1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | ||
56. ŽR | Nymburk | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
57. ŽR | IREDO | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
58. ŽR | Olomouc | 26 | 19 | 13 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
59. ŽR | Praha | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Nymburk | Hr.Král. | Olomouc | Praha | |||
1. | David Nádhera | 23 | 18 | 19 | - | 60 |
2. | Jiří Sedláček + Petr Kopřiva | (6,5) | 7,5 | 26 | 13 | 46,5 |
3. | Petr Vintr | 17 | 4 | 13 | - | 34 |
4. | Alois Hrbáček | 12 | 3 | 8 | (2) | 23 |
5. | Jan Kašpar | 3 | - | 1 | 18 | 22 |
6. | Radek Šulc | 6,5 | 7,5 | - | 3 | 17 |
7. | Milan Ducko | - | 13 | 3 | - | 16 |
8. | Jan Frajer | - | - | 5 | 9 | 14 |
9. | Michal a Luboš Bílkovi | - | - | - | 6 | 6 |
10. | Václav Zdráhal | - | - | - | 4 | 4 |
11. | Tomáš Plaček a Zdeněk Vávra | - | - | 2 | - | 2 |
12. | Adam Fogl | 2 | - | - | - | 2 |
13. | Pavel Kuzebauch | 1 | - | - | 1 | 2 |
14. | Marek Gajdács + Marek Peterek | - | 2 | - | - | 2 |
15. | Jiří a Michal Kostečkovi | - | 1 | - | - | 1 |
Výsledky 59. ŽR (11.10.2014)
Start: Praha hl. n./Mas. n. 7:55 Cíl: Praha hl. n./Mas. n. 20:11 Prémiové stanice (po 300 bodech): Praha-Zbraslav 5x Prémiové stanice (po 150 bodech): Praha-Čakovice 7x Praha-Horní Počernice 7x Praha-Klánovice 5x Praha-Kolovraty 4x Praha-Radotín 5x Praha-Ruzyně 5x Praha-Řeporyje 7x Praha-Sedlec 7x Praha-Zličín 6x 1. Jan Kašpar 3918 b. (HP, Klá, Rad, Řep, Zli, Ruz, Sed, Čak) 2. Jiří Sedláček + Petr Kopřiva 3860 b. (HP, Zli, Rad, Řep, Sed, Čak) 3. Jan Frajer 3699 b. (Zli, Řep, Kol, Zbr, Sed, Klá) 4. Michal + Luboš Bílkovi 3652 b. (Sed, Ruz, Zli, Řep, Čak, HP, Klá) 5. Václav Zdráhal 3632 b. (HP, Sed, Čak) 6. Radovan Šulc 3500 b. (Klá, HP, Řep, Rad) 7. Alois Hrbáček 3348 b. (Čak, Zbr, Kol) 8. Pavel Kuzebauch 3292 b. (Sed, Ruz, Zli, Řep, Čak, Kol, Zbr) 9. Jan Satranský 3248 b. (Klá, Čak, Sed, Zli, Rad, Zbr, Řep, Ruz, HP) 10. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra 3090 b. (Zbr, Kol, HP, Ruz, Rad) Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 3554 b. (HP, Čak, Kol, Zbr, Rad) Trasy závodníků
Soutěž připravil David Nádhera, takže mu dejme slovo:
Po roce jsem měl po prvních třech soutěžích první místo jisté, a tak jsem znovu dostal důvěru k uspořádání pražské dvanáctihodinovky. Původně jsem měl vymyšlenu docela pěknou lokálkovou kombinaci, ale zavření trati přes Mšeno mi udělalo čáru přes rozpočet. Rozhodl jsem se tedy zkusit něco úplně jiného. Myšlenka dát všechny prémiové stanice na trati paprsčitě se rozbíhající z Prahy mě napadla už loni, ale přece jen jsem napoprvé dal něco normálnějšího. Bylo jasné, že možností bude hodně a nebude možné vše spočítat na startu. To se potvrdilo, spolu jste jezdili jen minimálně a trasy byly velmi rozmanité.
Na startu se sešlo pouze 10 přihlášených účastníků nebo týmů, bohužel účast i nadále klesá. Do cíle i přes menší komplikace u Hostivaře dorazili všichni včas. Strategie se různily od snahy projet co nejvíce bodovaných stanic přískoky kolem Prahy po celkem odvážné výpady až k Brnu nebo Chomutovu. Nejlépe jednotlivá "kolečka" nakombinoval Jan Kašpar, který zvládl projet 8 stanic a stejně jako loni zvítězil. Všech 10 stanic se nepodařilo projet nikomu, ale to by ani nebylo výhodné.
V celkovém pořadí mistrovství ČR se mnoho nezměnilo. První i druhá pozice byla rozhodnutá, třetí místo uhájil nezúčastnivší se Petr Vintr. Jan Kašpar si dnešním vítězstvím polepšil na konečné páté místo. Gratuluji všem soutěžícím k jejich výsledkům a na shledanou při příštím ročníku, prvním bez Excelsiora.
Výsledky 58. ŽR (24.-25.8.2014)
Start: Olomouc hl.n. neděle 11:05 Cíl: Hulín pondělí 12:25 Prémiové stanice (po 300 bodech): Číčenice (1x) Kunovice (11x) Letovice (8x) Loděnice (7x) Lovosice (10x) Milovice (6x) Veřovice (7x) 1. Jiří Sedláček 7598 b./1316 km (Let, Mil, Lov, Lod, Kun) 2. David Nádhera 7598 b./1298 km (Let, Mil, Lov, Lod, Kun) 3. Petr Vintr 7450 b. (Let, Mil, Lov, Lod, Kun) 4. Alois Hrbáček 7242 b. (Let, Lov, Lod, Kun) 5. Jan Frajer 7228 b. (Let, Mil, Lov, Kun, Veř) 6. Milan Ducko 6912 b. (Lov, Lod, Veř, Kun) 7. T.Plaček a Z.Vávra 6868 b. (Lov, Lod, Veř, Kun) 8. Jan Kašpar 6752 b. (Kun, Mil, Lod, Veř) 9. M. a L. Bílkovi 6739 b. (Číč, Kun, Veř) 10. Pavel Kuzebauch 6692 b. (Let, Lov, Kun) 11. Petr Mišun 6542 b. (Let, Lov, Veř, Kun) 12. Raovan Šulc 6400 b. (Let, Mil, Lov, Veř) --- Výsledky KŽR: 1. Milan Cepák 7088 b. (Let, Mil, Lov, Lod, Kun, Veř) 2. Antonín Kunc 6918 b. (Mil, Lov, Lod, Kun, Veř) 3. Jan Rotrekl 6246 b. (Veř, Kun, Let, Mil, Lov) Trasy závodníků
Příprava stanic na tuto soutěž byla taková zvláštní. Na rozdíl od několika posledních soutěží, kdy jsem se snažil hledat možné trasy co nejpečlivěji, jsem se tentokrát rozhodl se na všechno záměrně vybodnout, abych poznal, jaký v tom bude rozdíl. Podle zkušeností z KR na volbě zas tolik nezáleží, jen málokdy jsou dva okruhy stejné. Týden po soutěži jedu do Letovic, tak jsem se rozhodl volit jako prémiové čtyřslabičné osmipísmenné názvy stanic končící na -ice. Je jich skoro stovka, bral jsem ty nejdostupnější. (Mimochodem, na jedné trati jsou tři takové hned za sebou a čtvrtá o kousek dál. Víte kde? Skoro všichni jste tamtudy během suotěže jeli. V Libereckém kraji pro změnu není žádná.)
S cílem to bylo poněkud složitější. Vzhledem k velkým prémiovým stanicím mi přišlo rozumné (či spíše zákeřné?) dát cíl co nejblíže startu. V Olomouci byl stejný problém jako se startem, není tam ani náznak nějaké skupiny. Podobný problém je prakticky na celé Moravě, nakonec jsem si všiml Hulína, byť cíl byl o něco později, než jsem původně chtěl. Tím se soutěž natáhla na skoro 25 a půl hodiny.
Při vytváření mapy do účastnického listu před soutěží mě napadla jedna trasa. Zjistil jsem, že tam vlaky pěkně navazují, sice ne zrovna nejrychlejší tratě a jenom tři prémie, ale vylekalo mě to natolik, že jsem místo původních Hořovic dal Loděnici. Teď po soutěži, kdy vím, jak jste jeli, mně ty Hořovice přijdou zajímavější. Ale kdo ví, jak by se to vyvíjelo.
Na startu se vás sešlo pouhých 12, je to nejhorší účast na srpnové soutěži od roku 2006. Snad to není trvalý trend. Po rozdání zadání mi přišlo, že jste většinou využili celých 40 minut na hledání tras, takže nějaká vyloženě jasná trasa tam nebyla. Na počátku jste jeli většinou přes Brno a Letovice, ale poté jste se pomalu začali oddělovat a každý jel trochu jinak. Nejvíce se spolu drželi David Nádhera s Jirkou Sedláčkem. Jirka udělal navíc jeden odskok z Brna do Chrlic, který sice nepřinesl žádné body, ale protože v případě rovnosti bodů rozhodují kilometry, tak si Jirka odnáší opravdu těsné vítězství. Davidovi druhé místo stačí k tomu, aby, stejně jako loni, byl mistrem republiky už po třetí soutěži.
Děkuji všem za účast, gratuluji úspěšným a budu se těšit (nebo zase David?) za dva měsíce v Praze, kde se bude bojovat o stříbro a bronz.
Výsledky 57. ŽR (14.6.2014)
Start: Hradec Králové hl.n. 10:00 Cíl: Hradec Králové hl.n. 19:00 Prémiové stanice (po 200 b.): Chrudim 2x Jičín -- Přelouč 3x Svitavy 3x Za pěticiferné osobní vlaky a NAD na trati 024 bylo 10 bodů za km. 1. David Nádhera 2424 b. (77 km*10, SY, CR, Př) 2. Milan Ducko 2420 b. (135 km*10, SY) 3. Radovan Šulc 2302 b. (134 km*10) Jiří Sedláček -''- 5. Petr Vintr 2279 b. (135 km*10) 6. Alois Hrbáček 2224 b. (108 km*10, Př) 7. Marek Peterek + Marek Gajdács 2209 b. (111 km*10, Př) 8. Jiří a Michal Kostečkovi 1716 b. (0 km*10, SY, CR) Výsledky KŽR: 1. Jan Frajer 2516 b. (to, co by jel David, kdyby mu v Pardubicích neujel osobák do Řečan) 2. Antonín Kunc 2298 b. (zajímavý "aut" přes Kolín a Velký Osek, ale bez autu by to bylo za víc) 3. Tomáš Plaček 2137 b. (všechny čtyři prémiové stanice za cenu pozdního dojezdu do cíle) Trasy závodníků
Když se loni v diskusi obejvil příspěvek Honzy Frajera o tom, že by se mohly lépe bodovat pěticiferné vlaky, bylo mi jasné, že je to výborný nápad pro hradeckou rallye. Raději jsem si to tehdy zapsal, abych na to teď, po půl roce, nezapomněl. Když jsem si do mapy zakreslil, kde ty drahé osobáky vůbec jezdí, zjistil jsem, že se koncentrují na tratích pod Orlickými horami. Tak mě napadlo přidat na opačný konec několik klasických prémiových stanic. Zbývalo už si jenom pohrát s tím, za kolik bodů co bude. Tři nejlepší okruhy, co jsem našel, se mi povedlo vtěsnat do 40 bodů. Počítač pak ještě našel jeden o 2 body lepší (za 2309 bodů), tak jsem byl spokojen. Nicméně jsem čekal, že mě, jako obvykle, překonáte.
Výsledek dopadl nad očekvání dobře - projeli jste si Mlýnický Dvůr, Lanškroun, Moravskou Třebovou, Pustou Kamenici i Prachovice. Šest nejlepších tras se vešlo do 220 bodů. (Je to vlastně dobře, že jste tak těsně u sebe?). Co ale nedopadlo moc dobře, je počet účastníků. Posun o týden se sice vzdálil dovoleným, ale zase se objevují jiné akce, kterým dáváte přednost. Jestli to takhle bude pokračovat dál, zřejmě bych akci posunul někam na konec února. No, uvidíme.
Děkuji všem za účast a na shledanou v srpnu, na historicky poslední rallye s Excelsiorem.
Výsledky 56. ŽR (26.-27.4.2014)
Start: Nymburk hl.n. sobota 10:55 Cíl: Hradec Králové hl.n. neděle 12:00 Prémiové stanice: Borek pod troskami (300) 4x Brandýsek (300) 4x Frýdek-Místek (300) 7x Moravský Písek (300) 10x Mostek (300) 10x Písek (300) -- Pátek (500) 4x 1. David Nádhera 7334 b. (Mo Pá Br - MP) 2. Petr Vintr 7044 b. (MP FM - Mo) 3. Alois Hrbáček 7040 b. (MP FM - Mo) 4. Jiří Sedláčk Radovan Šulc 7008 b. (MP FM - Mo) 6. Jan Kašpar 6920 b. (MP FM - Br Mo) 7. Adam Fogl 6824 b. (MP FM - Mo) 8. Pavel Kuzebauch 6664 b. (Pá - ) 9. Václav Zdráhal 6566 b. (Bo Pá - ) 10. Tomáš Plaček + Zdeněk Vávra 6486 b. (MP FM - Br Mo) 11. Marek Gajdács + Marek Peterek 6234 b. (Mo MP - Br Bo) 12. Petr Mišun 6161 b. (Bo Pá - MP) 13. Jan Frajer 4258 b. (Mo - Bo) nedojel (vysoké zpoždění předposledního vlaku): -- Jiří Holeček 6522 b. (Mo Bo - MP) Výsledky KŽR: 1. Milan Cepák 7150 b. (Mo, MP, FM - Bo) 2. Antonín Kunc 6892 b. (MP, FM - Mo) 3. Jan Rotrekl 6688 b. (Mo, MP, FM - Bo) 4. Karel Bureš 6106 b. (Mo, Bo - ) 5. Miloš Šmíd 5344 b. (Pá, Br - FM) Pomlčka u prémiových stanic odděluje stanice dosažené před a po půlnoci Trasy závodníků
Dlouho jsem neměl žádný nápad, kam umístit prémiové stanice. Pak jsem si vzpomněl na svá dávná léta, kdy jsem si pletl Nymburk s Rumburkem (Trutnov s Turnovem si plete kdekdo, ale v tomto jsem asi unikát) a zkusil jsem pohledat stanice končící na "rk" - Šumperk, Vamberk, Žamberk, atd. Vybrat pěknou sedmici se mi nedařilo, tak jsem zkusil rozšířit výběr i na stanice končící "ek". To už bylo zajímavější, až jsem nakonec nechal jenom je a původní "rk" vyhodil. Vybrané stanice působily dojmem, že by se mělo dát v noci jet oběma směry, potřeboval jsem k tomu vhodný cíl a našel Hradec.
Líbilo se mi, že Mostek a Borek se daly docela pohodlně projet na počátku i na konci. Líbilo se mi, že Moravský Písek nedostanou ti, co pojedou kombinaci Excelsior-Chopin. Frýdek-Místek byl snadno dostupný pro ty, co chtějí jezdit po Moravě. Brandýsek byl po ruce odkudkoliv. Písek byl snadné body pro ty, kteří nechtějí moc přemýšlet. :-) A podle mých pokusů mi vycházelo, že Pátek bude tou klíčovou stanici, která pomůže k vítězství.
Na startu se sešlo 14 účastníků (16 osob). Podle toho, že všichni listovali až těsně do odjezdu, jsem měl pocit, že se volba stanic podařila. Víkendový Babitron nebyl zdaleka čistě zelený, a tak vám občas něco ujelo, někdy s malými následky, někdy se zcela fatálními. Málokdo projel celou trasu přesně podle plánu. Vítězem se stal David Nádhera, který našel nečekanou trasu včetně odskoků do Raspenavy či Vizovic. Ukzázalo se, že Pátek opravdu pomohl, i když David tvrdí, že měl nalezené trasy, které by vyhrály i bez Pátku. Smekám, co všechno zvládne za necelou hodinu. Já jsem měl času o něco více a dostal jsem se na 7006 bodů
Děkuji všem za slušnou účast, a budu se těšit za sedm týdnů zase v Hradci.