Autor:Robert Babilon e-mail: menumenu

Železniční rallye 2013

Železniční rallye 2013 se koná v termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2013:

  1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  52. ŽR  23171285321
53. ŽR1813964321
54. ŽR26191385321
55. ŽR1813964321

Konečný stav Mistrovství ČR 2013:
    Hranice Hradec Pardubice Praha  
1.  David Nádhera 17 - 26 - 43
2.  Jan Kašpar 12 - 2 18 32
3.  Alois Hrbáček 3 18 - 6 27
4.  Jiří Sedláček + Petr Kopřiva 23 - - - 23
5.  Milan Ducko - - 19 - 19
6.  rodina Bílkových 5 - - 13 18
7.  Jan Satranský 8 - 8 2/3 1 17 2/3
8.  Pavel Kuzebauch - 13 - - 13
9.  Jan Frajer 1 - 8 2/3 3 12 2/3
10.  Petr Vintr - - 3 9 12
11.  Petr Mišun - 9 - - 9
12.  Frederick Scherrer - - 8 2/3 - 8 2/3
13.  Radovan Šulc - 6 1 - 7
14.  Jiří Holeček - - - 4 4
15.  Jiří a Michal Kostečkovi - 4 - - 4
16.  Petr Bezstarosti + Jan Rotrekl + Anna Zábranská - 3 - - 3
17.  Václav Zdráhal 2 - - - 2
18.  Honza Krupička + Simona Vojčová + Petra Košťálová - - - 2 2
O pořadí na 14. a 17. pozici rozhodl výsledek říjnové, resp. dubnové soutěže.

Výsledky 55. ŽR (5.10.2013)

start: Praha hl. n./Mas. n.  7:59
cíl:   Praha-Libeň          20:08

Prémiové stanice (po 300 bodech):
     Bělá pod Bezdězem město  3x
     Chomutov město           6x
     Kladno město             2x
     Mirošov město            1x
     Neratovice město         4x
     Písek město              1x
     Vysoké Mýto město        4x

 1. Jan Kašpar         3540 b. (VM)
 2. rodina Bílkových   3476 b. (Chom, Ner)
 3. Petr Vintr         3424 b. (BpB, Chom)
 4. Alois Hrbáček      3392 b. (Mir, Chom, Ner)      
 5. Jiří Holeček       3296 b. (Pís, Chom)
 6. Jan Frajer         3290 b. (Chom, Kla, Ner)
 7. Honza Krupička + Simona Vojčová + Petra Košťálová
                       3206 b. (BpB, Chom)
 8. Jan Satranský      3084 b. (VM)
 9. Radovan Šulc       2946 b. (Kla, Ner, VM)
10. Václav Zdráhal     2782 b. (BpB, VM)

nedojel (ujetý poslední přípoj v Pardubicích)
--  Adam Fogl          3407 b. (Kla, Chom, BpB)

Výsledky KŽR:
1. Miroslav Pětník     3270 b. (VM, Ner)
2. Karel Bureš         3262 b. (Mir, Chom, Kla)
3. Antonín Kunc        3116 b. (VM)
4. Josef Ott           3032 b. (Pís)
5. Miloš Šmíd          2972 b. (Pís, Mir, Kla)

Trasy závodníků

Zpráva Davida Nádhery:

Pražské rallye se nemohl zúčastnit obvyklý hlavní organizátor Robert Babilon a protože už jsem měl první místo jisté, nabídl jsem se soutěže ujmout včetně vymýšlení prémiových stanic. Vybíral jsem mezi několika koncepcemi od těch tradičních až po naprosté šílenosti. Nakonec jsem raději zvolil poněkud konzervativnější variantu. Snahou bylo dosáhnout co největšího množství vyrovnaných variant a ne úplně jasný začátek (abyste se pokud možno rozjeli do různých směrů). Brzy jsem si všimnul, že se na několika vhodných tratích vyskytují stanice s přívlastkem město. Udělal jsem si tedy jejich seznam a začal kombinovat. Západní část se mi líbila, ale u východu mi vždy buď jedna přebývala nebo chyběla. Nakonec jsem z asi pěti možností vybral Vysoké Mýto, které mi dávalo nejvíc možností.

Na start dorazilo 11 ze 12 přihlášených účastníků. Z nich se ovšem do cíle dostalo pouze 10, Adamu Foglovi při jeho druhé účasti ujel podruhé poslední přípoj do cíle, což aspiruje na titul smolař roku. Věřím, že ho to neodradí a napotřetí to vyjde. Vaše trasy se mi líbily a některé varianty i trochu překvapily. Vítěz ale bohužel jel úplně jinudy, než jsem si představoval. Trochu za to může fakt, že jsem na poslední chvíli přesouval cíl do Libně, aby šlo přijet i od Vysokého Mýta (odkud nakonec stejně nikdo nepřijel) a tím pádem se dalo jet z Nymburku osobákem do Vysočan místo rychlíkem na hlavák. Pro příště asi nezbude, než dát za průjezd Brna záporné body :-)

Jelikož se jednalo o poslední soutěž sezóny, došlo v cíli rovněž k vyhlášení pořadí mistrovství republiky v cestování vlakem. Největším skokanem se stal dnes vítězný Jan Kašpar, který se posunul ze šestého na druhé místo a odnesl si stříbrnou medaili. Bronzovou příčku uhájil Lojza Hrbáček a odsunul Jirku Sedláčka s Petrem Kopřivou mimo medailové pozice. Zlato jsem předal sám sobě. Celkem během celého ročníku bodovalo 18 hráčů nebo týmů. Kompletní výsledky naleznete níže v tabulce. Děkuji všem za účast, gratuluji k dosaženým výsledkům a při příští rallye snad již opět i s Robertem nashledanou.

Výsledky 54. ŽR (25.-26.8.2013)

Start: Pardubice hl.n.  11:30
Cíl:   Havlíčkův Brod   12:00

Prémiové stanice (po 200 bodech):
       Česká Lípa hl.n.   5x
       Frýdek-Místek     12x
       Jihlava            8x
       Kladno             5x
       Křinec             --
       Kutná Hora město  10x
       Prostějov hl.n.    1x

 1. David Nádhera          6784 b. (JI FM KH)
 2. Milan Ducko            6752 b. (JI FM ČL KH)
 3. Jan Frajer
    Jan Satranský          6722 b. (JI FM KH)
    Frederick Scherrer     
 6. Petr Vintr             6650 b. (JI FM KL)
 7. Jan Kašpar             6514 b. (PV FM KH)
 8. Radovan Šulc           6438 b. (JI FM ČL)
 9. rodina Bílkových       6429 b. (KL KH)
10. J.Sedláček + P.Kopřiva 6290 b. (FM KH)
11. Jiří Holeček           6258 b. (JI FM ČL)
12. Alois Hrbáček          6248 b. (ČL KL KH)
13. Václav Zdráhal         6203 b. (KL ČL FM)
14. Petr Mišun             5291 b. (FM KL KH)
nedojeli (ujetý přípoj v Jihlavě):
--  Pavel Kuzebauch        6466 b. (PV JI)
--  Adam Fogl              5707 b. (ČL KL PV JI)

Výsledky KŽR:
1. Josef Ott         6568 b. (JI FM ČL)
2. Miroslav Cepák    6206 b. (KL ČL PV JI)
3. Antonín Kunc      6110 b. (KL ČL JI)
4. Jan Rotrekl       5958 b. (KH Kř ČL PV JI)

Trasy závodníků

Při přípravě hry jsem chtěl, stejně jako loni v Tišnově, aby se dala v noci projet oběma směry. Jako o cíli jsem dlouho přemýšlel o Tišnově, pak mi chhvilku přišly zajímavé Pardubice, abych nakonec skončil v Havlíčkově Brodě. S prémiovými stanicemi jsem se docela trápil a nedařilo se mi je udělat vyváženě pro oba noční směry. Začít směrem na Moravu mi vždycky dávalo víc bodů i víc stanic. Prémiové stanice jsem tedy dal za málo bodů, aby ten rozdíl byl co nejmenší. A tajně jsem doufal, že třeba někdo najde dobrou trasu opačným směrem. To se nakonec nestalo, ale kromě trojice na 3.-5. místě jste si našli každý svou trasu, takže jsem s výsledkem poměrně spokojený.

Na startu bylo 16 účastníků, do cíle nedorazili dva, kterým ujel až poslední přípoj 27 km před cílem. Vítězem se stal David Nádhera, který vyrazil EC do Brna, kde zkusil chytit minutový přípoj na Jihlavu. To se mu spolu s Milanem Duckem a Petrem Vintrem povedlo, spolu jeli až do Ostravy a dále Excelsiorem ku Praze. David měl pak nejlepší ranní část. Díky tomu, jak se rozdělily body pro MČR, je už nyní jasné, že se stal po čtvrté mistrem ČR. Gratulujeme!

Děkuji všem za slušnou účast a chtělo by se napsat, že se budu na vás těšit v Praze. Ale chyba lávky, bude se těšit někdo jiný, já budu v té době v zahraničí. David se uvolil nejen k tomu, že se postará o organizaci, ale dokonce všechno (tj. prémiové stanice a cíl) vymyslí. Tak se těšte.

Výsledky 53. ŽR (22.6.2013)

Start: Hradec Králové hl.n.  10:00
Cíl:   Hradec Králové hl.n.  19:00

Prémiové stanice:
  za každou uzlovou stanici dosaženou ze tří stran = 150 bodů

1. Alois Hrbáček    2922 b. = 2022 + 900 (TnO, Let, ÚnO, Cho, HKr, Ost)
2. Pavel Kuzebauch  2391 b. = 1641 + 750 (ChC, HKr, Sta, TTs, Vác)
3. Petr Mišun       2364 b. = 1614 + 750 (TnO, Vác, Sta, HKr, P-R)
4. Radovan Šulc     2338 b. = 1588 + 750 (Vác, Čas, Let, HKr, TnO)
5. Jiří a Michal Kostečkovi
                    2140 b. = 1840 + 300 (Cho, HKr)
6. Petr Bezstarosti + Jan Rotrekl + Anna Zábranská
                    2012 b. = 1712 + 300 (TTh, HKr)
nedojeli:
-- Lukáš Vaníček    3044 b. = 1994 + 1050 (TnO, Let, ÚnO, Cho, HKr, Jar, TTs)
-- Jan Frajer       2908 b. = 2008 + 900  (TnO, Let, Cho, HKr, Jar, TTs)

Výsledky KŽR:
1. Milan Cepák      2824 b. = 2074 + 750 (HKr, P-R, Cho, Vác, Sta)
2. Antonín Kunc     2371 b. = 1621 + 750 (P-R, TTs, Sta, Vác, HKr)
3. Miloš Šmíd       1982 b. = 1532 + 450 (Svi, ÚnO, TnO)

Trasy závodníků

Příprava této hry byla jednoduchá. Start a cíl jsou dány předem a prémiové bodování jsem měl vymyšlené hned po skončení loňské akce s bodováním oblastí. Dokonce mi to letos přišlo zajímavější, neboť hra přinášela více možností díky slušnému bonusu za vhodný odskok nebo pěší přesun. Nicméně chápu, že těm ne zrovna mladým se to nemuselo úplně líbit.

Poněkud mě nepotěšila menší účast, někteří nepřijeli kvůli začínajícím dovoleným, takže termín zkusím příště posunout o týden nebo dva dopředu.

Trasy jste volili poměrně různé, k dobrému výsledku bylo potřeba projet co nejvíce bodovaných uzlů. Polovina účastníků využila pěšího přesunu pro získání bonusu (Ústí nad Orlicí, Trutnov). Nejvíc se naběhala trojice z Moravy, kteří měli v Trutnově na přesun ze Starého města na hlavní nádraží (cca 3800 metrů) rovnou půlhodinu. Jiný trutnovský přesun ze zastávky na střed (1500 metrů za 15 minut) nakonec rozhodl o vítězi.

Cituji Honzu Frajera: "Rád bych taky upozornil, pokud si snad někdo nevšiml, že máme mezi sebou nového silného soupeře v osobě Lukáše Vaníčka. V Trutnově jsme to nestihli, protože jsme přesně netrefili cestu a místo k nádraží jsme se dostali k fotbalovému hřišti a od dráhy nás dělil drátěný plot, který mi (tedy o 300 let staršímu a o sto kilo těžšímu soupeři) pomohl Lukáš překonat. Kdyby to neudělal tak by měl reálnou šanci to stihnout. Chyběla tak minutka."

Nejlepší trasu vymyslel a měl šanci uskutečnit Lukáš Vaníček, který ale kvůli ochotě pomoct soupeři "přenechal" vítězství Lojzovi Hrbáčkovi. Oběma gratuluji a budu se těšit zase někdy příště.

Výsledky 52. ŽR (20.-21.4.2013)

Start: Hranice na Moravě  11:15
Cíl:   Lovosice           12:00

Prémiové stanice (po 200 bodech):
       Bzenec            12x
       Holešov           13x
       Chotiměř          11x
       Litovel předm.     2x
       Šternberk          --
       Štramberk         12x
       Valtice město      8x

 1. J.Sedláček + P.Kopřiva  6885 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4843 + 2042
 2. David Nádhera           6813 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4771 + 2042
 3. Jan Kašpar              6811 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4769 + 2042
 4. Jan Satranský           6763 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4769 + 1994
 5. rodina Bílkových        6603 b. (Bze,Hol,Štr - Cho)     4561 + 2042
 6. Alois Hrbáček           6570 b. (Val,Bze,Hol,Štr - Cho) 4644 + 1926
 7. Václav Zdráhal          6563 b. (Bze,Val,Hol,Štr)       4739 + 1824
 8. Jan Frajer              6553 b. (Hol,Štr,Bze)
 9. P.Kuzebauch + J.Kozel   6541 b. (Bze,Hol,Štr - Cho)     4615 + 1926
10. R.Šulc (M.Šmíd nedojel) 6110 b. (Lit,Bze,Hol,Štr - Cho) 4448 + 1662
11. M.Gajdács + Peterkovi   6049 b. (Val,Bze,Hol,Štr - Cho) 4534 + 1515
12. J.Křižka + J.Holeček    5931 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4251 + 1680
13. Petr Mišun              5658 b. (Hol,Lit - Cho)         3208 + 1850

Poslední dvě čísla udávají počet bodů za část do Prahy a za ranní část z Prahy do Lovosic.

Výsledky KŽR:

 1. Antonín Kunc            5844 b. (Hol,Bze)
 2. Jan Rotrekl             5652 b. (Hol,Bze,Lit,Šte - Cho)

Trasy závodníků včetně trasy přes všech 7 stanic za 6989 bodů
Článek v Hranickém deníku

Hra s dobře dosažitelnými prémiovými stanicemi poblíž startu, kterou jsem použil loni v České Lípě, se mi líbila, proto jsem se rozhodl ji zopakovat. Při přemýšlení, kam dat cíl, mi jako nejlepší možnost vyšlo nechat vás poslat v noci hromadně do Prahy a cíl dát někam tam. Tím se hra vlastně rozpadla na dvě (před Excelsiorem a po něm) a při vymýšlení jsem se zaměřil zejména na cíl a české prémiové stanice, aby to nedopadlo stejně jako v České Lípě, kdy jste po půloci jeli skoro všichni celou cestou spolu. Bylo to o to těžší, že kvůli dřívějšímu startu zbylo na ráno o hodinu méně, jinak bych musel hru natáhnout na 26 hodin. Nakonec to vyšlo na Lovosice a prémiovou Chotiměř.

Při hledání stanic pro moravskou část jsem objevil takovou nemastnou neslanou trasu s mnoha odskoky a dostal jsem nápad dát všechny stanice na ni. Bylo to tedy poprvé, kdy se dalo projet všech sedm stanic. To nicméně neznamenalo, že není něco lepšího, ale já jsem nic nenašel. To taky vysvětluje, proč jsem se nesnažil, aby se z Hranic použily rovnoměrně všechny tři směry (nakonec jediný, kdo nejel směr Přerov, byl Petr Mišun). Zbývalo ještě vymyslet počet bodů za prémiové stanice, což skončilo na čísle 200.

Když se objevily výluky na tento týden, tak jsem se kouknul, jestli tam není něco závažného. Sice jsem si všiml výluky Studénka-Sedlnice, kterou jsem nepovažoval za podstatnou, ale vůbec jsem si nevšiml výluky Břeclav-Valtice. Stejně bych nic neměnil (kromě kosmetického přesunutí prémiových Valtic města do Valtic), ale musím si na to dávat větší pozor. Když David napsal, že Sparta hraje na Bazalech, tak mě to taky moc nepotěšilo, protože mi bylo jasné, že v tom Excelsioru pojedete prakticky všichni. Teď při psaní mě napadá, že jsem ho mohl zakázat, to jsme v soutěži taky ještě neměli.

A jak to dopadlo? Na startu kromě 20 soutěžících (7 jednotlivců a 6 týmů) se objevil i novinář z Hranického deníku, kterého hra zaujala natolik, že se možná někdy zúčastní. Překvapili jste mě informací o výluce do Valtic, podle očekávání jste skoro všichni vyrazili směr Přerov a jeli jste spolu o něco víc, než jsem čekal. Valtická výluka způsobila poněkud riskantnější přípoje v Břeclavi, což mohl být důvod, proč jste se jim vyhýbali a dali přednost Znojmu. Nikdo neobjevil možnost projetí všech stanic, byť Jirka Sedláček s Petrem Kopřivou se drželi té trasy celých 9 a půl hodiny. Excelsior nabral zpoždění ještě před Ostravou kvůli ukradeným kabelům, pak se ještě pomalu zvyšovalo kvůli sparťanským fanouškům, nicméně do Prahy dorazil tak, aby se akorát stihly první ranní vlaky. Celkově v soutěži nikomu nic neujelo, což se v historii soutěže stalo tuším podruhé (Honza Frajer si postěžoval, že taková hra je příliš sterilní).

Ráno jste mě překvapili objevenou cestou přes Ledečko, i mnoha dalšími, které byly lepší než to, co jsem si našel já. Nakonec jste našli osm zcela různých možností, jak strávit nedělní ráno, takže s volbou cíle mohu být spokojen. Pomohlo tomu i příjemné posezení na zahrádce restaurace "U Kašpara" a dvouhodinový takt vlaků, který mi umožnil o něco klidnější počítání výsledků než obvykle. Vyhrál Jirka Sedláček s Petrem Kopřivou zejména díky tomu, že zkusili poněkud riskantní přestupy v Břeclavi na/z NAD. Vykročili tak nejlepším možným způsobem k obhajobě titulu. Děkuji všem, kteří se zúčastili a budu se těšit na některé další akci.