Autor:Robert Babilon e-mail: menumenu

Železniční rallye 2014

Železniční rallye 2014 se konala v termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2014:

   1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  56. ŽR  Nymburk23171285321
57. ŽRIREDO1813964321
58. ŽROlomouc26191385321
59. ŽRPraha1813964321

Konečný stav Mistrovství ČR 2014:

  NymburkHr.Král.OlomoucPraha       
1.David Nádhera231819-60
2.Jiří Sedláček + Petr Kopřiva(6,5)7,5261346,5
3.Petr Vintr17413-34
4.Alois Hrbáček1238(2)23
5.Jan Kašpar3-11822
6.Radek Šulc6,57,5-317
7.Milan Ducko-133-16
8.Jan Frajer--5914
9.Michal a Luboš Bílkovi---66
10.Václav Zdráhal---44
11.Tomáš Plaček a Zdeněk Vávra--2-2
12.Adam Fogl2---2
13.Pavel Kuzebauch1--12
14.Marek Gajdács + Marek Peterek-2--2
15.Jiří a Michal Kostečkovi-1--1
Do MČR se počítají tři nejlepší výsledky, případný čtvrtý je v závorce.

Výsledky 59. ŽR (11.10.2014)

Start: Praha hl. n./Mas. n.  7:55
Cíl:   Praha hl. n./Mas. n.  20:11

Prémiové stanice (po 300 bodech):
     Praha-Zbraslav         5x
Prémiové stanice (po 150 bodech):
     Praha-Čakovice         7x
     Praha-Horní Počernice  7x
     Praha-Klánovice        5x
     Praha-Kolovraty        4x
     Praha-Radotín          5x
     Praha-Ruzyně           5x
     Praha-Řeporyje         7x
     Praha-Sedlec           7x
     Praha-Zličín           6x

 1. Jan Kašpar                    3918 b. (HP, Klá, Rad, Řep, Zli, Ruz, Sed, Čak)
 2. Jiří Sedláček + Petr Kopřiva  3860 b. (HP, Zli, Rad, Řep, Sed, Čak)
 3. Jan Frajer                    3699 b. (Zli, Řep, Kol, Zbr, Sed, Klá)
 4. Michal + Luboš Bílkovi        3652 b. (Sed, Ruz, Zli, Řep, Čak, HP, Klá)      
 5. Václav Zdráhal                3632 b. (HP, Sed, Čak)
 6. Radovan Šulc                  3500 b. (Klá, HP, Řep, Rad)
 7. Alois Hrbáček                 3348 b. (Čak, Zbr, Kol)
 8. Pavel Kuzebauch               3292 b. (Sed, Ruz, Zli, Řep, Čak, Kol, Zbr)
 9. Jan Satranský                 3248 b. (Klá, Čak, Sed, Zli, Rad, Zbr, Řep, Ruz, HP)
10. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra   3090 b. (Zbr, Kol, HP, Ruz, Rad)

Výsledky KŽR:
 1. Antonín Kunc                  3554 b. (HP, Čak, Kol, Zbr, Rad)

Trasy závodníků

Soutěž připravil David Nádhera, takže mu dejme slovo:

Po roce jsem měl po prvních třech soutěžích první místo jisté, a tak jsem znovu dostal důvěru k uspořádání pražské dvanáctihodinovky. Původně jsem měl vymyšlenu docela pěknou lokálkovou kombinaci, ale zavření trati přes Mšeno mi udělalo čáru přes rozpočet. Rozhodl jsem se tedy zkusit něco úplně jiného. Myšlenka dát všechny prémiové stanice na trati paprsčitě se rozbíhající z Prahy mě napadla už loni, ale přece jen jsem napoprvé dal něco normálnějšího. Bylo jasné, že možností bude hodně a nebude možné vše spočítat na startu. To se potvrdilo, spolu jste jezdili jen minimálně a trasy byly velmi rozmanité.

Na startu se sešlo pouze 10 přihlášených účastníků nebo týmů, bohužel účast i nadále klesá. Do cíle i přes menší komplikace u Hostivaře dorazili všichni včas. Strategie se různily od snahy projet co nejvíce bodovaných stanic přískoky kolem Prahy po celkem odvážné výpady až k Brnu nebo Chomutovu. Nejlépe jednotlivá "kolečka" nakombinoval Jan Kašpar, který zvládl projet 8 stanic a stejně jako loni zvítězil. Všech 10 stanic se nepodařilo projet nikomu, ale to by ani nebylo výhodné.

V celkovém pořadí mistrovství ČR se mnoho nezměnilo. První i druhá pozice byla rozhodnutá, třetí místo uhájil nezúčastnivší se Petr Vintr. Jan Kašpar si dnešním vítězstvím polepšil na konečné páté místo. Gratuluji všem soutěžícím k jejich výsledkům a na shledanou při příštím ročníku, prvním bez Excelsiora.

Výsledky 58. ŽR (24.-25.8.2014)

Start: Olomouc hl.n.    neděle  11:05
Cíl:   Hulín            pondělí 12:25

Prémiové stanice (po 300 bodech):
   Číčenice (1x)
   Kunovice (11x)
   Letovice (8x)
   Loděnice (7x)
   Lovosice (10x)
   Milovice (6x)
   Veřovice (7x)

 1. Jiří Sedláček       7598 b./1316 km (Let, Mil, Lov, Lod, Kun)
 2. David Nádhera       7598 b./1298 km (Let, Mil, Lov, Lod, Kun)
 3. Petr Vintr          7450 b. (Let, Mil, Lov, Lod, Kun)
 4. Alois Hrbáček       7242 b. (Let, Lov, Lod, Kun)
 5. Jan Frajer          7228 b. (Let, Mil, Lov, Kun, Veř)
 6. Milan Ducko         6912 b. (Lov, Lod, Veř, Kun)
 7. T.Plaček a Z.Vávra  6868 b. (Lov, Lod, Veř, Kun)
 8. Jan Kašpar          6752 b. (Kun, Mil, Lod, Veř)
 9. M. a L. Bílkovi     6739 b. (Číč, Kun, Veř)
10. Pavel Kuzebauch     6692 b. (Let, Lov, Kun)
11. Petr Mišun          6542 b. (Let, Lov, Veř, Kun)
12. Raovan Šulc         6400 b. (Let, Mil, Lov, Veř)
---
Výsledky KŽR:
 1. Milan Cepák         7088 b. (Let, Mil, Lov, Lod, Kun, Veř)
 2. Antonín Kunc        6918 b. (Mil, Lov, Lod, Kun, Veř)
 3. Jan Rotrekl         6246 b. (Veř, Kun, Let, Mil, Lov)

Trasy závodníků

Příprava stanic na tuto soutěž byla taková zvláštní. Na rozdíl od několika posledních soutěží, kdy jsem se snažil hledat možné trasy co nejpečlivěji, jsem se tentokrát rozhodl se na všechno záměrně vybodnout, abych poznal, jaký v tom bude rozdíl. Podle zkušeností z KR na volbě zas tolik nezáleží, jen málokdy jsou dva okruhy stejné. Týden po soutěži jedu do Letovic, tak jsem se rozhodl volit jako prémiové čtyřslabičné osmipísmenné názvy stanic končící na -ice. Je jich skoro stovka, bral jsem ty nejdostupnější. (Mimochodem, na jedné trati jsou tři takové hned za sebou a čtvrtá o kousek dál. Víte kde? Skoro všichni jste tamtudy během suotěže jeli. V Libereckém kraji pro změnu není žádná.)

S cílem to bylo poněkud složitější. Vzhledem k velkým prémiovým stanicím mi přišlo rozumné (či spíše zákeřné?) dát cíl co nejblíže startu. V Olomouci byl stejný problém jako se startem, není tam ani náznak nějaké skupiny. Podobný problém je prakticky na celé Moravě, nakonec jsem si všiml Hulína, byť cíl byl o něco později, než jsem původně chtěl. Tím se soutěž natáhla na skoro 25 a půl hodiny.

Při vytváření mapy do účastnického listu před soutěží mě napadla jedna trasa. Zjistil jsem, že tam vlaky pěkně navazují, sice ne zrovna nejrychlejší tratě a jenom tři prémie, ale vylekalo mě to natolik, že jsem místo původních Hořovic dal Loděnici. Teď po soutěži, kdy vím, jak jste jeli, mně ty Hořovice přijdou zajímavější. Ale kdo ví, jak by se to vyvíjelo.

Na startu se vás sešlo pouhých 12, je to nejhorší účast na srpnové soutěži od roku 2006. Snad to není trvalý trend. Po rozdání zadání mi přišlo, že jste většinou využili celých 40 minut na hledání tras, takže nějaká vyloženě jasná trasa tam nebyla. Na počátku jste jeli většinou přes Brno a Letovice, ale poté jste se pomalu začali oddělovat a každý jel trochu jinak. Nejvíce se spolu drželi David Nádhera s Jirkou Sedláčkem. Jirka udělal navíc jeden odskok z Brna do Chrlic, který sice nepřinesl žádné body, ale protože v případě rovnosti bodů rozhodují kilometry, tak si Jirka odnáší opravdu těsné vítězství. Davidovi druhé místo stačí k tomu, aby, stejně jako loni, byl mistrem republiky už po třetí soutěži.

Děkuji všem za účast, gratuluji úspěšným a budu se těšit (nebo zase David?) za dva měsíce v Praze, kde se bude bojovat o stříbro a bronz.

Výsledky 57. ŽR (14.6.2014)

Start: Hradec Králové hl.n.  10:00
Cíl:   Hradec Králové hl.n.  19:00

Prémiové stanice (po 200 b.):
       Chrudim  2x
       Jičín    --
       Přelouč  3x
       Svitavy  3x
Za pěticiferné osobní vlaky a NAD na trati 024 bylo 10 bodů za km.

1. David Nádhera             2424 b. (77 km*10, SY, CR, Př)
2. Milan Ducko               2420 b. (135 km*10, SY)
3. Radovan Šulc              2302 b. (134 km*10)
   Jiří Sedláček              -''-
5. Petr Vintr                2279 b. (135 km*10)
6. Alois Hrbáček             2224 b. (108 km*10, Př)
7. Marek Peterek + Marek Gajdács
                             2209 b. (111 km*10, Př)
8. Jiří a Michal Kostečkovi  1716 b. (0 km*10, SY, CR)

Výsledky KŽR:
1. Jan Frajer      2516 b. (to, co by jel David, kdyby mu v Pardubicích neujel osobák do Řečan)
2. Antonín Kunc    2298 b. (zajímavý "aut" přes Kolín a Velký Osek, ale bez autu by to bylo za víc)
3. Tomáš Plaček    2137 b. (všechny čtyři prémiové stanice za cenu pozdního dojezdu do cíle)

Trasy závodníků

Když se loni v diskusi obejvil příspěvek Honzy Frajera o tom, že by se mohly lépe bodovat pěticiferné vlaky, bylo mi jasné, že je to výborný nápad pro hradeckou rallye. Raději jsem si to tehdy zapsal, abych na to teď, po půl roce, nezapomněl. Když jsem si do mapy zakreslil, kde ty drahé osobáky vůbec jezdí, zjistil jsem, že se koncentrují na tratích pod Orlickými horami. Tak mě napadlo přidat na opačný konec několik klasických prémiových stanic. Zbývalo už si jenom pohrát s tím, za kolik bodů co bude. Tři nejlepší okruhy, co jsem našel, se mi povedlo vtěsnat do 40 bodů. Počítač pak ještě našel jeden o 2 body lepší (za 2309 bodů), tak jsem byl spokojen. Nicméně jsem čekal, že mě, jako obvykle, překonáte.

Výsledek dopadl nad očekvání dobře - projeli jste si Mlýnický Dvůr, Lanškroun, Moravskou Třebovou, Pustou Kamenici i Prachovice. Šest nejlepších tras se vešlo do 220 bodů. (Je to vlastně dobře, že jste tak těsně u sebe?). Co ale nedopadlo moc dobře, je počet účastníků. Posun o týden se sice vzdálil dovoleným, ale zase se objevují jiné akce, kterým dáváte přednost. Jestli to takhle bude pokračovat dál, zřejmě bych akci posunul někam na konec února. No, uvidíme.

Děkuji všem za účast a na shledanou v srpnu, na historicky poslední rallye s Excelsiorem.

Výsledky 56. ŽR (26.-27.4.2014)

Start: Nymburk hl.n.         sobota 10:55
Cíl:   Hradec Králové hl.n.  neděle 12:00

Prémiové stanice:
       Borek pod troskami (300)  4x
       Brandýsek (300)           4x
       Frýdek-Místek (300)       7x
       Moravský Písek (300)     10x
       Mostek (300)             10x
       Písek (300)               --
       Pátek (500)               4x

 1. David Nádhera          7334 b. (Mo Pá Br - MP)
 2. Petr Vintr             7044 b. (MP FM - Mo)
 3. Alois Hrbáček          7040 b. (MP FM - Mo)
 4. Jiří Sedláčk
    Radovan Šulc           7008 b. (MP FM - Mo)
 6. Jan Kašpar             6920 b. (MP FM - Br Mo)
 7. Adam Fogl              6824 b. (MP FM - Mo)
 8. Pavel Kuzebauch        6664 b. (Pá - )
 9. Václav Zdráhal         6566 b. (Bo Pá - )
10. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra
                           6486 b. (MP FM - Br Mo)
11. Marek Gajdács + Marek Peterek
                           6234 b. (Mo MP - Br Bo)
12. Petr Mišun             6161 b. (Bo Pá - MP)
13. Jan Frajer             4258 b. (Mo - Bo)
nedojel (vysoké zpoždění předposledního vlaku):
--  Jiří Holeček           6522 b. (Mo Bo - MP)

Výsledky KŽR:
1. Milan Cepák       7150 b. (Mo, MP, FM - Bo)
2. Antonín Kunc      6892 b. (MP, FM - Mo)
3. Jan Rotrekl       6688 b. (Mo, MP, FM - Bo)
4. Karel Bureš       6106 b. (Mo, Bo - )
5. Miloš Šmíd        5344 b. (Pá, Br - FM)

Pomlčka u prémiových stanic odděluje stanice dosažené před a po půlnoci

Trasy závodníků

Dlouho jsem neměl žádný nápad, kam umístit prémiové stanice. Pak jsem si vzpomněl na svá dávná léta, kdy jsem si pletl Nymburk s Rumburkem (Trutnov s Turnovem si plete kdekdo, ale v tomto jsem asi unikát) a zkusil jsem pohledat stanice končící na "rk" - Šumperk, Vamberk, Žamberk, atd. Vybrat pěknou sedmici se mi nedařilo, tak jsem zkusil rozšířit výběr i na stanice končící "ek". To už bylo zajímavější, až jsem nakonec nechal jenom je a původní "rk" vyhodil. Vybrané stanice působily dojmem, že by se mělo dát v noci jet oběma směry, potřeboval jsem k tomu vhodný cíl a našel Hradec.

Líbilo se mi, že Mostek a Borek se daly docela pohodlně projet na počátku i na konci. Líbilo se mi, že Moravský Písek nedostanou ti, co pojedou kombinaci Excelsior-Chopin. Frýdek-Místek byl snadno dostupný pro ty, co chtějí jezdit po Moravě. Brandýsek byl po ruce odkudkoliv. Písek byl snadné body pro ty, kteří nechtějí moc přemýšlet. :-) A podle mých pokusů mi vycházelo, že Pátek bude tou klíčovou stanici, která pomůže k vítězství.

Na startu se sešlo 14 účastníků (16 osob). Podle toho, že všichni listovali až těsně do odjezdu, jsem měl pocit, že se volba stanic podařila. Víkendový Babitron nebyl zdaleka čistě zelený, a tak vám občas něco ujelo, někdy s malými následky, někdy se zcela fatálními. Málokdo projel celou trasu přesně podle plánu. Vítězem se stal David Nádhera, který našel nečekanou trasu včetně odskoků do Raspenavy či Vizovic. Ukzázalo se, že Pátek opravdu pomohl, i když David tvrdí, že měl nalezené trasy, které by vyhrály i bez Pátku. Smekám, co všechno zvládne za necelou hodinu. Já jsem měl času o něco více a dostal jsem se na 7006 bodů

Děkuji všem za slušnou účast, a budu se těšit za sedm týdnů zase v Hradci.