Prg2 CZ Mat čt 12:20 02. 05. 2024 Prg2 CZ Mat čt 14:00 02. 05. 2024 Prg2 CZ Mat čt 17:20 02. 05. 2024 poznámka: stredecni tj 1.5. teoreticka hodina nebyla, byl statni svatek https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/1997/cislo-5/t-kuhn-1923ndash1996-memoriam.html 1. Zápočtový program - informace, owl: https://owl.mff.cuni.cz/join/4b349c109c52 popř. token: 4b349c109c52 2. QuickSort a příklady 3. Mergesort, odvození časové složitosti a příklady 4. Mějme šachovnici. Na šachovnici je zadáno: startovní (S) políčko, cílové (C) políčko a figurka. Následuje série úloh: 4.1 Dostanu se figurkou ze startu do cíle? Rozhodněte, zdali lze ze startovního políčka dosáhnout cílové políčko pomocí koně (figurka šachů). 4.2 Jaká je nejkratší cesta ze startu do cíle? V kolika nejméně tazích koněm (figurka šachů) lze dosáhnout cílové políčko ze startovní pozice (figurka šachů), pokud nelze vraťte hodnotu "-1". 4.3 Vypsat-evidovat nejkratší cestu Vypište nějakou nejkratší cestu koněm (figurka šachů) ze starotvního políčka do cílového. 4.5 Modifikace předchozích úkolů (jak dosažení, nejkratší cesta (délka) tak nejkratší cesta (výpis)), pro: 4.5.2 jiné figurky: střelec, věž, dám, baba jaga, ... (obecně jiný druh pohybu po šachovnici) 4.5.3 nestandardní šachovnice: s překážkami (zakázané pole), nestandardní rozměry (třeba 11x11), toroidní (cirkulární) pole, ... 5. Příklad: Cesta králem na šachovnici