v Kladně 22.4.2003 Vážení přátelé, v druhém kole jste si poradili s těmito výsledky: 4. 5. 6. 1. 2. suma 1. Alois Hrbáček 5652 5366 {5658} 6 7 9 16 22 38 2. Filip Hrbáček 5652 5056 5118 6 1 22 7 29 3. Jan Frajer 5640 5162 5519 3 2 5 15,5 10 25,5 4. Josef Ott 5600 5294 5526 1 3 7 9 11 20 5. Karel Lexa 5426 {5398} 5328 9 3 6,5 12 18,5 6. Petr Novotný {5764} 4976 5201 9 9 9 7. Pavel Kuzebauch 3990 5296 5252 5 2 1,5 7 8,5 8. František Matoušek 5498 4976 5231 1 5,5 1 6,5 9. Roman Slavíček 5620 --- 5218 2 4 2 6 10. Jiří Průša 5390 4730 5219 1 1 Miloš Keller 4494 3918 4578 Vladimír Šulc 4012 --- 4507 Začnu upřesněním či zdůrazněním některých pravidel. Jednak vyšly první Změny, které, v případech, kdy to není výhodné, nemusíte uvažovat; např. se tam objevila spousta půlených koleček (není přípoj ...). Podobně můžete používat povodňové vlaky (M1, M2) celý rok, přestože už byly s výjimkou pěti spojů zrušeny. U událostí platících do odvolání, apod., se můžete rozhodnout, zda nastala, pro každý vlak samostatně. Např. můžete použít oba vlaky R 1070 a R 770 z Prahy do Děčína současně. A na závěr - pro soutěž je rozhodující tištěná verze Jízdního řádu a Změn. Jde zejména o odskoky, kde si někteří časy příjezdu buďto nacházíte někde jinde anebo si je vymýšlíte (odhadujete). V bodování okruhů jste se podstatně zlepšili, chyby už pramení zejména z nepozornosti. Někteří stále ještě nerespektují připomínky k posílání řešení. Jde zejména o pravidlo, abyste do jednoho řádku nesdružovali několik vlaků na různých tratích. Je to pro mne dost nepříjemné. Já se tomu při uvádění nejlepších řešení většinou nevyhnu, protože jinak by se mi to na stránku nevešlo. Každému napíšu osobně, pokud se mi něco nelíbí. Vaše řešení byla až na jeden případ různá, ale jinak poměrně vyrovnaná, třeba v šesté úloze chybělo třem lidem 30 bodů k tomu, aby zabodovali. Ve čtvrté úloze jste většinou objevili začátek přes Děčín a noční Pannonii. Povinné stanice Bělotín a Černotín nabízely spousty možností, nejlépe dopadl navrátivší se Petr Novotný, který to natáhl až za Český Těšín. V páté úloze bylo nejvýhodnějsí začít Bělušicemi, ne všichni objevili odskok do Želenic. Závěr byl zase poměrně jasný přes Plzeň, tady bylo zase několik možností, jak projet Černošice. Šlo to buď osobákem až do Plzně, nebo o něco lépe návratem přes Rudnou do Prahy. Nejlépe to ale vymyslel Karel Lexa, který jel z Prahy až 5:41 a z Černošic (krásný čtyřminutový přestup) se vrátil zpět na Smíchov na IC do Plzně. Tím dokázal objet Moravu až přes Přerov a Břeclav a překvapivě i přes skoro tříhodinovou pauzu v Břeclavi dopadl nejlépe. Řešení šesté úlohy byla nejpestřejší. Povinné stanice byly sice pěkné díry, ale bylo to vyvážené volným cílem. Nejčastěji se objevovalo schéma Lysá - Černčice - Praha - Bělčice - Č.Budějovice - Praha - Morava, nejlépe to poskládal Lojza Hrbáček s cílem ve Starém Městě. Dobrou variantou bylo taky začít Bělčicemi a Černčice si nechat jako cíl. Toto nejlépe zkombinoval Honza Frajer. Ve třetím kole jsem pro Vás připravil tyto barevné úlohy: 7. Ostroměř (Červenka, Modřice, Zeleneč), čtvrtek 22.5., 19:30 hodin. 8. Horažďovice předměstí (Stříbro, Žlutice), úterý 27.5., 8:50 hodin. 9. Praha hl.n. (Liberec-Horní Růžodol, Zlatá Koruna), cíl kdekoliv, neděle 1.6., 12:00 hodin. Zapomněl jsem na nějakou barvu? Termín pro odeslání řešení: čtvrtek 5.6.2003, adresa: Robert Babilon, V Bažantnici 2649, 272 01 Kladno. První dvě úlohy jsou okružní, ve třetí úloze z Prahy hl.n. musíte odjet vlakem (ne pěšky) a můžete skončit v libovolné stanici. Povinné stanice jsou v závorce za startovní stanicí. Na druhé straně najdete nejlepší okruhy kola. Robert Babilon 4. Hradec Králové hl.n. (Bělotín, Černotín), čtvrtek 20.3., 16:10 Okruh Petra Novotného - 5764 bodů Hradec Králové hl.n. - Velký Osek Os 16.16-17.15 51 km 306 b. Velký Osek - Lysá - Děčín hl.n. R 17.24-19.43 152 km 608 b. Děčín hl.n. - Ústí hl. - Roudnice nad Labem Os 19.48-21.17 63 km 378 b. Roudnice nad Labem - Praha hl.n. Sp 21.31-22.43 66 km 330 b. Praha hl.n. - Praha-Smíchov (trať M2) Os 23.00-23.07 4 km 24 b. Praha-Smíchov - Praha hl.n. R 23.13-23.21 0 (4) 0 b. Praha hl.n. - H.Brod - Břeclav R 23.34- 3.31 316 km 1264 b. Břeclav - Staré Město u Uh.Hr. R 3.52- 4.37 54 km 216 b. Staré Město u Uh.Hr. - Přerov Os 4.42- 5.31 46 km 276 b. Přerov - {Bělotín} - Bohumín - Český Těšín Os 5.58- 8.12 123 km 738 b. Český Těšín - Ropice zast. - Český Těšín Os 8.20- 8.33 3 (6) 18 b. Český Těšín - Frýdek-Místek Os 8.37- 9.18 27 km 162 b. Frýdek-Místek - Valašské Meziříčí Os 9.29-10.44 50 km 300 b. Val. Meziříčí - {Černotín} - Hranice na Mor. Os 10.49-11.25 26 km 156 b. Hranice na Moravě - Brno hl.n. R 11.31-13.17 88 (117) 352 b. Brno hl.n. - Týniště - Hradec Králové hl.n. R 13.40-16.05 159 (161) 636 b. 5. Žatec (Bělušice, Černošice), neděle 23.3., 11:03 Okruh Karla Lexy - 5398 bodů Žatec - Postoloprty - Most Os 11.06-11.48 32 km 192 b. Most - Želenice nad Bílinou Os 12.16-12.22 6 km 36 b. Želenice nad Bílinou - Most Os 12.28-12.33 0 (6) 0 b. Most - {Bělušice} - Lovosice Os 12.37-13.50 41 (44) 246 b. Lovosice - Ústí nad Labem hl.n. Os 13.54-14.17 22 km 132 b. Ústí nad Labem hl.n. - Děčín hl.n. EC 14.22-14.47 23 km 92 b. Děčín hl.n. - Ústí nad Labem hl.n. Os 14.48-15.18 0 (23) 0 b. Ústí nad Labem hl.n. - Ústí n.L.-západ Os 15.26-15.28 1 km 6 b. Ústí n.L.-západ - Lysá - Kolín Os 15.29-17.45 134 km 804 b. Kolín - Pardub. - Olomouc hl.n. R 17.54-20.33 190 km 760 b. Olomouc hl.n. - Břeclav Os 20.40-22.47 122 km 732 b. Břeclav - H.Brod - Praha hl.n. R 1.27- 5.33 316 km 1264 b. Praha hl.n. - {Černošice} Os 5.41- 6.03 18 km 108 b. Černošice - Praha-Smíchov Os 6.07- 6.20 0 (14) 0 b. Praha-Smíchov - Plzeň hl.n. IC 6.34- 7.55 96 (110) 384 b. Plzeň hl.n. - Žatec Os 8.02-10.56 107 km 642 b. 6. Lysá nad Labem (Bělčice, Černčice), cíl kdekoliv, úterý 25.3., 6:00 Okruh Aloise Hrbáčka - 5658 bodů Lysá nad Labem - Nymburk hl.n. Sp 6.01- 6.11 15 km 75 b. Nymburk hl.n. - Mladá Boleslav hl.n. Os 6.21- 6.58 30 km 180 b. Mladá Boleslav hl.n. - Turnov R 7.11- 7.41 30 km 120 b. Turnov - Jaroměř Os 7.45- 9.48 84 km 504 b. Jaroměř - Náchod Os 10.00-10.39 27 km 162 b. Náchod - {Černčice} - Týniště nad Orlicí Os 10.59-11.46 31 (37) 186 b. Týniště nad Orlicí - Velký Osek R 11.57-13.02 72 km 288 b. Velký Osek - Kolín Os 13.06-13.16 8 km 48 b. Kolín - Lysá - Všetaty R 13.30-14.23 38 (61) 152 b. Všetaty - Praha hl.n. Os 14.33-15.28 40 km 240 b. Praha hl.n. - Praha-Smíchov R 15.30-15.37 4 km 16 b. Praha-Smíchov - Zdice Os 15.45-16.42 48 km 288 b. Zdice - Březnice Os 16.54-17.55 48 km 288 b. Březnice - {Bělčice} - Blatná Os 17.58-18.28 23 km 138 b. Blatná - Nepomuk Os 18.46-19.27 25 km 150 b. Nepomuk - České Budějovice R 19.37-20.56 102 km 408 b. České Budějovice - Praha hl.n. Sp 21.23-23.56 167 (169) 835 b. Praha hl.n. - Pardub. - Brno - Břeclav R 0.21- 4.50 314 km 1256 b. Břeclav - Staré Město u Uh.Hr. Os 5.00- 5.55 54 km 324 b.