Prg2 CZ Mat st 10:40 15. 05. 2024 Prg2 CZ Mat čt 12:20 16. 05. 2024 Prg2 CZ Mat čt 14:00 16. 05. 2024 Zajímavost: Poincare Intuice 2. Pošta – design návrhu algoritmu (od Toma Holana) - nejprve design ... různé přístupy pak formulace algoritmu - může pomoci "nějaký parametr algoritmu" např. kolik maximálně různých aut veze jeden konkrétní dopis Matplotlib a Pandas 3. Opilý námořník Vyploťte graf chůze, krok po kroku, opilého námořníka z počáteční pozice P=[0; 0], celkem 30 kroků, každý krok jde náhodným směrem a jeho délka (v každé souřadnici) náhodná z rovnoměrného rozdělení v intervalu delka_kroku = <0,0; 0,5>. 3.2 Vyploťte do jednoho obrázku m (parametr) různých procházek 3.3 Vyploťte histogram délek kroku 3.4 Udělejte vystup reproducibilní - seed Pandas? 4. P2M: Klementinum (recodex na matplotlib) 4.1. Načíst a naparsovat CSV: a] ručně b] knihovny https://docs.python.org/3/library/csv.html https://www.programiz.com/python-programming/reading-csv-files https://www.programiz.com/python-programming/pandas 4.2. Pročistění dat a vypočet statistik 4.3. Zobrazení dat https://www.geeksforgeeks.org/simple-plot-in-python-using-matplotlib/ https://www.programiz.com/python-programming/pandas/plot Anebo cely proces v Pandas (doporučuji) ... https://www.programiz.com/python-programming/pandas/introduction --------------------------------------------------------------------------- Praktické cvičení Dle volby studentů z: a) opakování látky, dotazy b) Pandas c) vzorový zápočtový test d) grafové algos e) dfs a bfs (nejen grafově, bludiště, minimax, ...) f) dp --------------------------------------------------------------------------- V případě volného casu pokračovat s variantami úloh: 4. Mějme šachovnici. Na šachovnici je zadáno: startovní (S) políčko, cílové (C) políčko a figurka. Následuje série úloh: 4.1 Dostanu se figurkou ze startu do cíle? Rozhodněte, zdali lze ze startovního políčka dosáhnout cílové políčko pomocí koně (figurka šachů). 4.2 Jaká je nejkratší cesta ze startu do cíle? V kolika nejméně tazích koněm (figurka šachů) lze dosáhnout cílové políčko ze startovní pozice (figurka šachů), pokud nelze vraťte hodnotu "-1". 4.3 Vypsat-evidovat nejkratší cestu Vypište nějakou nejkratší cestu koněm (figurka šachů) ze startovního políčka do cílového. 4.5 Modifikace předchozích úkolů (jak dosažení, nejkratší cesta (délka) tak nejkratší cesta (výpis)), pro: 4.5.2 jiné figurky: střelec, věž, dám, baba jaga, ... (obecně jiný druh pohybu po šachovnici) 4.5.3 nestandardní šachovnice: s překážkami (zakázané pole), nestandardní rozměry (třeba 11x11), toroidní (cirkulární) pole, ... 5. Příklad: Cesta králem na šachovnici