Autor:Robert Babilon e-mail: menumenu

Železniční rallye 2011

Železniční rallye 2011 se konala v termínech:
Bodování výsledků v rámci Mistrovství ČR 2011:

  1.  2.  3.  4.   5.  6.  7.  8. 
  43. ŽR  23171285321
44. ŽR1813964321
45. ŽR26191385321
46. ŽR1813964321

Konečný stav Mistrovství ČR 2011:
  ÚstíH.Kr.HulínPraha 
1.David Nádhera1715,526(1)58,5
2.Radek Veselý23-19-42
3.Petr Vintr129(3)1132
4.Pavel Kuzebauch82-1828
5.Jan Frajer--13619
6.Alois Hrbáček-15,5-3,519
7.Rodina Bílkových---1111
8.J.Sedláček, M.Šmíd, R.Šulc5-5-10
9.Václav Zdráhal--8-8
10.E.Kolaříková, J.Novák, P.Novák-62-8
11.Matej Petrouš---3,53,5
12.Milan Ducko3---3
13.Pavel Kůrka21--3
14.V.Gregor, M.Knap, J.Ploc-3--3
15.Jan Kašpar1-1-2
Do MČR se počítají tři nejlepší výsledky, případný čtvrtý je v závorce.

Výsledky 47. ŽR (28.10.2011)

Start: Pardubice hl.n.        9:15
Cíl:   Pardubice hl.n.       19:05

Prémiové stanice:
   1x  Břeclav (100)
   --  Děčín hl.n. (100)
   --  Dzbel (400)
   8x  Hlinsko v Čechách (300)
   8x  Moravská Třebová (300)
   --  Prachovice (400)
   8x  Velké Opatovice (300)

1.-4. Rodina Bílkových       3092 bodů (HvČ, VO, MT)
      Jan Frajer
      David Nádhera
      Miroslav Stacho, Miloš Šmíd, Radovan Šulc
5.-6. Milan Ducko
      Alois Hrbáček          3008 bodů (MT, VO, HvČ)
   7. Pavel Kuzebauch        2976 bodů (MT, VO, Bř, HvČ)
   8. Petr Mišun             2836 bodů (MT, VO, HvČ)

Trasy závodníků

Já jsem vyrazil ze startu v předstihu a očekával jsem, že někoho potkám v Opatovicích. Ale nečekal jsem, že tam potkám půlku soutěžících. Naštěstí se později ještě rozdělili. Druhou půlku (tu větší :-)) jsem potkal o několik hodin později v Chornicích. Ti jeli celou dobu spolu a k rozdělení už nebyl prostor. Pouze David Nádhera se tvářil tajemně a vypadal, že má připravenou nějakou fintu. Nakonec ji nepoužil. Výsledky byly velice vyrovnané a dvě třetiny soutěžících (měřeno počtem osob) se mohly těšit z vítězství.

Letošní ročník se nesl ve znamení experimentů s cílem přilákat nějaké nové soutěžící. Výsledkem je zjištění, že výše jízdného a startovného není tou hlavní překážkou, zdá se, že každý si raději připraví trasu předem podle svého uvážení (viz úspěch Křížem krážem nebo různých jízd s Lidlenkou) a ne podle toho, kam je pošlu já. Nicméně díky experimentu vznikla krajská hradecká rallye, která, zdá se, má naději na pokračování a případný rozvoj. Lidlenková rallye se taky vesměs líbila, ale u ní nevidím moc velký smysl ji opakovat. V příštím roce bych tedy chtěl uspořádat čtyři soutěže v podobném složení a v podobných termínech jako letos. Děkuji všem za letošní setkávání a budu se těšit zase v příštím roce.

Výsledky 46. ŽR (1.10.2011)

Start: Praha hl.n./Mas.n./Dejvice   8:00
Cíl:   Praha-Libeň                 19:55

Prémiové stanice (po 320 bodech):
   4x  Doksy
   --  Domoušice
  11x  Golčův Jeníkov
   --  Kralovice u Rakovníka
   4x  Mirovice
   8x  Turnov
   1x  Zbiroh
   --  Praha-Dejvice (za 100 bodů)

  1. Pavel Kuzebauch       3532 b. (GJ)
2-3. Rodina Bílkových      3494 b. (GJ)
     Petr Vintr            3494 b. (GJ)
  4. Jan Frajer            3464 b. (Tu, GJ)
5-6. Alois Hrbáček         3444 b. (Tu, GJ)
     Matej Petrouš         3444 b. (Tu, GJ)
  7. Jan Satranský         3354 b. (GJ)
  8. David Nádhera         3326 b. (Mi, GJ)
9-10.Jan Kašpar            3224 b. (Mi, GJ)
     Sedláček, Šmíd, Zeman 3224 b. (Mi, GJ)
 11. Milan Ducko           3220 b. (Dok, Tu)
 12. Pavel Kůrka           3074 b. (Mi, Zb)
 13. Radek Veselý          2988 b. (Dok, Tu)
 14. Václav Zdráhal        2868 b. (Tu, GJ)
 15. Steinbauer, Augustin  2820 b. (Tu, Dok)
 16. Miloš Keller          2666 b. (Dok, Tu)

Trasy závodníků

Prémiové stanice jsem tentokrát volil těsně za hranicí Středočeského kraje, ale dal jsem za ně příliš málo bodů, takže bylo výhodnější se na ně vykašlat. Opět tedy vyhrála jízda po hlavních tratích. Překvapivě nikdo nestartoval v Dejvicích. V závěru někteří riskovali odskok do Prahy hl.n. s nulovým přestupem. Ex Landek s pětiminutovým náskokem se v tunelu nezasekl, takže to vyšlo. To mimo jiné rozhodlo o tom, že páté místo MČR obsadil Honza Frajer.

Loni jste si velmi pochvalovali cíl v Libni, proto jsem ho letos zvolil taky. Všichni poslali SMSku (proč ji někteří neposíláte ve tvaru, jak si to přeji?), takže stačilo vyplnit dvě sady diplomů a vyhlásit výsledky. Docela se dařilo těm, kteří na přední místa doposud koukali z povzdálí, případně přijeli poprvé. David Nádhera si mimo putovního poháru pro Mistra ČR odnesl též pohár pro trojnásobného vítěze. Gratuluji!

Výsledky 45. ŽR (22.-23.8.2011)

Start: Hulín          pondělí 12:00
Cíl:   Česká Třebová  úterý   13:10

Prémiové stanice po 300 bodech:
  10x  Bojkovice
  11x  Byšice
   1x  Jablonné nad Orlicí
   2x  Jičín
  11x  Mikulov na Moravě
   3x  Petrov nad Desnou zastávka
  13x  Vsetín
      po 500 bodech:
   4x  Čachnov
   --  Chornice

 1. David Nádhera         7696 b. (Mik, Boj, Vse, Byš, Čach)
 2. Raddek Veselý         7624 b. (Mik, Boj, Vse, Byš, Čach)
 3. J.Frajer+J.Satranský  7594 b. (Mik, Boj, Vse, Čach)
 4. Václav Zdráhal        7280 b. (Mik, Byš, Boj, Vse, Pet)
 5. J.Sedláček+R.Šulc     7046 b. (Mik, Byš, Vse, Boj, Pet)
 6. Petr Vintr            6798 b. (Mik, Boj, Vse)
 7. P.Novák+E.Kolaříková  6714 b. (Mik, Boj, Vse, Byš)
 8. Jan Kašpar            6676 b. (Mik, Byš, Vse)
 9. Michal Vicany         6674 b. (Mik, Boj, Vse, Byš, Jič)
10. rodina Bílkových      6540 b. (Čach, Byš, Boj, Vse)
11. Petr Mišun            6306 b. (Jab, Jič, Byš, Vse)
12. Alois Hrbáček         5882 b. (Boj, Vse, Byš)
13. Ondrej Miko           5320 b. (Mik, Pet)
--  Pavel Kůrka          [5856]   (Mik, Byš, Vse) - pozdní dojezd do cíle

Trasy prvních šesti závodníků
Foto ze startu

Zajímavostí této hry byla nabídka prémiových stanic samotnými hráči, ze kterých jsem vybíral. Nevím jak pro Vás, ale pro mne to bylo zajímavější, ale rozhodně ne jednodušší. Protože jste měli na startu hodně času, navíc jste předem věděli, kam Vás určitě nepošlu, tak jsem hru ztížil devíti prémiovými stanicemi. Stanice jsem vybíral s představou dvou cílů (kromě obvyklé snahy rozhodit hráče). Rozhodit hráče do nočních vlaků se docela povedlo, druhý cíl, který nebudu popisovat, se nepodařil vůbec. Prostě, jako obvykle, jste našli daleko lepší trasy, než jsem našel já.

Cestou jste zažili nějaká zpoždění, něco sem tam i ujelo. Největší rozhození provedla NAD z Poděbrad do Hradce, kde se z prvního autobusu stihl přípoj do Pardubic, z druhého ovšem ne. Bylo to vůči druhé skupince hodně kruté, ale taková je naše hra.

Po třetí soutěži sice ještě není mistr ČR jistý, ale Davida Nádheru by o něj mohl připravit jedině Radek Veselý čistým vítězstvím. Přesto věřím, že účast v Praze bude aspoň taková jako loni.

Výsledky 44. ŽR (25.6.2011)

Start: Hradec Králové hl.n.    10:00
Cíl:   Hradec Králové hl.n.    19:00

Prémiové stanice:
   4x  Broumov (300 bodů)
   4x  Jablonec nad Jizerou (500 bodů)
   7x  Městec Králové (300 bodů)
   8x  Rychnov nad Kněžnou (300 bodů)
   2x  Svoboda nad Úpou (300 bodů)
   4x  Vamberk (300 bodů)
   1x  Vrchlabí (300 bodů)

 1. Alois Hrbáček          2876 b. (Va, R, M)
    David Nádhera          2876 b. (Va, R, M)
 3. Petr Vintr             2668 b. (M, R)
 4. Novákovi+E.Kolaříková  2651 b. (Va, R, B)
 5. Jan Satranský          2544 b. (B, R)
 6. Knap + Ploc + Gregor   2523 b. (B, M)
 7. Pavel Kuzebauch        2497 b. (M, Va, R)
 8. Pavel Kůrka            2464 b. (M, J)
 9. Sedláček + Šulc + Šmíd 2436 b. (S, R)
10. Miloš Keller           2420 b. (B, J)
11. Milan Cepák            2262 b. (R, J)
12. Lad.+Eva Sládečkovi    2124 b. (J, Vr)
13. Petr Mišun             2089 b. (S, M)

Trasy závodníků
Foto ze startu

Tato rallye byla nejenom nejkratší a nejlevnější, ale dokonce historicky první, kdy nikomu nic neujelo! Sliboval jsem změnu některých pravidel. Leckdo se nevykašlal na domácí přípravu, někteří uhodli, čeho se ta změna bude týkat a někteří dokonce správně hádali rozmístění většiny prémiových stanic.

Změna pravidel se týkala toho, že oběma směry se bodovaly úplně všechny tratě, nejenom koncové. Nejefektivnější tedy bylo vyrážet z Hradce k prémiové stanici a stejnou cestou zpět. Pak jinam, a tak dále. Funguje to krásně, neboť základem jízdního řádu je právě rychlé spojení s krajským městem. Kdo na to čím dříve přišel, tím více měl času na zkoumání, jak tyto odskoky poskládat. Kdo se vyhýbal Hradci, se vyhnul i dobrému umístění.

Díky odeslaným SMS (až na jednoho hříšníka) v cíli nejvíce času zabralo setřídění a vypsání diplomů. Zdá se, že akce se docela líbila. Pokud bude zájem, tak v příštím roce můžeme uspořádat něco podobného.

Výsledky 43. ŽR (17.-18.4.2011)

Start: Ústí n.L. hl.n.    11:40
Cíl:   Choceň             12:30

Prémiové stanice (po 350 bodech):
       Kopřivnice           7x
       Kyjov               17x
       Lázně Bělohrad       6x
       Mimoň               10x
       Pelhřimov            -
       Plasy               12x
       Slaný               10x

 1. Radek Veselý               1304 km  7317 b. (Sl, Pl, Ko, Ky)
 2. David Nádhera              1302 km  7292 b. (Mi, Sl, Pl, Ko, Ky)
 3. Petr Vintr                 1307 km  7248 b. (Mi, Sl, Pl, Ky)
 4. Pavel Kuzebauch            1314 km  7206 b. (Mi, Sl, Pl, Ky)
 5. J.Sedláček, R.Šulc, M.Šmíd 1322 km  7165 b. (Mi, LB, Ko, Ky)
 6. Milan Ducko                1341 km  7135 b. (Mi, Pl, Ky)
 7. Pavel Kůrka                1172 km  7087 b. (Mi, LB, Sl, Ko, Ky)
 8. Jan Kašpar                 1250 km  7041 b. (LB, Mi, Ky)
 9. P+J Novákovi (č. P.Loucký) 1175 km  7035 b. (Mi, LB, Sl, Ky)
10. Václav Zdráhal             1318 km  6861 b. (Pl, Ky)
11. Alois Hrbáček              1168 km  6593 b. (Pl*, Sl, Ko, Ky)
12. Jan Frajer, Jan Satranský  1223 km  6591 b. (Pl*, Ko, Ky)
13. Michal Vicany, Fr.Matoušek 1270 km  6544 b. (Pl, Ky)
14. rodina Bílkových           1233 km  6424 b. (Sl, Pl)
15. Milan Cepák                1293 km  6306 b. (Pl*)
16. Martin Měchura,Jos.Vybíral 1150 km  6273 b. (Pl*, Sl, Ko, Ky)
17. Martin Knap (č. Jan Ploc)  1077 km  6068 b. (Mi, LB, Ky)
18. Vojtěch Karásek            1128 km  6056 b. (Mi, LB, Ky)
19. Petr Mišun                 1091 km  5643 b. (Sl, Ky)

Trasy závodníků
Foto ze startu

Komentář k tabulce: č.=jel část trasy, Pl*=postiženi nehodou (přetržený nákladní vlak) u R 1195 v úseku Vroutek-Kryry, ztráta 60 minut. Kilometry jsem opsal z účastnických listů, nekontroloval jsem je.

Komentář ke hře: Zdá se, že někteří byli docela překvapeni brzkým startem v 11:40, na přípravu tak bylo 35 minut. Vypadá to, že málokdo měl finální verzi hned na startu. Rozjelo se to krásně do všech směrů, aby se to postupně sjíždělo "na půlnoc do Prahy". Excelsiorem v úseku Kolín - Olomouc jeli úplně všichni. Jedna velká skupina vystoupila v Olomouci a jela známou trasou přes Opavu, druhá velká skupina si udělala minikolečko přes prémiovou Kopřivnici. Pár jedinců to v Přerově otočilo směr jih a vydalo se směr H.Brod a pak různými cestičkami do cíle. Varianta přes Kopřivnici byla o 2 body lepší než nejlepší možnost přes Opavu (tj. s dost riskantním odskokem do Vítkovic). Nakonec ale všichni v Kyjovce trnuli, když počáteční 9minutové zpoždění pomaličku rostlo a na přestup v Brně bylo 14 minut... Ale všechno dobře dopadlo, v cíli jsme se všichni sešli.

Kromě přetrženého vlaku s hodinou zpoždění a pár ujetých drobných odskoků jsem nezaznamenal žádné stesky, takže kdo co našel, tak si to většinou i odjel. Stížnosti byly na zimu v Přerově. Zůstat někde viset celou noc by bylo dosti drsné (to píšu hlavně pro J.K. a jeho nápad "noc na lavičce").

K nejzajímavější lokálkám, které jste si projeli, byly Domažlice-Klatovy, Žďárec u Skutče-Svitavy, Rumburk-Dolní Poustevna-Krásná Lípa, Liberec-Tanvald. Pak, že jezdíte jenom po hlavních tratích :-)

V cíli jsem měl velký fofr, stejně jako kuchař v hotelu naproti nádraží - na takový nával zřejmě nejsou zvyklí. Příště bych poprosil, abyste mi poslali SMSku s definitivní trasou. I drobná změna (odskok, změna druhu vlaku) znamená zdržení při kontrole, které se při 19 účastnících docela nasčítá, a pak ten čas v cíli chybí. Zatímco celou cestou do Chocně jsem se nudil.

Gratuluji medailistům, první osmičce, která si připsala body do Mistrovství ČR, a v neposlední řadě též nejlepšímu nováčku - rodině Bílkových. Doufám, že jsme nikoho neodradili, a příště bude výsledek určitě lepší.