1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | |
52. ŽR | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
53. ŽR | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
54. ŽR | 26 | 19 | 13 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
55. ŽR | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Hranice | Hradec | Pardubice | Praha | |||
1. | David Nádhera | 17 | - | 26 | - | 43 |
2. | Jan Kašpar | 12 | - | 2 | 18 | 32 |
3. | Alois Hrbáček | 3 | 18 | - | 6 | 27 |
4. | Jiří Sedláček + Petr Kopřiva | 23 | - | - | - | 23 |
5. | Milan Ducko | - | - | 19 | - | 19 |
6. | rodina Bílkových | 5 | - | - | 13 | 18 |
7. | Jan Satranský | 8 | - | 8 2/3 | 1 | 17 2/3 |
8. | Pavel Kuzebauch | - | 13 | - | - | 13 |
9. | Jan Frajer | 1 | - | 8 2/3 | 3 | 12 2/3 |
10. | Petr Vintr | - | - | 3 | 9 | 12 |
11. | Petr Mišun | - | 9 | - | - | 9 |
12. | Frederick Scherrer | - | - | 8 2/3 | - | 8 2/3 |
13. | Radovan Šulc | - | 6 | 1 | - | 7 |
14. | Jiří Holeček | - | - | - | 4 | 4 |
15. | Jiří a Michal Kostečkovi | - | 4 | - | - | 4 |
16. | Petr Bezstarosti + Jan Rotrekl + Anna Zábranská | - | 3 | - | - | 3 |
17. | Václav Zdráhal | 2 | - | - | - | 2 |
18. | Honza Krupička + Simona Vojčová + Petra Košťálová | - | - | - | 2 | 2 |
start: Praha hl. n./Mas. n.
7:59
cíl: Praha-Libeň
20:08
Prémiové stanice (po 300
bodech):
Bělá pod
Bezdězem město 3x
Chomutov město
6x
Kladno město
2x
Mirošov město
1x
Neratovice město
4x
Písek město
1x
Vysoké Mýto město
4x
1. Jan Kašpar
3540 b. (VM)
2. rodina Bílkových 3476 b. (Chom, Ner)
3. Petr Vintr 3424 b. (BpB,
Chom)
4. Alois Hrbáček 3392 b. (Mir, Chom, Ner)
5. Jiří Holeček 3296 b. (Pís, Chom)
6. Jan Frajer 3290 b. (Chom,
Kla, Ner)
7. Honza Krupička + Simona Vojčová + Petra Košťálová
3206
b. (BpB, Chom)
8. Jan Satranský 3084 b. (VM)
9. Radovan Šulc 2946 b. (Kla, Ner, VM)
10. Václav Zdráhal 2782 b. (BpB, VM)
nedojel (ujetý poslední přípoj v Pardubicích)
-- Adam Fogl 3407 b.
(Kla, Chom, BpB)
Výsledky KŽR:
1. Miroslav Pětník 3270 b. (VM, Ner)
2. Karel Bureš 3262 b. (Mir,
Chom, Kla)
3. Antonín Kunc 3116 b. (VM)
4. Josef Ott 3032 b.
(Pís)
5. Miloš Šmíd 2972 b. (Pís,
Mir, Kla)
Zpráva Davida Nádhery:
Pražské rallye se nemohl zúčastnit obvyklý hlavní organizátor Robert Babilon a protože už jsem měl první místo jisté, nabídl jsem se soutěže ujmout včetně vymýšlení prémiových stanic. Vybíral jsem mezi několika koncepcemi od těch tradičních až po naprosté šílenosti. Nakonec jsem raději zvolil poněkud konzervativnější variantu. Snahou bylo dosáhnout co největšího množství vyrovnaných variant a ne úplně jasný začátek (abyste se pokud možno rozjeli do různých směrů). Brzy jsem si všimnul, že se na několika vhodných tratích vyskytují stanice s přívlastkem město. Udělal jsem si tedy jejich seznam a začal kombinovat. Západní část se mi líbila, ale u východu mi vždy buď jedna přebývala nebo chyběla. Nakonec jsem z asi pěti možností vybral Vysoké Mýto, které mi dávalo nejvíc možností.
Na start dorazilo 11 ze 12 přihlášených účastníků. Z nich se ovšem do cíle dostalo pouze 10, Adamu Foglovi při jeho druhé účasti ujel podruhé poslední přípoj do cíle, což aspiruje na titul smolař roku. Věřím, že ho to neodradí a napotřetí to vyjde. Vaše trasy se mi líbily a některé varianty i trochu překvapily. Vítěz ale bohužel jel úplně jinudy, než jsem si představoval. Trochu za to může fakt, že jsem na poslední chvíli přesouval cíl do Libně, aby šlo přijet i od Vysokého Mýta (odkud nakonec stejně nikdo nepřijel) a tím pádem se dalo jet z Nymburku osobákem do Vysočan místo rychlíkem na hlavák. Pro příště asi nezbude, než dát za průjezd Brna záporné body :-)
Jelikož se jednalo o poslední soutěž sezóny, došlo v cíli rovněž k vyhlášení pořadí mistrovství republiky v cestování vlakem. Největším skokanem se stal dnes vítězný Jan Kašpar, který se posunul ze šestého na druhé místo a odnesl si stříbrnou medaili. Bronzovou příčku uhájil Lojza Hrbáček a odsunul Jirku Sedláčka s Petrem Kopřivou mimo medailové pozice. Zlato jsem předal sám sobě. Celkem během celého ročníku bodovalo 18 hráčů nebo týmů. Kompletní výsledky naleznete níže v tabulce. Děkuji všem za účast, gratuluji k dosaženým výsledkům a při příští rallye snad již opět i s Robertem nashledanou.
Výsledky 54. ŽR (25.-26.8.2013)
Start: Pardubice hl.n. 11:30 Cíl: Havlíčkův Brod 12:00 Prémiové stanice (po 200 bodech): Česká Lípa hl.n. 5x Frýdek-Místek 12x Jihlava 8x Kladno 5x Křinec -- Kutná Hora město 10x Prostějov hl.n. 1x 1. David Nádhera 6784 b. (JI FM KH) 2. Milan Ducko 6752 b. (JI FM ČL KH) 3. Jan Frajer Jan Satranský 6722 b. (JI FM KH) Frederick Scherrer 6. Petr Vintr 6650 b. (JI FM KL) 7. Jan Kašpar 6514 b. (PV FM KH) 8. Radovan Šulc 6438 b. (JI FM ČL) 9. rodina Bílkových 6429 b. (KL KH) 10. J.Sedláček + P.Kopřiva 6290 b. (FM KH) 11. Jiří Holeček 6258 b. (JI FM ČL) 12. Alois Hrbáček 6248 b. (ČL KL KH) 13. Václav Zdráhal 6203 b. (KL ČL FM) 14. Petr Mišun 5291 b. (FM KL KH) nedojeli (ujetý přípoj v Jihlavě): -- Pavel Kuzebauch 6466 b. (PV JI) -- Adam Fogl 5707 b. (ČL KL PV JI) Výsledky KŽR: 1. Josef Ott 6568 b. (JI FM ČL) 2. Miroslav Cepák 6206 b. (KL ČL PV JI) 3. Antonín Kunc 6110 b. (KL ČL JI) 4. Jan Rotrekl 5958 b. (KH Kř ČL PV JI) Trasy závodníků
Při přípravě hry jsem chtěl, stejně jako loni v Tišnově, aby se dala v noci projet oběma směry. Jako o cíli jsem dlouho přemýšlel o Tišnově, pak mi chhvilku přišly zajímavé Pardubice, abych nakonec skončil v Havlíčkově Brodě. S prémiovými stanicemi jsem se docela trápil a nedařilo se mi je udělat vyváženě pro oba noční směry. Začít směrem na Moravu mi vždycky dávalo víc bodů i víc stanic. Prémiové stanice jsem tedy dal za málo bodů, aby ten rozdíl byl co nejmenší. A tajně jsem doufal, že třeba někdo najde dobrou trasu opačným směrem. To se nakonec nestalo, ale kromě trojice na 3.-5. místě jste si našli každý svou trasu, takže jsem s výsledkem poměrně spokojený.
Na startu bylo 16 účastníků, do cíle nedorazili dva, kterým ujel až poslední přípoj 27 km před cílem. Vítězem se stal David Nádhera, který vyrazil EC do Brna, kde zkusil chytit minutový přípoj na Jihlavu. To se mu spolu s Milanem Duckem a Petrem Vintrem povedlo, spolu jeli až do Ostravy a dále Excelsiorem ku Praze. David měl pak nejlepší ranní část. Díky tomu, jak se rozdělily body pro MČR, je už nyní jasné, že se stal po čtvrté mistrem ČR. Gratulujeme!
Děkuji všem za slušnou účast a chtělo by se napsat, že se budu na vás těšit v Praze. Ale chyba lávky, bude se těšit někdo jiný, já budu v té době v zahraničí. David se uvolil nejen k tomu, že se postará o organizaci, ale dokonce všechno (tj. prémiové stanice a cíl) vymyslí. Tak se těšte.
Výsledky 53. ŽR (22.6.2013)
Start: Hradec Králové hl.n. 10:00 Cíl: Hradec Králové hl.n. 19:00 Prémiové stanice: za každou uzlovou stanici dosaženou ze tří stran = 150 bodů 1. Alois Hrbáček 2922 b. = 2022 + 900 (TnO, Let, ÚnO, Cho, HKr, Ost) 2. Pavel Kuzebauch 2391 b. = 1641 + 750 (ChC, HKr, Sta, TTs, Vác) 3. Petr Mišun 2364 b. = 1614 + 750 (TnO, Vác, Sta, HKr, P-R) 4. Radovan Šulc 2338 b. = 1588 + 750 (Vác, Čas, Let, HKr, TnO) 5. Jiří a Michal Kostečkovi 2140 b. = 1840 + 300 (Cho, HKr) 6. Petr Bezstarosti + Jan Rotrekl + Anna Zábranská 2012 b. = 1712 + 300 (TTh, HKr) nedojeli: -- Lukáš Vaníček 3044 b. = 1994 + 1050 (TnO, Let, ÚnO, Cho, HKr, Jar, TTs) -- Jan Frajer 2908 b. = 2008 + 900 (TnO, Let, Cho, HKr, Jar, TTs) Výsledky KŽR: 1. Milan Cepák 2824 b. = 2074 + 750 (HKr, P-R, Cho, Vác, Sta) 2. Antonín Kunc 2371 b. = 1621 + 750 (P-R, TTs, Sta, Vác, HKr) 3. Miloš Šmíd 1982 b. = 1532 + 450 (Svi, ÚnO, TnO) Trasy závodníků
Příprava této hry byla jednoduchá. Start a cíl jsou dány předem a prémiové bodování jsem měl vymyšlené hned po skončení loňské akce s bodováním oblastí. Dokonce mi to letos přišlo zajímavější, neboť hra přinášela více možností díky slušnému bonusu za vhodný odskok nebo pěší přesun. Nicméně chápu, že těm ne zrovna mladým se to nemuselo úplně líbit.
Poněkud mě nepotěšila menší účast, někteří nepřijeli kvůli začínajícím dovoleným, takže termín zkusím příště posunout o týden nebo dva dopředu.
Trasy jste volili poměrně různé, k dobrému výsledku bylo potřeba projet co nejvíce bodovaných uzlů. Polovina účastníků využila pěšího přesunu pro získání bonusu (Ústí nad Orlicí, Trutnov). Nejvíc se naběhala trojice z Moravy, kteří měli v Trutnově na přesun ze Starého města na hlavní nádraží (cca 3800 metrů) rovnou půlhodinu. Jiný trutnovský přesun ze zastávky na střed (1500 metrů za 15 minut) nakonec rozhodl o vítězi.
Cituji Honzu Frajera: "Rád bych taky upozornil, pokud si snad někdo nevšiml, že máme mezi sebou nového silného soupeře v osobě Lukáše Vaníčka. V Trutnově jsme to nestihli, protože jsme přesně netrefili cestu a místo k nádraží jsme se dostali k fotbalovému hřišti a od dráhy nás dělil drátěný plot, který mi (tedy o 300 let staršímu a o sto kilo těžšímu soupeři) pomohl Lukáš překonat. Kdyby to neudělal tak by měl reálnou šanci to stihnout. Chyběla tak minutka."
Nejlepší trasu vymyslel a měl šanci uskutečnit Lukáš Vaníček, který ale kvůli ochotě pomoct soupeři "přenechal" vítězství Lojzovi Hrbáčkovi. Oběma gratuluji a budu se těšit zase někdy příště.
Výsledky 52. ŽR (20.-21.4.2013)
Start: Hranice na Moravě 11:15 Cíl: Lovosice 12:00 Prémiové stanice (po 200 bodech): Bzenec 12x Holešov 13x Chotiměř 11x Litovel předm. 2x Šternberk -- Štramberk 12x Valtice město 8x 1. J.Sedláček + P.Kopřiva 6885 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4843 + 2042 2. David Nádhera 6813 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4771 + 2042 3. Jan Kašpar 6811 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4769 + 2042 4. Jan Satranský 6763 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4769 + 1994 5. rodina Bílkových 6603 b. (Bze,Hol,Štr - Cho) 4561 + 2042 6. Alois Hrbáček 6570 b. (Val,Bze,Hol,Štr - Cho) 4644 + 1926 7. Václav Zdráhal 6563 b. (Bze,Val,Hol,Štr) 4739 + 1824 8. Jan Frajer 6553 b. (Hol,Štr,Bze) 9. P.Kuzebauch + J.Kozel 6541 b. (Bze,Hol,Štr - Cho) 4615 + 1926 10. R.Šulc (M.Šmíd nedojel) 6110 b. (Lit,Bze,Hol,Štr - Cho) 4448 + 1662 11. M.Gajdács + Peterkovi 6049 b. (Val,Bze,Hol,Štr - Cho) 4534 + 1515 12. J.Křižka + J.Holeček 5931 b. (Bze,Val,Hol,Štr - Cho) 4251 + 1680 13. Petr Mišun 5658 b. (Hol,Lit - Cho) 3208 + 1850 Poslední dvě čísla udávají počet bodů za část do Prahy a za ranní část z Prahy do Lovosic. Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 5844 b. (Hol,Bze) 2. Jan Rotrekl 5652 b. (Hol,Bze,Lit,Šte - Cho) Trasy závodníků včetně trasy přes všech 7 stanic za 6989 bodů Článek v Hranickém deníku
Hra s dobře dosažitelnými prémiovými stanicemi poblíž startu, kterou jsem použil loni v České Lípě, se mi líbila, proto jsem se rozhodl ji zopakovat. Při přemýšlení, kam dat cíl, mi jako nejlepší možnost vyšlo nechat vás poslat v noci hromadně do Prahy a cíl dát někam tam. Tím se hra vlastně rozpadla na dvě (před Excelsiorem a po něm) a při vymýšlení jsem se zaměřil zejména na cíl a české prémiové stanice, aby to nedopadlo stejně jako v České Lípě, kdy jste po půloci jeli skoro všichni celou cestou spolu. Bylo to o to těžší, že kvůli dřívějšímu startu zbylo na ráno o hodinu méně, jinak bych musel hru natáhnout na 26 hodin. Nakonec to vyšlo na Lovosice a prémiovou Chotiměř.
Při hledání stanic pro moravskou část jsem objevil takovou nemastnou neslanou trasu s mnoha odskoky a dostal jsem nápad dát všechny stanice na ni. Bylo to tedy poprvé, kdy se dalo projet všech sedm stanic. To nicméně neznamenalo, že není něco lepšího, ale já jsem nic nenašel. To taky vysvětluje, proč jsem se nesnažil, aby se z Hranic použily rovnoměrně všechny tři směry (nakonec jediný, kdo nejel směr Přerov, byl Petr Mišun). Zbývalo ještě vymyslet počet bodů za prémiové stanice, což skončilo na čísle 200.
Když se objevily výluky na tento týden, tak jsem se kouknul, jestli tam není něco závažného. Sice jsem si všiml výluky Studénka-Sedlnice, kterou jsem nepovažoval za podstatnou, ale vůbec jsem si nevšiml výluky Břeclav-Valtice. Stejně bych nic neměnil (kromě kosmetického přesunutí prémiových Valtic města do Valtic), ale musím si na to dávat větší pozor. Když David napsal, že Sparta hraje na Bazalech, tak mě to taky moc nepotěšilo, protože mi bylo jasné, že v tom Excelsioru pojedete prakticky všichni. Teď při psaní mě napadá, že jsem ho mohl zakázat, to jsme v soutěži taky ještě neměli.
A jak to dopadlo? Na startu kromě 20 soutěžících (7 jednotlivců a 6 týmů) se objevil i novinář z Hranického deníku, kterého hra zaujala natolik, že se možná někdy zúčastní. Překvapili jste mě informací o výluce do Valtic, podle očekávání jste skoro všichni vyrazili směr Přerov a jeli jste spolu o něco víc, než jsem čekal. Valtická výluka způsobila poněkud riskantnější přípoje v Břeclavi, což mohl být důvod, proč jste se jim vyhýbali a dali přednost Znojmu. Nikdo neobjevil možnost projetí všech stanic, byť Jirka Sedláček s Petrem Kopřivou se drželi té trasy celých 9 a půl hodiny. Excelsior nabral zpoždění ještě před Ostravou kvůli ukradeným kabelům, pak se ještě pomalu zvyšovalo kvůli sparťanským fanouškům, nicméně do Prahy dorazil tak, aby se akorát stihly první ranní vlaky. Celkově v soutěži nikomu nic neujelo, což se v historii soutěže stalo tuším podruhé (Honza Frajer si postěžoval, že taková hra je příliš sterilní).
Ráno jste mě překvapili objevenou cestou přes Ledečko, i mnoha dalšími, které byly lepší než to, co jsem si našel já. Nakonec jste našli osm zcela různých možností, jak strávit nedělní ráno, takže s volbou cíle mohu být spokojen. Pomohlo tomu i příjemné posezení na zahrádce restaurace "U Kašpara" a dvouhodinový takt vlaků, který mi umožnil o něco klidnější počítání výsledků než obvykle. Vyhrál Jirka Sedláček s Petrem Kopřivou zejména díky tomu, že zkusili poněkud riskantní přestupy v Břeclavi na/z NAD. Vykročili tak nejlepším možným způsobem k obhajobě titulu. Děkuji všem, kteří se zúčastili a budu se těšit na některé další akci.