1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | |
48. ŽR | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
49. ŽR | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
50. ŽR | 26 | 19 | 13 | 8 | 5 | 3 | 2 | 1 |
51. ŽR | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Č.Lípa | H.Král. | Tišnov | Praha | |||
1. | Jiří Sedláček + Petr Kopřiva | 3 | - | 26 | 18 | 47 |
2. | David Nádhera | 12 | - | 19 | 9 | 40 |
3. | Petr Vintr | 20 | 4 | (3) | 13 | 37 |
4. | Jan Frajer | (2) | 18 | 8 | 6 | 32 |
5. | Radek Veselý | 20 | 3 | - | 3 | 26 |
6. | Jan Kašpar | 8 | - | 8 | 2 | 18 |
7. | Alois Hrbáček | 5 | 9 | - | - | 14 |
8. | Rodina Bílkových | 1 | 9 | 2 | - | 12 |
9. | Jan Satranský | - | 9 | - | - | 9 |
10. | Michal Vicany | - | - | 8 | - | 8 |
11. | Pavel Kuzebauch + Jiří Kozel | - | 1 | - | 4 | 5 |
12. | Jindřich Svoboda | - | 2 | - | - | 2 |
13. | Áron a Jan Tkadlečkovi | - | - | 1 | - | 1 |
14. | Radek Šulc | - | - | - | 1 | 1 |
Výsledky 51. ŽR (13.10.2012)
Start: Praha hl.n./Mas.n. 8:00 Cíl: Praha hl.n./Mas.n. 19:55 Prémiové stanice: Dobroměřice (500 b.) 6x Malměřice (500 b.) 2x Chotiměř (250 b.) 5x Kroměříž (250 b.) 4x Ostroměř (250 b.) 3x Verměřovice (250 b.) 1x Sudoměřice u Tábora (250 b.) 0x 1. Jiří Sedláček 3764 b. (Chot, Dobr, Ostr) 2. Petr Vintr 3591 b. (Krom, Ostr) 3. David Nádhera 3552 b. (Krom) 4. Jan Frajer 3524 b. (Ostr) 5. P.Kuzebauch + Jiří Kozel 3364 b. (Krom) 6. Radek Veselý 3326 b. (Krom) 7. Jan Kašpar 3156 b. (Malm, Dobr) 8. Radek Šulc 3102 b. (Malm, Dobr) 9. Jan Satranský 3034 b. (Chot, Verm) 10. Alois Hrbáček 2950 b. (Dobr, Chot) 11. Václav Zdráhal 2914 b. (Dobr, Chot) 12. Jiří Holeček + Jan Křižka 2872 b. (Dobr, Chot) Výsledky KŽR: 1. rodina Bílkových 3544 (Dobr, Ostr) 2. Antonín Kunc 3500 (Malm, Dobr, Chot) Trasy závodníků
Finále tohoto ročníku bylo letos hodno svého jména a bylo opravdovým soubojem o přední místa v mistrovství republiky, které bylo po třech soutěžích velmi vyrovnané. Tři soutěžící měli celoroční titul ve svých rukou, kdy jim stačilo vyhrát (bez shody pořadí s dalším z trojice) a nemuseli se zajímat o výsledky ostatních. Další dva hráči měli taky reálné šance na titul.
Inspirací k výběru letošních prémiových stanic byla kvetoucí agáve v Ostroměři (bylo vůbec ještě něco k vidění?) a další stanice jsem pak vybíral z těch, kde se něco "měří". Vybral jsem z nich sedm a protože měly různou dostupnost, rozhodl jsem se pro dvoje bodování za jejich dosažení. Měl jsem nalezené nějaké okruhy a bodování 250 a 500 bodů jsem zvolil tak, aby ten "nejobtížnější" okruh byl nejlepší. Sice jste jako obvykle našli kombinace, které jsem nezkoušel, ale poprvé jste můj nejlepší okruh zásadně nepřekonali. Ale to trošku předbíhám.
Na startu se objevilo 12 soutěžících, přivítali jsme i nováčky se zkušenostmi z Křížem krážem. Po rychlém úvodu jste se dali do hledání. Vypadalo to, že volba stanic dopadla dobře, a někteří si postěžovali, že stále ještě vůbec nevědí, kam pojedou. Mapa plná výluk a sražená osoba u Přelouče taky nevěštily zrovna hladký průběh. A taky že nebyl. Největší komplikace způsobila nepříliš zvládnutá výluka Kaznějov-Žihle, kdy se zpoždění kumulovalo až na 40 minut a nestíhal se odskok do Malměřic za 500 bodů. Jinde už tak zásadní problémy nebyly a leckomu zpoždění pomáhalo k zisku dalších bodů. Nejvíce pomohlo Petru Vintrovi, kterého posunulo na druhé místo. Do cíle všichni dojeli včas a zvláštnost pražské rallye - závěrečný běh - nebyl potřeba.
Cesty byly různé, na prvních šesti místech jste jeli každý úplně jinak. Projety byly všechny prémiové stanice kromě Sudoměřic u Tábora (ty se daly pěkně projet hned ráno Jordánem). Kvůli problémům u Plzně dopadli lépe ti, co jeli na Moravu. Nicméně vítězem se stal Jiří Sedláček, který objevil "moji" trasu a ještě ji lehce vylepšil. Po vítězství v Tišnově s použitím autobusu ukázal, že to umí i bez něj. Obdivuhodnější je na tom to, že tentokrát cestoval bez doprovodu. Po šesti letech si tedy zaslouží, aby se mu rok prášilo na putovní pohár, a protože to byl jeho třetí mistrovský titul, dostane i jeden na stálo. Stříbro si odnesl David Nádhera, který za celých osm let neskončil hůře, a bronz, stejně jako loni, si odnáší Petr Vintr.
Všem děkuji za celoroční přízeň, těm úspěšným gratuluji k výsledku a budu se zase na Vás těšt příští rok.
Výsledky 50. ŽR (20.-21.8.2012)
Start: Tišnov 12:30 Cíl: Tišnov 13:30 Prémiové stanice (po 300 bodech): Hradec Králové hl.n. 11x Mikulov na Moravě 7x Nové Město na Moravě 6x Opava východ 15x Plzeň hl.n. 5x Prostějov hl.n. 12x Tábor 5x Vsetín 2x 1. Petr Kopřiva+Jiří Sedláček 8052 b. (Plz, Tá, Vs, Op, Pv) 2. David Nádhera 7964 b. (Plz, Tá, Op, Pv) 3. Jan Kašpar 7727 b. (Mik, Pv, Op, HK) Jan Frajer 7727 b. (Mik, Pv, Op, HK) Michal Vicany 7727 b. (Mik, Pv, Op, HK) 6. Petr Vintr 7715 b. (Mik, Pv, Op, HK) 7. rodina Bílkových 7594 b. (Plz, Tá, Op, Pv) 8. Áron a Jan Tkadlečkovi 7479 b. (Plz, Tá, Op) 9. Petr Mišun 7075 b. (Mik, Pv, Op, HK, NM) 10. Jan Satranský 7040 b. (NM, HK, Op, Pv) 11. Alois Hrbáček 7028 b. (Pv, Op, HK, NM) 12. Radek Šulc + Miloš Šmíd 6963 b. (Pv, Op, HK, NM) 13. Roman Slavíček 6884 b. (Plz, HK, Op, Mik) 14. Magdalena Dudáková 6640 b. (NM, Tá, HK, Op, Mik) 15. Petr Hrdina 6100 b. (Pv, Vs, Op, HK, NM) Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 5600+5x300 = 7100, po uzávěrce 5984+5x300 = 7484 2. Pavel Kůrka 5855+4x300 = 7055 3. Milan Cepák 5364+5x300 = 6864 4. Josef Ott 5856+3x300 = 6756 Trasy závodníků
Tak a je to tady, dosáhli jsme padesátky. Přemýšlel jsem, co zajímavého vymyslet pro tuto jubilejní akci. Třeba skončit o pár hodin dřív u prasete na rožni nebo ještě větší šílenosti. Nakonec jsem zůstal u tradičního průběhu. Odměnou bylo aspoň rekordní osmitisícové skóre.
Po pořadatelském nezdaru z České Lípy, kdy jste jeli od půlnoci všichni pohromadě, jsem se tentokrát snažil maximálně o to, aby se podobná situace neopakovala. Hledal jsem prémiové stanice a cíl tak, aby kombinace večer Čechy, ráno Morava i večer Morava, ráno Čechy, dávaly podobné výsledky. Navíc jsem se snažil, aby ze startu i do cíle bylo co nejvíce možností. Jako ideální cíl mi vyšel Tišnov a k němu jsem se snažil vybrat vhodné prémiové stanice.
Dopadlo to mnohem lépe, než jsem čekal, třeba to, že se dá rozumně projet Nové Město i ráno, bylo pro mne příjemným překvapením. Projeté byly všechny stanice, v nočních vlacích jste byli rozděleni prakticky přesně půl na půl. Zajímavý byl noční Excelsior do Prahy, který jel "odklonem" po trati 011. Někdo to věděl předem, někdo to zjistil hned za Kolínem a někdo až v cíli. Vítězové si pomohli autobusem ze Zlína do Valašské Polanky a tímto jako doposud jediní překročili osmitisícovou hranici. Pomohly tomu nejenom dobře dostupné prémiové stanice za slušný počet bodů, ale především to, že spousta rychlíků byla nahrazena autobusy. Někteří (včetně vítězů) najeli až 188 km autobusem NAD, což je příjemných 376 bodů navíc.
V cíli jsme skončili v příjemné restauraci naproti nádraží. Tentokrát bylo i něco více času než obvykle, a tak jsme se mohli v klidu najíst a vyhlásit výsledky, a také i trochu popovídat. Děkuji všem, kdo přišel, a věřím, že nováčci se objeví i na nějaké další soutěži.
Zajímavě se vyvíjí MČR. Před poslední soutěži v Praze se v čele vyloupla pětice s malými odstupy a kdokoliv z nich se může stát mistrem ČR. Obhájí titul David Nádhera? Nebo ho poprvé získá Radek Veselý? No, uvidíme, bude to zajímavé.
Výsledky 49. ŽR - rallye IREDO okolo Hradce (23.6.2012)
Start: Hradec Králové hl.n. 10:00 Cíl: Hradec Králové hl.n. 19:00 1. Jan Frajer 2387 bodů (3 oka) 2. rodina Bílkových 2352 bodů (4 oka) Alois Hrbáček 2352 bodů (4 oka) Jan Satranský 2352 bodů (4 oka) 5. Petr Vintr 2244 bodů (4 oka) 6. Radek Veselý 2235 bodů (4 oka) 7. Jindřich Svoboda 2193 bodů (3 oka) 8. Kuzebauch + Kozel 2094 bodů (4 oka) 9. Sedláček + Šmíd + Šulc 2034 bodů (4 oka) 10. Petr Mišun 1704 bodů (3 oka) Výsledky KŽR: 1. Karel Bureš 2364 bodů (4 oka) 2. Antonín Kunc 2354 bodů (3 oka) 3. Milan Cepák 2279 bodů (4 oka) Trasy závodníků, na konci najdete další možnou pěknou trasu od Antonína Kunce.
Letos jsem byl dost nervózní, protože ještě v pondělí před soutěží, kdy jsem tiskl materiály, byli přihlášeni jenom tři soutěžící. Nakonec jste dorazili ještě v docela slušném počtu.
Loni jsem viděl na mapce hradeckého kraje 7 oblastí (bez trutnovského trojúhelníčku), tak mi bylo jasné, co udělám s pravidly letos. Sice rozšířením soutěže do pardubického kraje už těch oblastí nebylo přesně 7, ale to nevadí. Cpát do toho ještě prémiové stanice mi přišlo zbytečně překombinované, tak jsem nedal žádné.
Trutnovský trojúhelník s dalším dvěma oky a s pěkně navazujícími spoji byla na první pohled asi jasná volba, která zlákala víc než polovinu soutěžících (někteří vynechali příčku Starkoč-Václavice a jeli pro body jinam), ale ukázalo se, že i jinde se dal získat podobný nebo dokonce vyšší počet bodů. Jako organizátor jsem s výsledkem velmi spokojený.
Ježdění se neobešlo úplně bez komplikací, vyskytla se i 20minutová zpoždění. Petrovi s Radkem ujel rychlík v Chlumci, v Trutnově se nestíhalo dojet až na hlavní nádraží a někteří se neodvážili si z Václavic odskočit do Starkoče a zpátky. Vyhlášení výsledků proběhlo rychle díky poslaným SMS (Pavle, piš mi druhy vlaků!) a už o půl osmé jsme se mohli rozjet k domovům. Myslím, že tato soutěž si našla svoje místo v kalendáři a za rok se v Hradci sejdeme znovu.
Výsledky 48. ŽR (22.-23.4.2012)
Start: Česká Lípa hl.n. 12:25 Cíl: Nymburk hl.n. 13:00 Prémiové stanice (po 300 bodech): Hrádek nad Nisou 6x Chvatěruby 11x Jičín 13x Nový Bor 6x Slaný 6x Žatec 5x Žim 8x 1. Radek Veselý 7295 b. (Chvat, N.Bor, Hr.n.N., Jičín) Petr Vintr 7295 b. (Chvat, N.Bor, Hr.n.N., Jičín) 3. David Nádhera 7180 b. (Žim, Slaný, Žatec, Jičín) 4. Jan Kašpar 7137 b. (Žim, N.Bor, Hr.n.N., Jičín) 5. Alois Hrbáček 7135 b. (Chvat, Slaný, Žim, Jičín) 6. Sedláček+Kopřiva 7129 b. (N.Bor, Hr.n.N., Chvat, Slaný, Jičín) 7. Jan Frajer 7111 b. (N.Bor, Hr.n.N., Chvat, Jičín) 8. Bílkovi 6983 b. (Žim, Žatec, Chvat, Jičín) 9. Milan Ducko 6945 b. (Žim, Slaný, Jičín) 10. Milan Cepák 6927 b. (Žim, Žatec, Chvat, Jičín) 1213 km 11. Michal Vicany 6927 b. (Žim, Slaný, Chvat, Jičín) 1179 km 12. Radek Šulc 6468 b. (Hr.n.N., N.Bor, Chvat) 13. Petr Mišun 6399 b. (Žatec, Chvat, Jičín) 14. M.Knap + J.Ploc 6315 b. (Žim, Žatec, Chvat, Slaný, Jičín) Výsledky KŽR: 1. Antonín Kunc 6829 b. (Hr.n.N., N.Bor, Chvat, Jičín) 2. Petr Goč 6768 b. (Žim, N.Bor, Hr.n.N.) Trasy závodníků, na konci najdete další možnou pěknou trasu, která asi nepotěší Lojzu. ;-)
Letos jsem vymýšlení prémiových stanic pojal obráceně než obvykle. Normálně jsem spokojený, když se mi nepodaří najít pěknou trasu. Tentokrát jsem začal s trojicí Svor, Žim, Plasy a zkusil jsem si najít několik co nejrůznějších tras. Další prémiové stanice jsem pak přidával do míst, kde se nalezené trasy opakovaly. Tímto způsobem vznikla spousta možností, jak projet do půlnoci tři stanice bez žádného dlouhého pobytu. Což nakonec dopadlo tak, jak jsem si přál, jenom chyběl někdo, kdo by si na počátku odskočil do Svoru.
Zatímco neděle dopadla z mého pohledu výborně, pondělí bylo doslova tragické. Že pojedete všichni spolu Přerov - Břeclav - H.Brod, mi bylo jasné. Z Havlíčkova Brodu bylo několik bodově blízkých variant, jejich výhodnost mohla záviset i na tom, co kdo projel večer. Měl jsem původně jako prémiovou stanici Ostroměř, ale došlo mi, že nejlepší varianta tudy stejně vede a není dobré vám takhle okatě napovídat. Tak jsem Ostroměř zrušil a místo ní dal Jičín, o kterém jsem si myslel, že je ráno nepoužitelný. Jak to dopadlo, jste všichni viděli... Soutěž jsem tak vlastně zkrátil o 12 hodin a ráno už nebyla takřka žádná šance změnit pořadí.
Vlastní průbeh byl zajímavý tím, že do cíle dojelo víc hráčů, než bylo v čase startu v České Lípě (Petr Mišun startoval o hodinu později) a přítomností České televize, která připravila reportáž několikrát odvysílanou na ČT 24. Zpoždění, zejména před půlnocí, sice brnkalo na nervy, ale jediné, co komu ujelo, byl pokus o nulaminutový přestup. V cíli bylo jako obvykle málo času (nápad rozdat na startu jídelníček a objednat jídlo předem SMSkou možná není úplně k zahození), takže proběhla jenom rychlá kontrola, vypsání diplomů, vyhlášení výsledků a úprk na vlak domů. Děkuji všem, že i přes postupnou likvidaci vhodných jízdenek jste v hojném počtu přijeli a příště se budu těšit zase.