jsem si trochu zavařil. Při výběru cíle jsem řešil především, jak to napasovat na častá zpoždění na koridorech, nakonec jsem asi z osmi zkoumaných míst zvolil Pardubice, zejména kvůli co nejspolehlivějšímu návratu domů. Horší bylo vymyslet, jak pojmout vlastní soutěž. Chtěl jsem nějaké speciální bodování jako obvykle. Nápady, co mi zbyly z minula, se pro celorepublikovou soutěž nehodily, a žádné jiné se nedostavovaly. Nakonec ve středu přišel nápad s přejezdy krajských hranic. Zbýval tedy jeden večer na doladění přesného bodování, což se nakonce úspěšně povedlo.

Na startu se sešlo pěkných 11 soutěžících, konečně se povedlo najít vhodný červnový termín. Následovalo poněkud delší vysvětlování pravidel, něco jste si naplánovali a vyrazili. Ne všem se povedlo projet, co si naplánovali, ať už kvůli bouřce nebo jiným nepříjemnostem, ale do cíle dorazili v limitu všichni. Někteří vyrazili na koridor pro body za rychlou jízdu, někteří do Libereckého kraje pro 600 bodů za přejezd hranice. Překvapivě spolehlivější byl dneska koridor a nejlepší trasy severním směrem zhavarovaly na hodinovém zpoždění R 1269. Trochu mě zaskočil konec pomalých jízd u Převýšova, čímž vznikly nějaké možnosti, se kterými jsem nepočítal. Využili toho zejména první dva k zisku 100 bodů navíc za přestup v Nymburce do osobáku. Gratuluji Bílkovým k jejich prvnímu vítězství a Tomáši Plačkovi se Zdeňkem Vávrou k jejich vítězství mezi nerežisty.

Rozšíření na celou republiku nemělo na účast žádný zásadní vliv. Koukal jsem, že když jsme s jednodenními soutěžemi v roce 2005 začínali, tak se jezdilo 12 hodin. Možná by nebylo na škodu najít vhodnější místo startu a hodinu či dvě taky přidat. Nyní se budu na vás těšit za dva měsíce na zatím neznámém místě, zřejmě někde na Moravě. Dám včas vědět.

Výsledky 60. ŽR (25.-26. dubna 2015)

Start: Havlíčkův Brod   11:55
Cíl:   Nymburk hl.n.    13:00

Prémiové stanice:
     Bylnice (500 b.)          2x
     Frýdek-Místek (250 b.)    3x
     Písek (250 b.)            1x
     Postoloprty (500 b.)      6x
     Starkoč (500 b.)          1x
     Zruč nad Sázavou (500 b.) 5x
     Znojmo (250 b.)           3x

 1. David Nádera                  7094 b. (Pos, Zrč)
    Jan Satranský                 7094 b. (Pos, Zrč)
 3. Pavel Kuzebauch               7076 b. (Pos, Zrč)
 4. Jiří Sedláček + Petr Kopřiva  6804 b. (Pís, F-M)
 5. Radovan Šulc                  6586 b. (Byl, F-M, Zrč)
 6. Miloš Šmíd + Josef Zeman      6505 b. (Byl)
 7. Alois Hrbáček                 6481 b. (Zno, Sta)
 8. Michal a Luboš Bílkovi        6464 b. (Zrč)
 9. Marek Gajdács + Marek Peterek 6358 b. (Pos, F-M)
10. Jaroslav Černý                6331 b. (Zno, Pos)
    Jindřich Svoboda              6631 b. (Zno, Pos)
--  Zdeněk Vávra + Tomáš Plaček   ---- nedojeli

Výsledky KŽR:
 1. Jan Frajer                    7026 b. (Pos, Zrč) - totéž co vítězové, jen nemohl použít Os 10255
 2. Pavel Kůrka                   6784 b. (Byl) - noc v Chomutově
 3. Antonín Kunc                  6649 b. (Byl, F-M) - noc v Brně
 4. Karel Bureš                   6432 b. (Pís, Sta) - začal Humpolcem a pak směr ČB

Trasy závodníků

Když jsem vymýšlel, kde by mohl být start, zakreslil jsem si do mapy posledních pár ročníků a viděl dvě díry - Tábor a Havlíčkův Brod. V jižních Čechách jsem žádnou vhodnou stanici nenašel, tak jsem dal Havlíčkův Brod, i když jsem si byl vědom blbých příjezdů na start. Po zveřejnění místa startu napsal Radek Šulc do fóra "Třeba budou prémiová místa jako v roce '93.", tak jsem se toho chytil. Cíl jsem dal bez většího zaváhání stejně jako v roce 93 do Nymburka. Zbývalo prozkoumat původních 5 prémiových stanic a rozšířit jejich počet na 7. Nakonec jsem udělal jeden malý posun (z Protivína do Písku), jeden velký posun (z Krnova do Frýdku-Místku) a přidal další dvě tak, aby byly co nejdál od zbylých pěti - do Zruče a Bylnice.

Na startu se sešel slušný počet 12 účastníků nebo týmů (v dnešní době musím považovat 12 za slušný počet), z toho jeden nováček. Do cíle pak dojelo 11 z nich. Nejvíc jsem byl zvědav na to, co udělá zrušení Excelsiora. Přijde mi, že se počet možností, jak strávit noc, spíše rozšířil - kromě Slovakie či Bohemie se dostávají do hry i některé noční pobyty na nádraží (využili jste Chomutov a Brno) - nicméně počet požností, jak se dostat z/do Excelsiora to nenahradí. Nehledě na to, že trávit noc na nádraží musí být docela zážitek. Uvidíme, kam se to vyvine.

Prémiové stanice byly daleko od sebe a neumožňovaly snadný přejezd od jedné k druhé. Typicky jste projeli dvě, jednu v sobotu a druhou v neděli. Každou ze sedmi stanic někdo navštívil, což mě potěšilo, dokonce každá z nich byla do sedmého místa. Nejvíce zabodovala kombinace Postoloprty a Zruč, kam se vydali tři z vás a obsadili první tři místa. Všem úspěšným gratuluji a budu se těšit za necelé dva měsíce ve východních Čechách. Start bude zřejmě tradičně v Hradci, cíl ještě nevím (ale dám vědět předem) a bude, jak jste si přáli, celorepubliková.