PRAVIDLA KORESPONDENČNÍ RALLYE 2011 A. Soutěžní podmínky 1. Této celoroční soutěže se může zúčastnit každý. Každý soutěžící, který chce dostávat výsledky a zadání úloh poštou, musí zaplatit startovné ve výši 50,- Kč. 2. Cílem soutěže je najít co nejlepší trasy (okruhy) po železničních tratích v ČR podle dále uvedených pravidel. Důležité změny pravidel jsou uvedeny tučně. 3. Každému soutěžícímu bude hodnoceno jen jedno řešení každé úlohy. Řešení musí být doručeno v určeném termínu (v případě odeslání poštou rozhoduje datum poštovního razítka) a musí být čitelné. Řešení každé úlohy posílejte na samostatném papíře formátu A5 na výšku (14,8 x 21 cm), každý papír podepište. Ideální je využít tradiční formulář, případně se mu co nejvíce přiblížit. Každopádně musí být uvedeny všechny požadované údaje (viz formulář) ke každému spoji. 4. Každá úloha se hodnotí zvlášť. Šest soutěžících, jejichž řešení získalo nejvíc bodů podle hodnocení popsaného v bodu B, obdrží postupně 9, 7, 5, 3, 2 a 1 soutěžní bod. Při dělbě pořadí budou soutěžní body za příslušná pořadí rozděleny rovným dílem. 5. Pořadí je určováno součtem soutěžních bodů, při rovnosti součtu rozhoduje součet jejich čtverců, dále vyšší počet lépe bodovaných umístění, a dále pak výsledek poslední (volné) úlohy. 6. Námitky proti vyhlášeným výsledkům lze podat s řešením dalšího kola, námitky proti výsledkům posledního kola do 14 dnů od jejich rozeslání. 7. Soutěž řídí a vyhodnocuje Robert Babilon, adresa: V Bažantnici 2649, 272 01 Kladno, e-mail: babilon@kam.mff.cuni.cz, internet http://babilon.matfyz.cz/kr. B. Pravidla pro tvorbu a hodnocení tras 1. V zadání bude uvedena startovní, cílová a povinné stanice a doba startu a cíle, případně jejich vymezení. Není-li v zadání úlohy uvedeno jinak, je cíl totožný se startem a doba dojezdu do cíle je 24 hodin po uvedené době startu. Změny letního a zimního času se neuvažují. V případě vymezení doby startu nebo cíle je možné datum a čas vybrat, pro každou úlohu může být jiný. 2. Je dovoleno používat pouze spojů (i autobusových, dále jen "vlak") uvedených ve vnitrostátní části knižního Jízdního řádu (dále jen "JŘ"), případně ve všech platných změnách této části JŘ (dále jen "Změny"). Je nutno akceptovat všechna omezení kladena na cestující, zřejmá z JŘ. U událostí, které platí ode dne vyhlášení, do odvolání, v době konání stavebních prací, apod., si soutěžící může vybrat, zda událost již nastala nebo ne, a to pro každý vlak samostatně. Pořadatel může v průběhu soutěže zakázat či povolit vybrané vlaky, které jezdí jinak, než je uvedeno v JŘ. Je možné použít některé spoje podle JŘ, jiné podle Změn, ale není možná kombinace v rámci jednoho spoje (např. odjezd vlaku podle JŘ a příjezd téhož vlaku podle Změn). Pod omezení kladená na cestující se rozumí např. vyloučení vnitrostátní přepravy, zastávka jen pro výstup či nástup, apod. 3. Přestup je dovolen ve stanicích s uvedenou kilometrickou polohou, pokud je mezi příjezdem prvního vlaku a odjezdem druhého aspoň 1 minuta. Přesun mezi stanicemi je povolen pouze mezi odpovídajícími stanicemi označenými v JŘ černým čtverečkem (20 minut) a mezi stanicemi uvedenými v příloze - mezi příjezdem prvního vlaku a odjezdem druhého musí být aspoň tolik minut, kolik je u příslušné dvojice uvedeno. Přesuny lze na sebe navazovat. Není-li v JŘ uveden čas příjezdu nebo odjezdu, považují se tyto časy za shodné. Není dovoleno zneužívat zjevných tiskových chyb JŘ. Přestupní doba 1 minuta platí pro všechny vlaky bez výjimky, je tedy možno přestupovat i mezi vlaky, mezi kterými není přípoj nebo není zaručen přestup. Přestup je dovolen i v zahraničí, ale lze použít pouze spojů uvedených ve vnitrostátní části JŘ. Do bodování se počítají i úseky v zahraničí. 4. Ze startovní a do cílové stanice musí být použito vlaku. Ze startovní stanice je možné odjet nejdříve v době startu, do cílové stanice je nutné dojet nejpozději v době dojezdu. Soutěžící je povinen dosáhnout vlakem všech povinných stanic, nestačí průjezd stanicí bez zastavení. Dosažením povinné stanice se rozumí příjezd nebo odjezd vlakem anebo zastavení vlaku (stačí zastávka na znamení). V povinných stanicích však není nutné přestupovat na jiný vlak, je možné stejným vlakem pokračovat. Povinné stanice není nutné projíždět v zadaném pořadí. 5. Bodují se celé tratě včetně zahraničních úseků. U úseků, které jsou jedinou spojnicí jejich koncových bodů v rámci tratí s osobní dopravou povolenou v soutěži (pěší přesuny se nepočítají), se do bodového hodnocení počítá jejich první projetí v každém směru. U ostatních úseků se započítává pouze jejich první projetí. Za každý tarifní kilometr projetý osobním vlakem nebo autobusem se počítá 6 bodů, spěšným vlakem 5 bodů a ostatními vlaky (R, Ex, IC, EC, SC, EN) 4 body. Mezi tratě, které se bodují v obou směrech patří: koncové tratě (např. 018), větvení koncových tratí (např. 295+296) a jediné spojnice mezi oblastmi (Rybniště - Krásná Lípa). Označování druhů vlaků je v JŘ vysvětleno na str. A3-A4. Rozhoduje druh vlaku, ne způsob tarifního odbavení cestujících. 6. Úsekem se rozumí trať mezi sousedními stanicemi. Spojka se považuje za úsek jen v případě, že tarifní vzdálenost po ní je kratší, než při jízdě mimo spojku. Tedy např. při použití spoje z Olomouce do Hranic na Moravě mimo Přerov se počítá, jako by vlak jel přes Přerov. Další příklady viz příloha. 7. Pořadatel může pokusně zadat úlohu, která se liší v některém z výše uvedených pravidel. 8. Řešení nesplňující soutěžní podmínky budou vyřazena z hodnocení. Výjimkou mohou být snadno odstranitelné nedostatky, např. zrušení odskoku nebo záměna osobáku za rychlík. C. Přílohy Doba potřebná na přesun mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha Mas.n. (10 minut) Praha-Holešovice a Praha-Holeš. z. (10 minut) Praha hl.n. a Praha-Holešovice (25 minut) Praha-Dejvice a Praha-Bubeneč (20 minut) Praha Mas.n. a Praha-Holešovice (25 minut) Žalhostice a Velké Žernoseky (18 minut) Výběr úseků ležících na více tratích Praha hl.n. - Praha-Vysočany 070 a 231 6 km Brno hl.n. - Brno-Židenice 250, 260, 340 2 km Brno hl.n. - Brno-Horní Heršpice 240, 244, 250 3 km Č. Budějovice - Č. Buděj. sev.zast. 190 a 220 2 km Pardubice - Pardubice-Rosice n.L. 031 a 238 2 km Bakov nad Jizerou - Bakov město 063 a 070 1 km Český Těšín - Chotěbuz 320 a 321 5 km Plzeň hl.n. - Plzeň Jižní předměstí 170 a 180 1 km Děčín hl.n. - Děčín východ 073 a 081 3 km Výběr spojek, které nejsou úseky (viz bod B6) Prosenice - Rokytnice u Přerova přes Přerov Dolní Zálezly - Ústí n.L. západ přes Ústí n.L. hl.n. Žatec západ - Žíželice přes Žatec Březno u Postoloprt - Výškov v Č. přes Postoloprty Březno u Postoloprt - Louny město přes Louny předm. Bludov lázně - Postřelmov přes Bludov