Pravidla Korespondenční rallye 2005

     A. Soutěžní podmínky

1. Této celoroční soutěžě se může zúčastnit každý. Každý soutěžící, který
chce dostávat výsledky a zadání úloh poštou, musí zaplatit startovné ve
výši 50,- Kč.

2. Cílem soutěžě je najít nejlepší trasy (okruhy) po železničních tratích
v ČR podle dále uvedených pravidel. Důležité změny pravidel oproti loňsku jsou uvedeny 
červeně.

3. Každému soutěžícímu bude hodnoceno jen jedno řešení každé úlohy.
Řešení musí být doručeno v daném termínu (v případě odeslání poštou
rozhoduje datum poštovního razítka) a musí být čitelné.
Řešení každé úlohy posílejte na samostatném papíře
formátu A5 na výšku (14,8x21 cm), každý papír podepište.
Ideální je využít přiložený formulář, případně se mu co nejvíce
přiblížit. Každopádně musí být uvedeny všechny požadované údaje (viz formulář)
ke každému spoji.

4. Každý soutěžní okruh bude ohodnocen podle bodu B, do soutěžě pak šest
nejlepších soutěžících obdrží postupně 9, 7, 5, 3, 2 a 1 soutěžní bod
a nejlepší soutěžící z těch, kteří v daném kole nezískali
žádný soutěžní bod, získá bod útěchy.
Při dělbě pořadí budou soutěžní body za příslušná pořadí rozděleny rovným
dílem, bod útěchy se uděluje celý všem.

5. Pořadí je určováno součtem soutěžních bodů, při rovnosti součtu
rozhoduje součet jejich čtverců, dále vyšší počet lépe bodovaných umístění,
a dále pak výsledek poslední (volné) úlohy.
U soutěžících bez soutěžních bodů rozhodují body útěchy.

6. Námitky proti vyhlášeným výsledkům lze podat s řešením dalšího kola,
námitky proti výsledkům posledního kola do 14 dnů od jejich rozeslání.

7. Soutěž řídí a vyhodnocuje Robert Babilon, adresa: V Bažantnici 2649,
272 01 Kladno, e-mail: , http://babilon.matfyz.cz/kr.



     B. Pravidla pro tvorbu a hodnocení okruhů

1. V zadání bude uvedena startovní, cílová a povinné stanice a doba startu,
případně jejich vymezení. Doba dojezdu do cílové stanice je vždy 24 hodin 
po době startu. Změny letního a zimního času se neuvažují.

   Z uvedeného plyne, že se bude vždy jednat o 24-hodinovou trasu (obvykle okruh).
V případě vymezení doby startu je možné datum a čas vybrat, pro každou
úlohu může být jiný.

2. Je dovoleno používat pouze spojů (i autobusových, dále jen "vlak") uvedených 
ve vnitrostátní části knižního Jízdního řádu (dále jen "JŘ"), případně ve všech platných 
změnách této částí JŘ (dále jen "Změny"). Změny za tisku je nutno uvažovat.
Je nutno akceptovat všechna omezení kladena na cestující, 
zřejmá z JŘ. U událostí, které platí ode dne vyhlášení, do odvolání, apod., si 
soutěžící může vybrat, zda událost již nastala nebo ne, a to pro každý vlak samostatně. 
Pořadatel může v průběhu soutěže zakázat či povolit vybrané vlaky, které jezdí
jinak, než je uvedeno v JŘ. Náhradní autobusovou dopravu na trati č. 316 lze použít
pouze v úlohách, u kterých to bude výslovně povoleno.

   Je možné použít některé spoje podle JŘ, jiné podle Změn, ale není
možné kombinovat oba prameny v rámci jednoho spoje (např. odjezd vlaku
podle JŘ a příjezd téhož vlaku podle Změn). Pod omezení kladená na
cestující se rozumí např. vyloučení vnitrostátní přepravy, zastávka jen
pro výstup či nástup apod. Ucelené ubytovací vlaky (např. Vltava) je
možno použít v libovolně krátkém úseku. 

3. Startovní, cílové a všechny přestupní stanice musí být na území ČR. 
Přestup ve stanici je dovolen, je-li mezi příjezdem prvního vlaku a odjezdem druhého 
aspoň 1 minuta a není-li uvedeno, že mezi těmito vlaky není přípoj. Přesun mezi 
stanicemi je povolen pouze mezi odpovídajícími stanicemi označenými v JŘ černým 
čtverečkem (20 minut) a mezi stanicemi uvedenými v příloze - mezi příjezdem prvního 
vlaku a odjezdem druhého musí být aspoň tolik minut, kolik je u každé dvojice uvedeno. 
Není-li v JŘ uveden čas příjezdu (resp. odjezdu), považují se tyto časy za shodné. 
Není dovoleno zneužívat zjevných tiskových chyb JŘ.

4. Ze startovní a do cílové stanice musí být použito vlaku. Ze startovní 
stanice je možné odjet nejdříve v době startu, do cílové stanice je nutné 
dojet nejpozději v době dojezdu. Soutěžící je povinen dosáhnout 
vlakem všech povinných stanic, nestačí průjezd stanicí bez zastavení.

   Dosažením povinné stanice se rozumí příjezd nebo odjezd vlakem anebo
zastavení vlaku (stačí zastávka na znamení). V povinných stanicích však není 
nutné přestupovat na jiný vlak, je možné stejným vlakem pokračovat. Povinné 
stanice není nutné projíždět v zadaném pořadí.

5. Do bodového hodnocení se započítává pouze první projetí úseku. Za
každý tarifní kilometr projetý osobním vlakem nebo autobusem
se počítá 6 bodů, spěšným vlakem 5 bodů a ostatními vlaky (R, Ex,
IC, EC, SC) 4 body.

   Při vícenásobném projetí tratě se započítává jen první projetí,
ale zastavení v povinné stanici je možné až při dalším projetí.
Označování druhů vlaků je v JŘ vysvětleno na str. A2.

6. Úsekem se rozumí trať mezi sousedními stanicemi. Spojka se považuje za
úsek jen v případě, že tarifní vzdálenost po ní je kratší, než při jízdě
mimo spojku.

   Tedy např. při použití spoje z Olomouce do Hranic na Moravě mimo
Přerov se počítá, jako by vlak jel přes Přerov. Další příklady viz
příloha.

7. Pořadatel může pokusně zadat úlohu, která se liší v některém z výše uvedených
pravidel.

8. Řešení úloh nesplňující soutěžní podmínky nebudou hodnocena, v lepším
případě budou upravena pořadatelem.



     C. Přílohy

a) Doba potřebná na přestup mezi stanicemi

   Praha hl.n. a Praha Mas.n.          (20 minut)
   Praha hl.n. a Praha-Holešovice      (30 minut)
   Praha Mas.n. a Praha-Holešovice     (30 minut)
   
   Ústí n.L. hl.n. a Ústí n.L.-západ   (20 minut)
   Ústí n.L. hl.n. a Ústí n.L.-Střekov (30 minut)
   Ústí n.L.-západ a Ústí n.L.-Střekov (45 minut)

b) výběr úseků ležících na více tratích

   Praha hl.n. - Praha-Libeň              011, 070 a 231    5 km
   Praha Mas.n. - Praha-Libeň             011 a 231         5 km
   Praha-Libeň - Praha-Vysočany           070 a 231         1 km
   Brno hl.n. - Brno-Židenice             250 a 260         2 km
   Brno hl.n. - Brno-Horní Heršpice       240, 244 a 250    3 km

   Č. Budějovice - Č. Buděj. sev.zast.    190 a 220         2 km
   Pardubice hl.n. - Pardubice-Rosice n.L.031 a 238         2 km
   Bakov nad Jizerou - Bakov n.J. město   063 a 070         1 km
   Český Těšín - Chotěbuz                 320 a 321         5 km
   Plzeň hl.n. - Plzeň Jižní předměstí    170 a 180         1 km
   Děčín hl.n. - Děčín východ             073 a 081         3 km

c) výběr spojek, které nejsou úseky (viz bod B6 pravidel)

   Praha hl.n. - Praha-Vysočany        070 a 231    přes Prahu-Libeň
   Praha Mas.n. - Praha-Vysočany       231          přes Prahu-Libeň
   Prosenice - Rokytnice u Přerova     270          přes Přerov
   Dolní Zálezly - Ústí n.L. západ     090 a 130    přes Ústí n.L. hl.n.
   Žatec západ - Žíželice              120 a 160    přes Žatec
   Březno u Chomutova - Kadaň          120 a 140    přes Chomutov
   Březno u Postoloprt - Výškov v Č.   123 a 127    přes Postoloprty
   Březno u Postoloprt - Louny město   127          přes Louny předměstí
   Bludov lázně - Postřelmov           291 a 292    přes Bludov

          Mapa Prahy

          Mapa Brna a okolí